دولت نمی تواند با اقدامات منفی قیمت بلیت هواپیما را کنترل کند

انتهای پیام
وی افزود: دولت باید از سمت حاکمیت برای کنترل قیمت بلیت هواپیما ورود کند، این ورود با اقدامات منفی موثر نیست. امروزه شرکت های هواپیمایی با هزینه های بالایی مواجه هستند و اگر دولت کمکی به آنها نکند، تعداد محدود هواپیماهای فعال از رده خارج می شود. امروزه شرکت های دولتی مانند هما و آسمان وضعیت جذابی ندارند.
برخی از هواپیماها به دلیل کمبود قطعات یدکی زمین گیر هستند
احمد دنیامالی در گفت وگو با ای بی اس نیوز، با اشاره به تلاش ایرلاین ها برای افزایش قیمت بلیت هواپیما، گفت: واقعیت این است که شرکت های هواپیمایی در تامین قطعات و تعمیرات اساسی هواپیما با مشکلات زیادی مواجه هستند و اگر قرار باشد قیمت بلیت هواپیما اگر قرار است قیمت بلیط هواپیما را افزایش دهد. آن را پیدا نمی کند، دولت باید تفاوت بین قیمت واقعی و قیمت مصرف کننده را بپردازد.
یکی از اعضای کمیسیون عمران شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت باید با نگاه حاکمیتی برای کنترل قیمت بلیت هواپیما و پرداخت مابه التفاوت قیمت واقعی و قیمت مصرفی به شرکت های هواپیمایی اقدام کند.
نماینده مردم بندرانزلی در شورای اسلامی گفت: تامین قطعات خطوط هوایی گران است به همین دلیل امروز انبوهی از هواپیماها در کشور زمینگیر شدند. اگر بخواهیم از مصرف کننده حمایت کنیم باید مابه التفاوت قیمت را به شرکت های هواپیمایی بپردازیم. امروزه با توجه به قیمت بلیط هواپیما، اقشار پایین جامعه توانایی استفاده از آن را ندارند، اما اقشار متوسط و بالای جامعه می توانند از هواپیما استفاده کنند.
خطوط هوایی با هزینه های بالا دست و پنجه نرم می کنند