طبق گزارش ها، فروش خودروهای سواری برقی در هند در سال گذشته سه برابر شد، زیرا تقاضا برای وسایل نقلیه اسپرت مقرون به صرفه افزایش یافت.
به گزارش ای بی اس نیوز، عشق هندی ها به خودروهای شاسی بلند برقی، فروش عقب مانده خودروهای برقی در هند را سه برابر کرده است.
شاسی بلندهای کوچک در حال محبوب شدن هستند زیرا به راحتی در جاده های بد هند حرکت می کنند و در عین حال ایده ای کاربرپسند هستند.
هند در پذیرش حمل و نقل الکتریکی از کشورهایی مانند چین و ایالات متحده عقب مانده است و اکثر خودروسازان محلی تمایلی به تغییر ندارند زیرا وسایل نقلیه الکتریکی گرانتر از وسایل نقلیه موتوری هستند. موتورهای احتراق داخلی، در حالی که فقدان ایستگاه های شارژ عمومی نیز باعث دلسردی می شود. خریداران
بر اساس این گزارش، فروش خودروهای برقی در هند در سال گذشته به 49800 دستگاه رسید که تنها 1.3 درصد از 3.8 میلیون خودرو فروخته شده را شامل می شود.
خودروسازان خارجی توانسته اند در بازار نوپای خودروهای الکتریکی هند گسترش پیدا کنند. بی وای دی موتورز قصد دارد تا سال 2030 40 درصد از بازار خودروهای الکتریکی هند را تصاحب کند، در حالی که سایک موتور قصد دارد تا پایان سال 2024 سه خودروی الکتریکی را روانه بازار کند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، تولیدکنندگان داخلی با افزایش سرمایه گذاری در خودروهای الکتریکی تلاش می کنند رشد کنند. تاتا موتورز که بر بازار خودروهای الکتریکی محلی تسلط دارد، قصد دارد 2.2 میلیارد دلار سرمایه گذاری کند.
انتهای پیام