مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گفت: برخی خودروهای با ساختار قدیمی مشکل ایمنی دارند و در صورت قبولی در تست ایمنی نمی توانند نمره قبولی بگیرند.
وی ادامه داد: آنچه امروز برای تولید خودرو استاندارد در نظر گرفته می شود در واقع حداقل کیفیت را تعیین می کند، آنچه در استاندارد تعیین می شود با انتظار مصرف کننده متفاوت است و خودروهایی داریم که استاندارد دارند اما از نظر کیفیت مردم راضی نیستند. آی تی.
تاجیک گفت: ارتقای استانداردها منجر به تکامل و به روز شدن فناوری خودرو می شود و هم اکنون شاهد تغییرات خوبی در طراحی و تولید خودروهای جدید از نظر ایمنی و کیفیت هستیم.
مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران افزود: برخی دیگر از خودروهای داخلی دارای استانداردهای بین المللی بوده و آزمایشات مختلفی برای آنها در کشورهای اروپایی انجام شده است. در این دسته از خودروها هر 5000 واحد تولیدی مجددا تست های استاندارد انجام می شود.
وی گفت: سازمان ملی استاندارد فرآیند کنترل المان های فلزی و پانل های بدنه را آغاز کرده است. در گذشته پنل های بدنه مورد بررسی قرار نمی گرفت و تمرکز صرفاً بر روی کسب نمره قبولی در آزمون بود. بدنه خودرو کاهش فشار دست دلیل بر مناسب نبودن ورق بدنه نیست، این مشکل باید در مرکز تست بدنه بررسی شود تا استحکام آن مشخص شود.