سایر موضوعات

حامل های LNG از دریای سرخ اجتناب کردند

به نظر می رسد ناوگان جهانی کشتی های LNG به دلیل تنش های ژئوپلیتیکی، استفاده از دریای سرخ و کانال سوئز را متوقف کرده است.

به گزارش ای بی اس نیوز، داده‌های ردیابی کشتی جمع‌آوری‌شده توسط بلومبرگ نشان می‌دهد که دو کشتی خالی تحت کنترل قطر روز سه‌شنبه از ورودی شمالی کانال سوئز در دریای مدیترانه دور شدند. یک کشتی قطری دیگر که به سمت این کانال حرکت می کرد در سواحل مراکش مسیر معکوس کرد. این کشتی ها احتمالاً با استفاده از طولانی ترین مسیر اطراف آفریقا به این کشور خلیج فارس سفر خواهند کرد.

قطر بزرگترین استفاده کننده از مسیر دریای سرخ و کانال سوئز برای تجارت LNG است. سایر صادرکنندگان از جمله روسیه و ایالات متحده نیز استفاده از این آبراه را متوقف کرده اند و داده های ردیابی کشتی در حال حاضر نشان می دهد هیچ کشتی به این منطقه حرکت نمی کند.

قطر، یکی از بزرگترین صادرکنندگان LNG جهان و دومین تامین کننده بزرگ سوخت اروپا، اوایل این هفته سه نفتکش LNG را از مسیر دریای سرخ منحرف کرد و کشتی ها را در کیپ تاون گود هوپ در جنوب آفریقا به سمت اروپا هدایت کرد. نفتکش های LNG قطر و روسیه در حال عبور از دریای سرخ بودند تا اینکه درگیری ها در اواخر هفته گذشته شدت گرفت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اگرچه سفرهای طولانی‌تر کشتی‌های LNG موجود را محدود می‌کند و هزینه‌های حمل و نقل را افزایش می‌دهد، با توجه به ذخایر بالای اروپا و تقاضای صنعتی پایین، انتظار نمی‌رود این امر منجر به کمبود در اروپا شود. داده های ICIS نشان می دهد که LNG از قطر به بریتانیا از طریق آفریقای جنوبی حدود 27 روز طول می کشد، در حالی که این مدت از طریق کانال سوئز 18 روز است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا