این لایحه به کمیسر اطلاعات استرالیا اختیارات بیشتری برای مقابله با نقض داده ها می دهد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت تلفن استرالیایی Telstra پس از افزایش چشمگیر موارد کلاهبرداری از مشتریان، خواستار بازنگری قانون حفظ اطلاعات خود شده است.
انتهای پیام
سینگتل در این ماه اعلام کرد که دیالوگ، یکی دیگر از زیرمجموعه های استرالیایی این شرکت، قربانی یک حمله سایبری شده است و احتمالا اطلاعات کمتر از 20 مشتری و 1000 کارمند فعلی و سابق این شرکت افشا شده است.
به گزارش ای بی اس نیوز، این مقررات حداکثر جریمه برای نقض جدی یا مکرر اطلاعات را به 50 میلیون دلار استرالیا (32 میلیون دلار) یا سه برابر ارزش سود ناشی از سوء استفاده از اطلاعات یا 30 درصد گردش مالی خالص شرکت افزایش می دهد. در دوره مربوطه جریمه فعلی 2.22 میلیون دلار استرالیا است.
Optus، زیرمجموعه استرالیایی شرکت مخابرات سنگاپور (Singtel)، ماه گذشته یک نقض امنیتی گسترده را فاش کرد که اطلاعات 9.8 میلیون مشتری فعلی و سابق این شرکت را فاش کرد. افشای جزئیات مالی بیش از دو میلیون مشترک Optos نگرانی هایی را در مورد کلاهبرداری مالی گسترده ایجاد کرده است.
مارک دریفوس، دادستان کل استرالیا در بیانیهای گفت: استرالیا به قوانین بهتری برای تنظیم نحوه رسیدگی شرکتها به اطلاعاتی که جمعآوری میکنند و جریمههای بالاتری برای تشویق رفتار خوب نیاز دارد. متأسفانه افزایش موارد نقض اطلاعات در هفته های اخیر نشان می دهد که اقدامات امنیتی موجود کافی نیست. این کافی نیست که جریمه نقض بزرگ داده ها به عنوان هزینه انجام تجارت در نظر گرفته شود.
دولت استرالیا قانونی را معرفی خواهد کرد که جریمه های افشای اطلاعات خصوصی در نتیجه هک Optus را به طور چشمگیری افزایش می دهد.
این هک تبدیل به یک بحران برای Optus و Singapore Telecom شد. این شرکت برای مجوزها و پاسپورت های جایگزین پرداخت می کند و هزینه های کلی، از جمله فاکتورها و جریمه ها، می تواند به صدها میلیون دلار برسد.