معاون توسعه آموزش و فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: توسعه نیروی انسانی شایسته و کارآمد در وزارت راه و شهرسازی از اولویت های وزیر راه و شهرسازی است. . توسعه شهری که از طریق استقرار نظام صلاحیت حرفه ای و توسعه رشته های فنی و حرفه ای ادامه دارد.
به گزارش ای بی اس نیوز، علی اکبر حدادی هرندی در جلسه ارزیابی کتابچه های فنی و حرفه ای در حوزه حمل و نقل با اشاره به مشارکت ارزنده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در راه اندازی و توسعه آموزشکده های فنی و حرفه ای حمل و نقل در کشور گفت: آموزش و پرورش. در 8 استان و 11 هنرستان فنی و حرفه ای 490 دانش آموز توانمند و کارآمد در زمینه حمل و نقل تربیت می کنند.
وی با تاکید بر لزوم توسعه این هنرستان ها در کریدورهای حمل و نقل و مراکز لجستیکی کشور، گفت: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی علاوه بر ارزیابی و غنی سازی محتوای کتاب های درسی این حوزه، در آموزش معلمان با سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی است تا این حوزه در تهران و سایر استان های کشور توسعه یابد.
هرندی در خصوص محدودیت های برگزاری کلاس های کارگاهی برای دانش آموزان گفت: با استفاده از فناوری های واقعیت افزوده و شبیه سازی واقعیت مجازی، علاوه بر افزایش ایمنی دانش آموزان در محیط عملیاتی، می توان توانایی آنها را در مقابله با محیط واقعی ارتقا داد.
معاون توسعه آموزشی و فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص تسهیل اشتغال فارغ التحصیلان هنرستان های فنی و حرفه ای گفت: در راستای توسعه کارآفرینی و بهره وری اقتصادی ظرفیت طرح سرباز واجد شرایط است. می توان از پرسنل کل نیروهای مسلح استفاده کرد و از فارغ التحصیلان واجد شرایط آموزشکده های فنی و حرفه ای حمل و نقل استفاده کرد. عنوان امریه در پروژه های راهسازی و مدیریتی و همچنین شرکت های حمل و نقل دانش بنیان مورد استفاده قرار گرفته است.
در این نشست رقیه مطیرپسند، رئیس اداره حمل و نقل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به تشریح روند تدوین دستورالعمل های حمل و نقل پرداخت و گفت: با شناسایی بیش از 500 هزار کارگر در حوزه حمل و نقل کشور، 30 شغل در بخش حمل و نقل کشور ایجاد شد. دو دسته متصدیان و ناظران آمار حمل و نقل و بسته به منحنی آموزش، منحنی های یادگیری و میزان تکرار و سختی مطالب، محتوای مناسب با کمک کارشناسان حوزه های علمی، تجاری و بازار کار تهیه شد. ، که با توجه به نیاز بازار کار، فناوری های جدید و پیچیدگی های کار آن را بازبینی می کنیم.
مطیرپسند با اشاره به چالش های توسعه آموزشگاه های حمل و نقل فنی و حرفه ای افزود: تغییر مسیر و عدم رعایت پروتکل های مبادله شده و همچنین نبود تجهیزات کافی در مدارس برای برگزاری کارگاه های آموزشی و عدم همکاری لازم در این زمینه. و همچنین کمبود دانش آموز باعث شد در سال تحصیلی جاری استان های خراسان شمالی، مرکزی و مازندران در حوزه حمل و نقل دانشجو جذب نکنند.
به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، در این نشست تخصصی، روسای گروه های پژوهشی راهسازی، ایمنی حمل و نقل، تدارکات و مدیریت بحران، برنامه ریزی حمل و نقل و آموزش، توانمندسازی و فناوری، مسئولان حوزه راه و شهرسازی حضور یافتند. . توسعه مرکز تحقیقات با بیان دیدگاههای خود در خصوص محتوای کتابهای بررسیشده، همکاری و مشارکت در ارزیابی کتابها و لزوم توسعه این حوزه در کشور را بیان و تاکید کردند.
انتهای پیام