تسلا علیرغم کاهش سهم بازار، به رکورد فروش فصلی در چین دست یافت.
به گزارش ای بی اس نیوز، تسلا قرار است برای سه ماهه دیگر با فروش خود در چین رکورد دیگری را به ثبت برساند زیرا با فشار فزاینده ای از سوی رقبای داخلی مانند BYD مواجه است. تخمین زده می شود که این خودروساز آمریکایی بین آوریل تا ژوئن 155000 خودرو در چین بفروشد که نسبت به رکورد سه ماهه اول خود 13 درصد افزایش داشته است.
با این حال، سهم تسلا از بازار خودروهای الکتریکی باتری چین در سه ماهه سوم از 16 درصد در سه ماهه اول به 13.7 درصد کاهش یافت، در حالی که گروه خودروهای الکتریکی گروه گوانگژو سهم بازار را به دست آورد.
دویچه بانک پیش بینی کرد که فروش تسلا در چین در سه ماهه دوم به 153000 دستگاه خواهد رسید، در حالی که در سطح جهانی می تواند در مجموع 448000 دستگاه بفروشد. تسلا در آخر این هفته آمار فروش جهانی را اعلام خواهد کرد.
چین دومین بازار بزرگ تسلا پس از آمریکای شمالی و خانه بزرگترین کارخانه آن است. این شرکت در اوایل سال جاری قیمت دو مدل قدیمی خود را کاهش داد تا فروش را افزایش دهد و جنگ قیمتی را با رقبای خود از جمله BYD برای ارائه تخفیف یا ارائه مدل های جدید با قیمت های پایین تر آغاز کرد.
تسلا در حال برنامه ریزی نسخه های فیس لیفت مدل 3 و مدل Y برای افزایش فروش است. این شرکت همچنین در حال همکاری با تنظیمکنندههای چینی است تا نرمافزار پیشرفته خودران خود را تأیید کند که رانندگان میتوانند در چین به آن دسترسی داشته باشند.
بر اساس گزارش رویترز، از آنجایی که کارخانه شانگهای آن به ظرفیت تولید سالانه بیش از یک میلیون دستگاه رسیده است، تسلا در حال فروش به بازارهای جدید در منطقه از جمله تایلند و مالزی با خودروهای ساخت چین است.
انتهای پیام