داریوش امانی، مدیر عامل سازمان حمل و نقل زمینی و شرکت راهداری با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار از وضعیت نقاط و بر اساس استانداردها و شاخص های بین المللی که مورد ارزیابی قرار گرفت، تعداد نقاط در معرض تصادف به 887 امتیاز رسید : طبق قولی که به وزارت راه و شهرسازی دادیم تا آخر دولت تمام این نقاط را ترمیم خواهد کرد.
وی افزود: در سال گذشته حدود 430 نقطه حادثه خیز را تعمیر کردیم و امسال بقیه این سایت ها را که حدود 460 سایت است تعمیر می کنیم.
امانی تصریح کرد: در حال حاضر برنامه ریزی برای تعمیر نقاط حادثه خیز و نصب روشنایی در برخی از معابر مهم و مه آلود در دستور کار قرار دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: منابع سازمان راهداری و حمل و نقل زمینی محدود است و تنها 10 درصد منابع مورد نیاز برای نگهداری راه ها را تشکیل می دهد و باید از سایر ادارات و سایر منابع مالی در این زمینه کمک بگیریم. این زمینه.
وی افزود: روز گذشته جلسه ای در مجلس نمایندگان با حضور همکاران برگزار شد که ایرادات و ابهاماتی مطرح شد و در این راستا مقرر شد نظارت ها بر آنها افزایش یابد.
همچنین یوسفی عضو کمیسیون سازندگی مجلس نیز گفت: بر اساس اصل 23، بخشی از جرایم دریافتی از مردم باید به سازمان راهداری و حمل و نقل زمینی برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یابد و بخشی نیز در محل حادثه خیز باشد. واگذاری شهرداری و دهیاری ها به حل و فصل مناطق حادثه خیز شهری، اما بر اساس بررسی های انجام شده، از 1700 میلیارد تومانی که باید پرداخت می شد، تنها 177 میلیارد تومان پرداخت شد.
وی افزود: طبق قانون باید جرم بازدارنده باشد اما دیدیم جرم درآمدزایی است.