مجید مشعلشی، معاون رئیس کل بیمه مرکزی در گفت وگویی گفت: اکنون یک سیستم طبقه بندی اولیه برای رانندگان وجود دارد و اطلاعات از ادارات مختلف دریافت می شود، به عنوان مثال مشوق های رانندگانی که تصادف نمی کنند بر اساس این طبقه بندی است. با باشگاه خبرنگاران جاوا
این مسئول همچنین بیان کرد: همانطور که اشاره کردیم یک سری اطلاعات از ادارات مختلف مانند فرجه به دست می آید اما یک سری اطلاعات شامل نتیجه منفی بسیار مهم است، جلسات مختلفی با فرجه برگزار شده و باید توسط پلیس راهنمایی و رانندگی برگزار شود. ما همچنین یک سری اطلاعات را به بیمه مرکزی ارائه می کنیم و رانندگان را در سیستم رتبه بندی که برای آنها قرارداد بسته ایم ارزیابی خواهیم کرد.
وی افزود: در صورت دریافت اطلاعات از ادارات مختلف، تغییراتی در شاخص های طبقه بندی ایجاد می شود و ارزیابی خوبی انجام می شود و در نهایت در این فرآیند میزان ریسک برای رانندگان مشخص می شود. گام بعدی نحوه برخورد با رانندگان پرخطر و کم خطر خواهد بود؟ این موارد به عنوان بحث هایی در مورد مقررات و دستورالعمل هایی عمل خواهد کرد که ما به کار روی آنها ادامه خواهیم داد.
قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی گفت: به طور خلاصه اکنون می توان بحث راننده محوری را در سطح اولیه آغاز کرد، سطحی که به موازات این مراحل، با بحث پیش می رویم دستورالعمل ها و مقررات و در نهایت باید گفت که اجرای بیمه نامه پارتی سوم، راننده محور و به عبارتی راننده محور، قطعا تا پایان سال تکمیل و اجرا خواهد شد.