به گزارش ای بی اس نیوز، مشکلات جدید در چین می تواند تا حدودی بخش مهم خودروسازی این کشور را تحت تاثیر قرار دهد. ساوت چاینا مورنینگ پست (SCMP) گزارش می دهد که افزایش موارد کووید-19 بر صنعت خودروهای برقی چین تأثیر می گذارد و منجر به از دست دادن 600000 فروش در سه ماهه اول سال آینده می شود.
این گزارش نشان می دهد که تا سه ماهه دوم، خودروسازان مستقر در چین از خروج دولت از سیاست کووید صفر سود خواهند برد، به طوری که برخی از خودروسازان از جمله BYD و تسلا سفارشات بزرگی را در آینده تضمین کرده اند و فروش آنها ممکن است پس از شیوع بیماری همه گیر در گذشته افزایش یابد.
به گزارش رویترز، در حالی که بهبود سه ماهه دوم خبر خوبی برای صنعت خودرو است، اما همه تحلیلگران چنین احساسی ندارند. شاید باید تا نیمه دوم سال آینده منتظر بمانیم تا ببینیم آیا چین بهبودی اقتصادی را تجربه خواهد کرد یا خیر.
بخش خودروی چین که از هر شش شغل یک نفر در نیروی کار چینی را تشکیل می دهد، در حال حاضر برخی از اثرات افزایش موارد کووید را احساس می کند زیرا این کشور محدودیت ها را کاهش می دهد. با این حال، همه چیز برای بخش خودروسازی چین برای سال 2023 از بین نمی رود.
گزارش ها حاکی از آن است که افزایش تعداد موارد کووید-19 بر فروش خودروهای الکتریکی در چین در سه ماهه اول سال 2023 تأثیر خواهد گذاشت.
انتهای پیام
همه اینها با خروج چین از استراتژی کووید صفر و ورود به سال جدید اتفاق می افتد. گزارش CICC حاکی از آن است که در سه ماهه اول سال آینده، تولید صنعت خودروهای الکتریکی در مجموع به 1.5 میلیون تحویل خواهد رسید که 40 درصد کمتر از سه ماهه چهارم است که انتظار می رود این صنعت 2.1 میلیون دستگاه تحویل دهد.
این گزارش با استناد به داده های شرکت بین المللی سرمایه چین (CICC)، نشان می دهد که افزایش موارد باعث اختلال در تولید و کاهش تقاضا می شود.