وی همچنین از مهمترین دغدغه های مردم عنوان کرد: سوال تاج، بورسیه، حقوق و مزایای جانبازان و کارگران، رتبه های فرهنگی، وام، معلمان نهضت و باقیمانده یارانه ها و نحوه اعتراض به آن و دهک ها. مهمترین سوالاتی است که به ما مردم می گویند، اعلام می شود، در خصوص باقیمانده یارانه ها باید بگویم به زودی سامانه ای در این حوزه راه اندازی خواهد شد. در حال حاضر 120 پاسخگو به صورت 24 ساعته در وزارت کار به مردم پاسخ می دهند.
به گزارش ای بی اس نیوز، احمد صالحی، احمد صالحی در نشست خبری با تاکید بر اینکه رئیس جمهور بر اطلاع رسانی دقیق به مردم اصرار دارد، اظهار کرد: مرکز روابط عمومی ریاست جمهوری دارای ساختار مستحکمی از نظر کنترل، ارزیابی و نظارت است. فعالیت های مرکز مشخص است، سفر به استان ها نیست، بلکه مرکز وظیفه دارد عملکرد مدیران را بر اساس شاخص های کارآمدی و دموکراسی ارزیابی کند.
وی ادامه داد: بر اساس ارزیابی های اداره کل بازرسی این مرکز، 401 نفر از مدیران اجرایی مورد ارزیابی قرار گرفتند و کمیته ای 130 نفر از مدیران غیرموثر را شناسایی و طبق روال قانونی برکنار شدند و در واقع باید شاخص های ارزیابی مدیران اجرایی توسط مردم اعلام شود. مرکز روابط.” این شاخص ها را به دستگاه های دولتی اعلام کردیم و بر این اساس ارزیابی از سوی معاونان استاندار، استانداران، معاونان وزیر و مدیران اجرایی انجام شد.
رئیس مرکز روابط عمومی ریاست جمهوری با بیان اینکه حجم درخواست های مردم در دوره های گذشته 16 برابر شده است، گفت: رویکرد ما به این مراجع، اقدام و اقناع است. به عبارت دیگر، اگر درخواست غیرقانونی باشد، سعی می کنیم مردم را متقاعد کنیم. مدیران به جای اینکه پشت اتاق مدیر منتظر بمانند در بین مردم اسیر می شوند و در هر سفر استانی 30 تا 40 جلسه برای رفع مشکلات مردم از جمله مشکل تولید برگزار می شود و مرکز روابط عمومی نهادهای مختلف را دور هم جمع می کند. حل مشکلات.
وی همچنین درباره برگزاری تجمعات مردمی در پاستور تصریح کرد: اکنون تعداد این تجمعات نسبت به ابتدا بسیار کمتر شده است و عموماً در مورد مسائلی است که به سمت دولت تشدید نمی شود، اما با ارتباط با مجلس و مجلس، مسائل را به آنها منتقل کرده ایم. قوه قضائیه. ما این کار را می کنیم و آنها همکاری می کنند، مسائلی که مربوط به خود دولت است بلافاصله رسیدگی می شود و حتی همان روز نتیجه را اعلام می کنیم. البته سوالاتی وجود دارد که زمان بر است، اما تمام سوالاتی که از سوی مردم مطرح می شود، می توانیم از مسئولان پیگیری کنیم و عملکرد مسئولان را در پاسخگویی ارزیابی و رصد کنیم. البته تاکید می کنیم که اطلاع رسانی در داخل دولت قوی تر باشد.
absnews
صالحی در پایان یادآور شد: 82 درصد از مطالبات مردم را پیگیری کردیم و حتی گاهی در سفر رئیس جمهور به مطالبات مردم در آنجا پاسخ دادیم.
وی در خصوص برگزاری تجمعات اعتراضی در برخی شهرها گفت: این تجمعات را به رئیس جمهور گزارش داده ایم و رئیس جمهور نیز از این مشکلات آگاه است. البته مردم متوجه هستند که دولت پیگیر مطالبات آنهاست و این تجمعات نیز نقطه امید دشمن است.
صالحی با اشاره به تجمع گسترده مردم در سفرهای استانی، گفت: از ششمین سفر استانی تا کنون تلاش کرده ایم تا یک ماه قبل از سفر، موضوعاتی که مردم به آن توجه دارند را شناسایی کرده و سپس به وزارتخانه های مختلف می فرستیم و اکنون این تجمعات قبلی را در مقابل استانداری داریم.» در این سفر نمایندگان تام الاختیار 30 تا 34 وزارتخانه و نهاد دولتی در استان ها مستقر می شوند و به مراجعات مردم رسیدگی می کنند و در هر سفر بین 6 تا 8 هزار نفر از مردم حضور دارند مراجعه حضوری انجام می شود سامانه صمد ثبت و پیگیری می شود.
رئیس مرکز روابط عمومی ریاست جمهوری گفت: تاکنون بیش از 944 هزار درخواست از مردم ثبت کرده ایم و 82 درصد آنها را پیگیری کرده ایم.
وی افزود: تاکنون 77 میلیون و 756 هزار درخواست مردمی را پیگیری و به آنها پاسخ داده ایم، همچنین روزانه بین 4 تا 5 هزار تماس عمومی داریم و تاکنون 944 هزار و 425 درخواست مردمی دریافت کرده ایم، همچنین یک خبرنامه روزانه داریم که شامل 50 مورد است. اخبار و گزارش آن و تحویل آن به رئیس جمهور.
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز