وی با بیان اینکه 50 درصد ظرفیت تامین CNG بلااستفاده مانده است و از شرکت های تولیدی و خدماتی آنطور که باید استفاده نمی شود، خاطرنشان کرد: نیازی به احداث جایگاه جدید نیست مگر در شهرهای بزرگ، در شهرهایی که حداقل جایگاه ها وجود دارد. 50 درصد ظرفیت خالی است و حتی در برخی شهرها این عدد بیش از 50 درصد است، جایی که شما در بسیاری از شهرها جایگاه دارید، به صرفه نیست، زیرا عرضه سوخت CNG آنها کفاف هزینه های آنها را نمی دهد.
وی افزود: فناوری تبدیل خودروی دیزلی احتراقی به CNG دوگانه سوز توسط شرکت های ایرانی جانمایی شده است و به همین دلیل یکی از راهکارهای بزرگی که در شرایط تحریم می توانیم در پیش بگیریم، جایگزینی CNG با گازوئیل است.
انتهای پیام
محسن جوهری در گفت وگو با ای بی اس نیوز، با اشاره به توانمندی های CNG ایران، اظهار کرد: می توان گفت دانش ساخت تجهیزات CNG هم اکنون 100 درصد به روز و در دسترس کشور است و شرکت های ایرانی به راحتی در این زمینه فعال هستند. .
جوهری افزود: با توجه به خالی بودن ظرفیت اکثر جایگاه ها و جایگاه های بین شهری در شهرهای کم جمعیت، تبدیل خودروهای دیزلی به گازوئیل می تواند علاوه بر کاهش مصرف سوخت، در کاهش آلودگی هوا نیز موثر باشد و اقتصاد جایگاه داران CNG را تقویت کند.
رئیس انجمن حرفه ای CNG کشور با اشاره به ظرفیت موجود در کشور برای تبدیل مشعل های گازی به گاز گفت: ظرفیت خوبی در کشور برای این موضوع وجود دارد، حدود 500 مغازه تبدیلی در سراسر کشور وجود دارد که بسیاری از آنها. برای تبدیل خودروهای با استفاده از کیت های نوع 3 و 4 ناپدید شده اند.
وی با بیان اینکه اکنون دوباره به سمت واردات بنزین می رویم و میزان مصرف نیز رو به افزایش است، بنابراین توسعه انرژی های تجدیدپذیر قطعا به نفع دولت است، گفت: خودروهای بنزینی در کشور وجود دارند که مصرف آنها چندین برابر است. بالاتر از استاندارد جهانی، چون ما بزرگترین منابع گاز دنیا را داریم و می توانیم از CNG به عنوان سوخت خودرو استفاده کنیم، بی توجهی به این قسمت n منطقی نیست و عدم تولید خودروهای دوگانه سوز توسط خودروسازان خیانت است. از منافع ملی کشور است.
رئیس انجمن صنفی CNG کشور گفت: در شرایطی که 50 درصد ظرفیت CNG کشور خالی است، می توان با جایگزینی این فرآورده نفتی با بنزین از واردات بنزین جلوگیری کرد.
جوهری افزود: استفاده از کیت های نسل 3 و 4 برای تبدیل خودروها به خودروهای دوگانه سوز تاثیر زیادی در کاهش راندمان خودروهای دوگانه سوز و ترغیب مردم به استفاده از سوخت CNG دارد و برای تبدیل خودروها باید اساسی باشد. با هزینه دولت انجام می شود و کسانی که درخواست گاز سوزی می کنند نیازی به پرداخت هزینه ندارند.
رئیس انجمن صنفی CNG کشور با اشاره به مشکلات در حوزه CNG گفت: به دلیل تحریم ها صادرات گاز طبیعی با مشکلات زیادی مواجه است اما به راحتی می توانیم اسانس صادر کنیم. اگر سوخت خودروها را به این سمت سوق دهیم مشکل مصرف بالای گاز خودروها حل می شود و می توانیم از گازی که نمی توانیم صادر کنیم به عنوان سوخت خودروها استفاده کنیم.
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز