پنجشنبه , ۱ خرداد ۱۴۰۴

گزارشی از تاریخ پست هخامنشیان تا امروز


رئیس دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست اعلام کرد: در نمایشگاه صنعت پست، تاریخچه پست از زمان هخامنشیان تا امروز در قالب یک تونل تاریخی بیان می شود.

علیرضا بای – رئیس اداره ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست – در گفت وگو با ای بی اس نیوز، به تشریح اهداف برگزاری اولین نمایشگاه صنعت پست پرداخت و گفت: برای ارائه صنعت پست و زنجیره ارزش، نقش هوشمندسازی را نشان می دهد. پست در جامعه و زندگی امروزی مهمترین اهداف این رویداد نمایش پست مدرن، توضیح و بحث درباره جایگاه پست در ایران در سطح 1404، تاثیر پست در توسعه اقتصاد دیجیتال، رونق تولید و کاهش هزینه های کسب و کار، جذب خصوصی است. و مشارکت عمومی در توسعه صنعت پست.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه به همت شرکت ملی پست ایران از 18 تا 21 خرداد 1402 برگزار می شود، درباره شرکت کنندگان گفت: در نمایشگاه صنعت پست، اکوسیستم صنعت پست در بخش های مختلف از جمله تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند و صنایع مرتبط آنها برای تبادل دانش بین بازیگران فعال آن ملاقات خواهند کرد و بازدیدکنندگان نیز با دستاوردهای مهم این صنعت آشنا خواهند شد.

بیشتر بدانید:

نمایشگاه صنعت پست، تجارت الکترونیک و لجستیک هوشمند برگزار شد

رئیس دفتر ارتباط با محاسبات بین‌الملل شرکت ملی پست در پاسخ به این سوال که آیا در این نمایشگاه شرکت‌کنندگانی از عرصه بین‌الملل حضور خواهند داشت، گفت: بله، برای بسیاری از اعضای اتحادیه جهانی پست دعوت‌نامه ارسال شده است. از شرکت های پست کشورهایی که مایل به حضور هستند می توانند شرکت کنند.

علیرضا بای در تشریح قطعات آماده شده این نمایشگاه خاطرنشان کرد: نمایشگاه صنعت پست شامل قطعاتی از قبیل بسته بندی، لجستیک، خدمات پستی، چاپ، حمل و نقل، خدمات الکترونیک، رباتیک و فناوری های نوین پستی است. مثل هوش مصنوعی و اینترنت اشیا.

وی با اشاره به حضور شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها گفت: تمامی اعضای مرکز نوآوری پست; تجارت الکترونیک و لجستیک روز دنیا در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

رئیس اداره ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست با اشاره به رویدادهای ویژه و موازی این نمایشگاه تصریح کرد: بخش ویژه نمایشگاه «جایزه ملی پست صنعت» است. همچنین نمایش تاریخ پست از زمان هخامنشیان تا به امروز در قالب تونل تاریخ پست و برگزاری کارگاه های آموزشی و جلسات هم افزایی و انتقال دانش تجربه از دیگر برنامه های موازی پیش بینی شده در نمایشگاه صنعت پست خواهد بود. .

بای با اشاره به اینکه نمایشگاه صنعت پست رویکرد جدید شبکه پستی را ارائه می کند، ادامه داد: معرفی خدمات جدید پستی، نشان دهنده نقش پست در فرآیندهای اجتماعی و امور خانواده است که امروزه در سایر کشورها بسیاری از مشاغل اجتماعی و … تجارت الکترونیک از طریق پست انجام می شود در این نمایشگاه نمایش داده خواهد شد.

وی درباره اقدامات انجام شده برای هوشمندسازی پست گفت: هوشمندسازی در مجموعه پست به معنای ادغام چهار فرآیند اصلی است که طی آن اطلاعات فرآیند پذیرش (مشتری) مبنایی برای مدیریت چهار اصلی در نظر گرفته می شود. فرآیندها، و با استفاده از جریان داده، جریان فیزیکی کالاها در طول فرآیندهای پستی مدیریت می شود.

رئیس اداره ارتباطات پرداخت های بین المللی شرکت ملی پست، بهبود بهره وری منابع، مدیریت هزینه، توزیع هوشمند و مدیریت ناوگان حمل و نقل را از مزایای «هوشمندسازی» دانست و تاکید کرد: خدمات ارزش افزوده تغییر محل تحویل، ارزش افزوده است. خدمات تغییر زمان تحویل و کاهش زمان تحویل و امکان ردیابی بلادرنگ یکی از مزایای هوشمندسازی از دیدگاه مشتریان پست است.

بای در تشریح اقدامات لازم برای هوشمندسازی فرآیندهای پستی به دو دسته لایه زیرساخت و لایه توزیع اشاره کرد و با بیان اینکه هوشمندی فرآیند کسب و کار نیازمند زیرساخت است، اظهار داشت: یکی از مهم ترین زیرساخت های لازم برای اجرای این طرح است. سیستم سورتینگ تکمیل پروژه راه اندازی هاب های منطقه ای است که بدین منظور با تامین اعتبارات لازم و پیمانکاری بخشی از فعالیت ها به بخش خصوصی (حمل و نقل) و سایر تجهیزات لازم (کانتینر، کامیون و …) در ارتباط است. به منظور راه اندازی هاب های منطقه ای در استان های اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، همدان و مازندران، اقداماتی برای راه اندازی سورتینگ (سامانه مرتب سازی هوشمند پست) در هاب ها انجام شده است.

وی به ایجاد مرکز پردازش خلیج فارس برای انتقال محموله های قراردادی فله و انجام عملیات پردازش هوشمند محموله های فوق و ایجاد شش واحد سورتینگ در تهران و استان های دارای قطب اصلی اشاره کرد و گفت: اولین گام در بهبود فرآیندهای عملیاتی در شرکت پست، پیاده‌سازی سیستم مرتب‌سازی در مراکز تحلیل و مبادله است. بدیهی است که پیاده‌سازی سیستم فوق به عنوان اولین گام در چرخه فرآیند، منجر به تبدیل فیزیک بسته‌ها به داده و پس‌زمینه‌ای برای هوشمندسازی فرآیندهای عملیاتی در مرحله توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به موارد فوق و با توجه به افزایش تردد مرسولات پستی ورودی به مراکز عمده سورتینگ و مبادله کشور در سال 1400 نسبت به اجرای سیستم سورتینگ در شش نقطه از مراکز و هاب اصلی سورتینگ و مبادله این کشور. انجام شده و دفاتر پست اصفهان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، فارس و مرکز خلیج فارس در تهران مجهز به سیستم سورتینگ و اطمینان مرسولات با فناوری POP-UP و مرکز تقسیم و مبادله اصلی لشگر شده اند. همچنین مجهز به سیستم مرتب سازی با تکنولوژی CROSS-BELT است.

رئیس دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست در خصوص قراردادهای شرکت ملی پست با بنگاه های دانش بنیان گفت: شرکت ملی پست به صورت آنلاین با پشتیبانی بنگاه ها و موسسات دانش بنیان و همچنین استفاده از ارزش افزوده برای بهره مندی از مزایای فناوری های برتر، پیرامون شناسایی شرکت های دانش بنیان که زمینه فعالیت آنها در راستای ارائه خدمات قابل واگذاری به شرکت ملی پست ها می باشد و در نهایت چهار قرارداد در این زمینه منعقد شد. فعالیت اصلی این شرکت ها مشارکت در فروش خدمات شخصی سازی شده و پیشرو به فروشندگان فعال اینترنتی تحت عنوان قراردادهای دروازه است.

به گفته وی، این شرکت ها با استفاده از بستر سامانه تجارت الکترونیک شرکت ملی پست با آدرس ecommerce.post.ir و اتصال آن به سامانه های خود، نرم افزار و ارائه وب سرویس تولید بارکد ZIP برای. فروشگاه های آنلاین فروشگاه ها با استفاده از خدمات شخصی سازی شده پیشرو و ویژه خواهند بود.

بای تعرفه های پستی را مورد تاکید قرار داد و گفت: بر اساس بررسی های تعرفه خدمات از شرکت های خدمات پستی بخش خصوصی، شرکت ملی پست با کمترین تعرفه ممکن به اعیان کشور خدمات ارائه می کند. علیرغم افزایش روزافزون هزینه های ارائه خدمات پستی، شرکت ملی پست با نرخ ثابت و بدون افزایش از سال 2018 تا 2018 به داوطلبان محترم خدمات ارائه کرد. سرانجام پس از 3 سال، در ژوئن 1401، قیمت خدمات پستی تقریباً افزایش یافت. 40 درصد و از آن زمان تاکنون افزایش نیافته است.

انتهای پیام

درباره محمد اقتصادی

پیشنهاد ما به شما

Organizing Your Home: Tips for Creating Sancity

Voluptatem accusantium tempore voluptatem illo. Ea suscipit asperiores et velit voluptatibus. Molestias natus est non cum nulla aut. Et eum temporibus provident et id. Eos porro quis consequuntur ut nisi doloremque.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *