شنبه , ۳ خرداد ۱۴۰۴

کاهش فروش فرعی/قطع شده بخش قطعات خودرو

دستورالعمل برای مدیریت فروش کوتاه

این مقام مسئول با بیان اینکه اداره این مراکز بر عهده ستاد معاینه فنی است و سازمان ملی استاندارد بر عملکرد آنها نظارت دارد، اعلام کرد: در زمینه کیفیت هوا یکی از موضوعاتی که این روزها مورد توجه قرار گرفته است. صدور قانون هوای پاک . در همین راستا سازمان ملی استاندارد برای اولین بار در استاندارد روغن کوره تجدید نظر کرده است، یعنی از 3.5 درصد به 0.8 درصد کاهش یافته است. از سوی دیگر، طبق آمار دستگاه های مربوطه، منابع متحرک شامل خودروهای فرسوده، موتورها و وسایل نقلیه عمومی عمر مفیدی دارند و احتراق ناقص، مصرف زیاد، آلودگی بسیار بالا را به همراه دارد. بنابراین باید برای حذف آنها تلاش کرد. سازمان ملی استاندارد نیز به آنها مجوز نمی دهد.

تولید خودروهای بیشتر متوقف خواهد شد

وی با بیان اینکه بسته بندی باید خوانا باشد، از زیر تلسکوپ بیرون بیاید و اعداد و وزن مشخص شود، تصریح کرد: برنامه جامعی در نظام استانداردسازی از اعتبارسنجی در علامت استاندارد ملی تا فروش کم و سایر علائم در نظر گرفته شده است. مصرف کننده از آنها آگاه باشد. زیرا مصرف کننده حق دارد بداند. انگ کم فروشی بدتر از گران فروشی است.

وی با بیان اینکه 95 درصد استانداردهای مربوط به لوازم خانگی مربوط به کالا و کمتر از 5 درصد مربوط به حوزه خدمات است که این یک تاخیر تاریخی است و در حال جبران است، گفت: خدمات پس از فروش استاندارد لوازم خانگی خواهد بود. پس از آن، نزدیک به 100 کالای بزرگ که در منازل در میان این لوازم خانگی مکانیکی و الکترونیکی قرار می گیرد مشمول خدمات پس از فروش اجباری به مشتریان می شوند. در خصوص کالاهای وارداتی، قاچاق و… بازیگران این صحنه به کمک بیایند. در دنیا استانداردها فقط معطوف به کالاها نیست و به عنوان مثال استاندارد هوشیاری، مبارزه با فساد، ارتقای شفافیت، اینها مبانی مورد مطالعه جهانی دارند.

این مسئول در ادامه در خصوص موضوع کم فروشی گفت: سازمان از ماه ها قبل یعنی از ابتدای سال 1401 شروع به کار در زمینه کم فروشی کرد و تصویب لیبل گذاری و پیش بسته بندی که در بند 2 مصوبات شورای عالی کشور به تصویب رسید. استانداردها هم تاییدیه ای بود که استاندارد ملی داشت ولی استاندارد اجباری نداشت. بررسی در گروه کالایی و گروه صنایع مختلف بر اساس مراکز تولیدی، مراکز توزیع و زنجیره ای و همچنین بر اساس نام تجاری در ابتدای سال جاری نشان می دهد که حدود 41.37 درصد فروش کوتاه مدت داشته ایم، اما آخرین آمار ارائه شده در هفته گذشته بر روی 187 نام تجاری محصول در یک گروه صنعتی خاص انجام شده است که نشان می دهد این تعداد به 36.7 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه متعهد هستیم تا پایان سال هیچ تکلیفی در بحث کیفیت هوا باقی نمانده باشد، گفت: البته وظیفه دارم از مردم بابت عقب ماندگی هایی که به گذشته باز می گردد عذرخواهی کنم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان توقف خط تولید بسیاری از محصولاتی که سال هاست از آنها استفاده می کنیم وجود دارد، تصریح کرد: ساعت ها مطالعات کارشناسی، فنی و علمی برای آن برنامه ریزی و انجام داده ایم. تولید این خودروها به موقع اعلام خواهد شد، اما این خبر را از قبل داشته باشید.

ماشین نو باید بعد از سه ماه تعمیر شود

انتهای پیام

وی افزود: در آن سال هایی که باید سرمایه گذاری زیادی در این حوزه ها می شد، وزارت نفت باید این موارد را تجهیز می کرد و یورو تولید می کرد، اما این اتفاق نیفتاد. این یعنی مناطق دیر شده اما چیزی که به ما برمی گردد تصویب استانداردهای نفت کوره است. دستگاهی که با آن مخالف است نیز باید مخالفت کند. این موضوع با کمک وزارت نفت و سایر اعضای شورای عالی استاندارد در دستور کار قرار می گیرد و استانداردهای اجباری در برخی زمینه ها مانند موتورهای دیزلی و اوره آب برای الزامات کیفی تولیدات داخلی و اجرایی می شود. محصولات وارداتی استاندارد اجباری اندازه گیری و نگهداری ایستگاه های پایش کیفیت هوای محیط نیز تصویب شد و اجرای این استاندارد به سازمان محیط زیست محول شد و نظارت بر اجرای صحیح استاندارد بر عهده سازمان ملی استاندارد بود. بنابراین یک سری عوامل دست به دست هم می دهند تا این هوای آلوده ای را که در گذشته و امروز شکل نمی گرفت تنفس کنیم.

وی افزود: تغییر مدل مصرف می تواند به تولید بخاری های کم مصرف کمک کند و شرکت های دانش بنیان برای آنها در روش های آزمایش، نمونه برداری و تولید به رقابت بپردازند. حجم زیادی از این وسایل گرمایشی یا غیر گرمایشی قبلا تولید شده است و انتظار داریم برای همیشه برای ما کار کنند، مانند خودروهای فرسوده ای که فقط در تهران هستند، طبق آمار سازمان استاندارد بیش از دو میلیون و 900 دستگاه است. هزار نفر از این خودروها یا موتورهای استفاده شده، و ما انتظار داریم که آنها به کار خود ادامه دهند.

رئیس سازمان ملی استاندارد از کاهش کم فروشی و همچنین احتمال توقف تولید بیشتر خودرو خبر داد و گفت: حوزه قطعات خودرو رها شده است و حتی خودروی جدید که از کارخانه خارج می شود باید تعمیر و تعویض شود. بعد از دو تا سه ماه به هر دلیلی

به گزارش ای بی اس نیوز، مهدی اسلام پناه در یک برنامه تلویزیونی تداعی کرد تائیدیه یکصد و شانزدهمین جلسه شورای عالی استاندارد بیان کرد: سازمان ملی استاندارد در قانون کیفیت هوا وظایفی داشت که باید اجرا می شد اما اجرا نشد، از کمتر در سازمانی که مسئولیت آن را بر عهده دارم از مردم عذرخواهی می کنم. از جمله این مصوبات، موضوع فرآورده های پالایشی، استانداردهای اجباری در حوزه تجهیزات معاینه فنی و … که قانون آن باید اجرا شود، تفویض نظارت بر اجرا در حوزه بازرسی فنی محیط زیست در سازمان ملی استاندارد است. ایران.

اسلام پناه با بیان اینکه شایسته نیست مردم عملکرد دولت، دولت و جمهوری اسلامی را با ماشین بسنجند، گفت: جمهوری اسلامی پر از افتخار است. اما اگر بخواهد به خاطر ماشینی مقایسه و ارزیابی شود، این جفا و ظلم است، حق با مردم است. اتفاق بسیار ناگواری سال ها در عرصه موسیقی رخ داد. حتی ماشین جدیدی که از کارخانه خارج می شود به دلایلی باید دو تا سه ماه بعد تعمیر و تعویض شود. این قطعه از کجا می آید؟ سازنده این قطعات کجاست؟ دامنه قطعه، دامنه رها شده است. از جمله مشکلات این صنعت می توان به قاچاق قطعات، تولید قطعات نامرغوب و حتی سوء استفاده از برند استاندارد ملی اشاره کرد. قطعات خودرو دارای 54 قطعه استاندارد اجباری بود، اما مرحله اول قصد دارد تا ابتدای سال 1402 به بیش از 500 قطعه برسد.

رئیس سازمان ملی استاندارد همچنین درباره تاییدیه خدمات پس از فروش لوازم خانگی و استاندارد اجباری آن گفت: استاندارد ملی 1629 خدمات مشتریان و گارانتی لوازم خانگی را برای تولیدکنندگان اجباری کرده است.لوازم کم مصرف. در حال حاضر 1020 استاندارد ملی اجباری و 1323 استاندارد اختیاری یا تشویقی در کشور وجود دارد. یک تشویق اختیاری در نظر گرفته می شود. در برخی مناطق در جهان نیز رایج است، اما در ایران در واقع اختیاری است. اصولاً محصولات با ریسک بالا برای ایمنی، سلامت و بهداشت اجباری بوده و عدم استفاده عواقب قانونی دارد.

رئیس سازمان ملی استاندارد در ادامه با اشاره به توقف تولید پنج خودرو طی یک سال گذشته، گفت: با توافقاتی که با این وزارتخانه داشته ایم، در آینده تعدادی از خودروها که نمی توانند پاسخگوی نیازهای خود باشند عملکرد و کیفیت های ایمنی مورد نیاز از دسته تولید حذف خواهد شد. البته برای کسی که نمی گوید این تصمیم خلق الساعه است، نباید تکلیفی ایجاد کرد. این ممکن است در چند ماه آینده بسته به توافق، برنامه ریزی، طراحی و معماری اتفاق بیفتد. امیدواریم در سال 1402 با ساخت سازه های جدید که توسط این وزارتخانه برنامه ریزی شده است بتوانند محصولات جدیدتر، به روزتر و کارآمدتری داشته باشند.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: بر اساس بند 10 مصوبات شورای عالی استاندارد برای تقویت نظام ملی استاندارد در کشور و همچنین مکان یابی و مقابله با تحریم های ظالمانه، وزارت نفت موظف است از ظرفیت دانش استفاده کند. – بنگاه های اقتصادی مستقر و کارشناسان کشوری برای تدوین و اجرای استانداردهای ملی بر اساس تبصره های 1 تا 3 ماده 3 قانون تقویت و توسعه استانداردها، الف- گفت: تاکیدی است که شخص رئیس جمهور بر حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان دارد. در مورد کالاهایی که انرژی زیادی مصرف می کنند، انرژی هدر می دهند و احتراق مناسبی ندارند، همه در استاندارد اجباری گنجانده شده اند.

بیش از 100 دستگاه اصلی مشمول خدمات پس از فروش اجباری هستند

وی در ادامه یکی از مشکلات را تفاوت نتایج تست مراکز معاینه فنی خودروهای جاده ای عنوان کرد و گفت: طبق مصوبه 15678 خودروهای جاده ای، تجهیزات تست، تکنیک مراکز بازرسی که دارای مشخصات و روش های تست هستند، باید رعایت الزامات بازرسی و اجرای آیین نامه اجرایی آن که به تصویب هیأت وزیران رسیده ولی اجرا نشده است. اما اکنون اجباری شده و در واقع نحوه برگزاری آزمون و صدور گواهی مشمول آن است.

اسلام پناه از تشکیل بیش از 13 پرونده قضایی در این بخش خبر داد و ابراز امیدواری کرد که در آینده ای بسیار نزدیک شاهد استانداردسازی وزن کالاهای فروخته شده باشیم و گفت: قصد بر این بود که از این رویه جلوگیری شود. با فرآیند، دستورالعمل و روش اجرایی که تدوین شده است، بر این اساس است که وزن خالص به طور دقیق وارد شده و این ردیابی به طور کامل و واضح بر روی کالا در بازار، مراکز تولید و زنجیره انجام می شود. نظارت بر این محصولات به شدت توسط کارشناسان و ارگان استانی و زنجیره سازمان ملی استاندارد کنترل می شود و همانطور که سازمان ملی استاندارد بر سلامت، ایمنی و بهداشت محصولات نظارت دارد، سعی می کند مراقب وزن نیز باشد. .

درباره محمد اقتصادی

پیشنهاد ما به شما

Organizing Your Home: Tips for Creating Sancity

Voluptatem accusantium tempore voluptatem illo. Ea suscipit asperiores et velit voluptatibus. Molestias natus est non cum nulla aut. Et eum temporibus provident et id. Eos porro quis consequuntur ut nisi doloremque.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *