رئیس انجمن قطعه سازان گفت: اگر قرار است تولید خودرو را افزایش دهیم باید به قطعه سازان پول پرداخت شود تا بتوانند سریعتر مواد اولیه را خریداری کنند و تولید را افزایش دهند.

رئیس انجمن قطعه سازان پرداخت به موقع قطعه سازان را افزایش تولید دانست و گفت: پیش بینی می شود تولید خودرو به بیش از یک و نیم میلیون دستگاه برسد. تولید شود و زمانی که قطعه تولید می شود، می توان خودروهای بیشتری تولید کرد. اگر درخواست قطعه ساز به موقع تسویه نشود، تولید فعلی را از دست خواهیم داد.
به گفته نجفی منش، در صورت عدم پرداخت به موقع این نصب، علاوه بر مشکلاتی که برای تولید ایجاد می کند، نارضایتی کارکنان این صنعت را به دلیل تاخیر در پرداخت حقوق و در نهایت به دنبال خواهد داشت. این نتایج منفی به همراه خواهد داشت.
وی چالش های صنعت خودرو را نقدینگی، قیمت گذاری اجباری خودرو و الزامات قطعه ساز عنوان کرد و گفت: تا زمانی که قیمت گذاری خودرو به صورت دستوری محاسبه شود، زیان خودروسازان افزایش می یابد و خودروسازان برای حضور باید قیمت گذاری رایگان انجام دهند. یک نرخ واحد نوسانات نرخ ارز در کنار کمبود نقدینگی بر بازار لوازم یدکی و خودرو نیز تاثیر منفی گذاشته و فعالان این حوزه را با مشکل مواجه کرده است.