سه شنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴

هوش تجاری؛ ناجی خرده فروشی – ایسنا

ای بی اس نیوز/ خراسان رضوی واکنش سریع به تغییرات در ترجیحات و رفتار مشتری برای رقابت پذیری خرده فروشی امروزه حیاتی است.

به گزارش Access، طبق نظرسنجی Forrester 2022 که توسط ارائه دهنده خدمات ماهواره ای انگلیسی WNS انجام شد، 78 درصد از خرده فروشان قصد دارند واکنش خود را به تغییرات بازار تسریع کنند.

خوشبختانه، شرکت‌ها می‌توانند با پیاده‌سازی هوش تجاری در پشته‌های فناوری خود (مجموعه‌ای از ابزارها، زبان‌های برنامه‌نویسی، کتابخانه‌ها، چارچوب‌ها و فناوری‌هایی که با هم برای ساخت و اجرای نرم‌افزار همکاری می‌کنند) به این هدف دست یابند. خرده‌فروشی به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد داده‌ها را از منابع متعدد جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کنند و تصمیم‌گیری هوشمندانه‌تر و سریع‌تر را ممکن می‌سازد.

در اینجا پنج کاربرد برتر هوش تجاری در خرده فروشی برای برجسته کردن مزایای تجاری فناوری آورده شده است.

هوش تجاری؛  ناجی خرده فروشی

افزایش فروش

شرکت ها در تمام صنایع از هوش تجاری برای بهبود تجزیه و تحلیل فروش استفاده می کنند و خرده فروشان باید در مسیر سریع باشند. برای شروع، خرده فروشان می توانند برای تجزیه و تحلیل عملکرد فروش، داده ها را در همه کانال ها، خواه یک برنامه تلفن همراه، وب سایت یا فروشگاه فیزیکی جمع آوری کنند. برای مثال، خرده‌فروشان می‌توانند از هوش تجاری برای جمع‌آوری داده‌های فروش برای دسته‌های محصول خاص، ردیابی فروش بر اساس منطقه و تجسم این اطلاعات در قالبی مناسب استفاده کنند.

بر اساس این داده‌ها، خرده‌فروشان می‌توانند عملکرد کلی تیم‌های فروش خود را ردیابی کنند، فروشندگان بالا و پایین را شناسایی کنند و زمینه‌های بهبود را کشف کنند. در عین حال، داده‌های جمع‌آوری‌شده می‌تواند برای پیش‌بینی فروش مورد استفاده قرار گیرد، و به خرده‌فروشان اجازه می‌دهد تا اهداف تجاری واقعی‌تری را تعیین کنند، منابع را به‌طور مؤثرتری تخصیص دهند و بودجه‌های شرکت را با دقت بیشتری برنامه‌ریزی کنند.

هوش تجاری؛  ناجی خرده فروشی

نایک

در سال‌های 2018 و 2019، نایک دو شرکت فناوری Zodiac و Celect را خریداری کرد تا سرعت پذیرش تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده در شرکت را تسریع بخشد. به ویژه، نایک شروع به استفاده از راه حل های تجارت هوشمند Select برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های مشتریان و فروش کرد. با استفاده از این داده ها، نایک می تواند تقاضای مصرف کننده را پیش بینی کند و تعیین کند که چه تعداد محصول باید تولید و به مکان های خاص تحویل شود.

جادوی بازاریابی را آزاد کنید

از آنجایی که خرده فروشی توانایی تجزیه و تحلیل داده های فروش را دارد، می توان از آن برای اهداف بازاریابی نیز استفاده کرد. در ساده ترین شکل، خرده فروشان می توانند از هوش تجاری برای تجزیه و تحلیل اثربخشی کمپین های بازاریابی خود بر اساس معیارهایی مانند ترافیک، تعداد بازدیدکنندگان وب سایت و حجم فروش استفاده کنند.

از طرف دیگر، خرده‌فروشان می‌توانند از هوش تجاری برای استفاده از تکنیک‌های تحلیل بازاریابی پیشرفته، مانند انتخاب مشتری و بهترین مدل‌سازی اقدام بعدی استفاده کنند. در حالی که اولی به درک بهتر الگوهایی کمک می‌کند که بر انتخاب محصول مشتری تأثیر می‌گذارند، دومی به پیش‌بینی گام‌های بعدی که خرده‌فروش باید با مصرف‌کننده بردارد تا آنها را به خرید بیشتر تشویق کند، کمک می‌کند.

هوش تجاری؛  ناجی خرده فروشی

صفورا

Sephora، خرده‌فروش زیبایی و مراقبت شخصی فرانسوی، پس از مشاهده یک صفحه محصول خاص در یک وب‌سایت یا برنامه تلفن همراه، به طور مداوم بر اقدامات مشتری نظارت می‌کند. این اطلاعات به Sephora اجازه می‌دهد تا سفرهای مشتری را تجسم کند و هدف مشتری را بهتر درک کند، که به خرده‌فروش کمک می‌کند محتوای هدفمندتری ایجاد کند و تبدیل‌ها را افزایش دهد.

مشتریان خود را بشناسید

با خرده‌فروشی، کسب‌وکارها می‌توانند دید 360 درجه از مشتریان خود بدون تلاش برای تجزیه و تحلیل دستی خسته‌کننده داده‌ها داشته باشند. در نهایت، بسته به نیازهای تجاری خود، خرده فروشان می توانند از BI برای اندازه گیری رضایت مشتری، پیگیری تبدیل ها، محاسبه ارزش طول عمر مشتری (LTV) یا ایجاد درخت تصمیم گیری مشتری (CDT) استفاده کنند. علاوه بر این، خرده فروشان می توانند از هوش تجاری برای تقسیم بندی مشتریان و انجام تجزیه و تحلیل دقیق تر استفاده کنند. با استفاده از نتایج این تجزیه و تحلیل، خرده فروشان می توانند تجربه مشتری را بهبود بخشند در حالی که به طور مداوم تلاش های فروش و بازاریابی خود را تنظیم می کنند.

هوش تجاری؛  ناجی خرده فروشی

قوانین

Lowe’s، یک خرده‌فروش لوازم خانگی مستقر در ایالات متحده، از هوش تجاری برای متمرکز کردن منابع داده متفاوت استفاده می‌کند و تصمیم‌گیری را تسریع می‌کند. به ویژه، این شرکت به طور خودکار بازخورد مشتریان را در شبکه های اجتماعی مانند توییتر یا فیس بوک جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کند. بر اساس بازخورد جمع آوری شده و داده های بازاریابی و تجاری، تاجر کیفیت خدمات خود را بهبود می بخشد.

زنجیره تامین خود را متحول کنید

مدیریت زنجیره تامین یکی دیگر از جنبه های خرده فروشی است که با کمک فناوری هوش تجاری قابل تغییر و بهبود است. با خرده‌فروشی، یک کسب‌وکار به راحتی می‌تواند موجودی را در همه کانال‌ها و مکان‌ها، از جمله موجودی فعلی، موجودی موجودی در انبار و موجودی منسوخ، حتی در زمان واقعی ردیابی کند. این به ایجاد و اجرای یک کسب و کار همه کانال کمک می کند. علاوه بر این، این داده ها به خرده فروشان اجازه می دهد تا سودآوری موجودی را تجزیه و تحلیل کنند و هزینه های حمل و نقل را محاسبه کنند. علاوه بر این، آنها می توانند تکمیل و تخصیص موجودی خود را با دقت بیشتری برنامه ریزی کنند و در نتیجه کارایی عملیاتی و کیفیت بهتر خدمات را افزایش دهند.

هوش تجاری؛  ناجی خرده فروشی

خانم

میسیز، یکی از بزرگترین زنجیره‌های خرده‌فروشی در ایالات متحده، تصمیم گرفت زنجیره تامین خود را برای متمرکز کردن مدیریت موجودی در کانال‌های فیزیکی و دیجیتالی دوباره طراحی کند و به یک راه‌حل قوی هوش تجاری نیاز داشت. با پیاده سازی هوش تجاری، میسی اکنون می تواند تمام داده ها و اطلاعات را برای بهبود تخصیص موجودی و تسریع در تحویل محصول به مشتریان جمع آوری و تجزیه و تحلیل کند.

مراقب منابع انسانی باشید

خرده‌فروشان همچنین می‌توانند برای جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های مرتبط با منابع انسانی، هوش تجاری را در نظر بگیرند و شرکت‌های بعدی می‌توانند از نتایج تجزیه و تحلیل برای بهبود مدیریت نیروی کار، ساده‌سازی استخدام یا افزایش مشارکت و حفظ کارکنان استفاده کنند. برای مثال، یک خرده‌فروش می‌تواند از هوش تجاری مبتنی بر داده‌های تجاری و مالی برای اندازه‌گیری تأثیر مستقیم هر کارمند بر عملکرد کلی کسب‌وکار شرکت استفاده کند. در عین حال، دسترسی به منابع داده شخص ثالث مربوطه به خرده فروش اجازه می دهد تا عملکرد تجاری خود را در مقایسه با رقبای خود در زمان واقعی معیار قرار دهد.

هوش تجاری؛  ناجی خرده فروشی

والمارت

Walmart، خرده‌فروش چندملیتی، از یک راه‌حل هوش تجاری استفاده می‌کند که به طور خودکار داده‌های کارکنان را جمع‌آوری کرده و با قابلیت‌های هوش مصنوعی داخلی آن‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند. با استفاده از هوش تجاری مبتنی بر هوش مصنوعی، Walmart اکنون می‌تواند تغییرات نیروی کار احتمالی را از قبل پیش‌بینی کند و به خرده‌فروش کمک کند تا تلاش‌های استخدام را تنظیم کند و از کمبود مهارت‌ها جلوگیری کند.

تصمیمات تجاری مبتنی بر داده را بهبود بخشید

واکنش سریع به شرایط تغییر بازار برای هر کسب و کار خرده فروشی در حال رشد ضروری است. فناوری هوش تجاری می تواند در این مورد با اتخاذ راه حل هوش تجاری خرده فروشی مفید باشد، شرکت ها می توانند داده ها را از منابع متعدد (مانند کانال های فروش وب و موبایل) جمع آوری کنند، به این معنی که آنها می توانند آن را تجسم، تجزیه و تحلیل کنند و داده ها را بهبود بخشند. کسب و کار هدایت شده تصمیم گیری. در عمل، کسب‌وکارها می‌توانند از قابلیت‌های هوش تجاری خرده‌فروشی برای بهبود بازاریابی، فروش و تحلیل مصرف‌کننده خود استفاده کنند. هوش تجاری خرده‌فروشی همچنین می‌تواند به سازمان کمک کند تا جنبه‌های حیاتی کسب‌وکار مانند مدیریت منابع انسانی و زنجیره تامین را ساده کند.

انتهای پیام

درباره محمد اقتصادی

پیشنهاد ما به شما

Organizing Your Home: Tips for Creating Sancity

Voluptatem accusantium tempore voluptatem illo. Ea suscipit asperiores et velit voluptatibus. Molestias natus est non cum nulla aut. Et eum temporibus provident et id. Eos porro quis consequuntur ut nisi doloremque.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *