به گزارش خبرگزاری ای بی اس نیوز به نقل از راشاتودی، پائولو جنتیلونی، کمیسر اقتصاد اروپا در بیانیه ای اعلام کرد که اختلالات حمل و نقل دریایی ناشی از حملات شبه نظامیان حوثی در دریای سرخ، هزینه حمل و نقل کالا در برخی مسیرها از چین است. به اروپا حدود 400 درصد افزایش یافته است.
این مقام اروپایی همچنین اشاره کرد که زمان حمل و نقل در این مسیرها بین 10 تا 15 روز افزایش یافته است.
وی ضمن تاکید بر اینکه “اختلال بیشتر در عرضه می تواند منجر به افزایش قیمت ها شود”، ابراز امیدواری کرد که بحران در این دریا که یکی از مهمترین مسیرهای تجاری در جهان محسوب می شود، منجر به افزایش شدید تورم در اروپا نشود. اتحاد. اتصال.
از آغاز جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس در ماه اکتبر، شبهنظامیان حوثی مستقر در یمن دهها حمله پهپادی و موشکی را علیه کشتیهای تجاری مرتبط با این رژیم در حال تردد در دریای سرخ انجام دادهاند.
در نتیجه، بسیاری از شرکت های بزرگ کشتیرانی استفاده از کانال سوئز را متوقف کردند و به جای آن کشتی های خود را در اطراف دماغه امید خوب در جنوب آفریقا حرکت دادند.
همچنین گزارش شده است که این حملات باعث شد میانگین نرخ جهانی حمل و نقل کانتینری در ماه گذشته دو برابر شود، در حالی که نرخ تانکرهای حامل سوخت ویژه به بالاترین سطح خود در سالهای اخیر رسیده است.
ماه گذشته، وزرای خارجه اتحادیه اروپا به یک توافق اصولی برای راه اندازی گشت دریایی در دریای سرخ برای دفاع از کشتی های باری دست یافتند.
آلمان، فرانسه و ایتالیا این اقدام را در پاسخ به درخواست هلند پیشنهاد کردند که بخش کشتیرانی تجاری آن تحت تأثیر حملات شدید قرار گرفته بود.
جوزپ بورل، دیپلمات ارشد اروپا، گفت که انتظار می رود این گشت در 19 فوریه آغاز شود.
absnews