دوشنبه , ۵ خرداد ۱۴۰۴

ناسا به نقطه عطفی در آزمایش تاکسی هوایی رسید

نرم افزار خودکار ناسا نقطه عطفی در آزمایش تاکسی هوایی است.

به گزارش ای بی اس نیوز، ناسا با Sikorsky Aeronautics و DARPA کار می کند و هلیکوپترهای خودمختار آنها در آسمان شبیه سازی شده بر فراز صدای لانگ آیلند پرواز خواهند کرد.

این پروژه شامل دو هلیکوپتر اصلاح شده، SARA S-76B سیکورسکی و مدل بزرگتر OPV Black Hawk بود. این هلیکوپترها که به پنج سیستم نرم افزاری طراحی شده توسط ناسا مجهز شده اند، آزمایش های سختی را پشت سر گذاشته اند و پتانسیل افزایش استقلال را در طول زمان نشان داده اند.

آدام ینگلینگ، مدیر پروژه ناسا، موفقیت ترکیب یکپارچه فناوری‌ها را برجسته کرد و خاطرنشان کرد: «این تلاش‌ها نشان می‌دهد که می‌توانیم با استفاده از چندین فناوری از یک تبلت ناوبری، عملیات پرواز هواپیما را با خیال راحت هدایت کنیم.

با حضور خلبانان ایمنی ناسا و سیکورسکی، این هلیکوپترهای خودمختار با موفقیت 12 پرواز را با 70 مانور مختلف که هر کدام بیش از 30 ساعت به طول انجامید، انجام دادند. این تلاش مشترک دری را برای آزمایش بیشتر در فناوری اتوماسیون باز می کند و ما را به تاکسی های هوایی آینده و سایر گزینه های هوانوردی خودکار نزدیک می کند.

نحوه تعامل خلبانان انسان با سیستم های خودمختار

موفقیت این همکاری متکی به ادغام سیستم خلبان خودکار سیکورسکی با نرم افزار ناسا است که بر روی تبلت های طراحی شده ویژه اجرا می شود.

این تبلت ها نه تنها به هلیکوپترها اجازه می دادند تا در مسیرهای از پیش برنامه ریزی شده به صورت مستقل پرواز کنند، بلکه به خلبانان اجازه می دادند تا نظارت و تنظیمات لازم را انجام دهند. این آزمایش ها هماهنگی بین سیستم های نرم افزاری مختلف و نحوه تعامل خلبانان انسانی با سیستم های خودکار را ارزیابی کردند.

در طول پرواز، محققان ناسا از عینک های طراحی شده ویژه برای درک تعامل خلبان با تبلت های ناوبری استفاده کردند. این داده ها نقش مهمی در شکل دادن به طرح های بصری و تعاملی نرم افزارها و تبلت های آینده خواهند داشت.

یکی از جالب‌ترین جنبه‌های این آزمایش‌ها، معرفی فضای هوایی واقعیت ترکیبی بود. همانطور که هلیکوپترها پرواز می کردند، هواپیماهای مجازی به طور یکپارچه در همان حریم هوایی قرار می گرفتند که در مجموع بیش از 150 هواپیما بودند.

مارک بالین، محقق اصلی توسعه سیستم مدیریت مسیر پرواز، توضیح می دهد که برای این آزمایش، ما از مدلی از فضای هوایی آینده استفاده کردیم و نرم افزار امکان تعامل برنامه ریزی شده با نقشه های پرواز هواپیماهای مجازی را فراهم می کند.

موفقیت این همکاری بین ناسا، سیکورسکی و دارپا راه را برای عصر جدیدی از هوانوردی خودمختار هموار می کند. داده‌های جمع‌آوری‌شده از این آزمایش‌ها به اداره هوانوردی فدرال کمک می‌کند تا سیستم‌های خودکار را یکپارچه کند، سیستم‌های تحرک هوایی پیشرفته را در حریم هوایی کشور بسازد و در نهایت زندگی، هواپیما و فضا را به منابع حفظ کند.

انتهای پیام

درباره محمد اقتصادی

پیشنهاد ما به شما

Organizing Your Home: Tips for Creating Sancity

Voluptatem accusantium tempore voluptatem illo. Ea suscipit asperiores et velit voluptatibus. Molestias natus est non cum nulla aut. Et eum temporibus provident et id. Eos porro quis consequuntur ut nisi doloremque.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *