جمعه , ۲ خرداد ۱۴۰۴

مجوز واردات به تعداد نامحدود لوازم جانبی خودروهای برقی

در گفتگو با آنا به این موضوع اشاره شد؛

مجوز واردات به تعداد نامحدود لوازم جانبی خودروهای برقی

نایب رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: در مورد خودروهای برقی باید عوارض گمرکی صفر باشد و اجازه ورود لوازم جانبی از جمله شارژر داده شود و تولیدکنندگان فرصت کسب مجوز داشته باشند. برای تولید شارژر برای خودروهای برقی

عباس جبالبرزی نایب رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا گفت: انحصار در تولید صنعتی و سیاست های مربوط به آن مختص خودروهای برقی نیست. و در مورد خودروهای معمولی، سیاستگذاران شرایطی را به وجود آورده اند که بازار وسیع کشور در اختیار چند شرکت در محدوده تولید باشد.

وی افزود: سیاستمدار با دخالت در حقوق مصرف کننده و ایجاد انحصار برای شرکت های خاص، شرایطی را ایجاد کرده که به نفع هیچ طرفی نیست.

نایب رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: 90 درصد اقتصاد در اختیار دولت است و به همین دلیل تصمیمات و شرایط به گونه ای تنظیم می شود که حقوق مصرف کنندگان تضییع شود. . امروزه قیمت گذاری خودروها در کشور به گونه ای تعیین می شود که نسبت به خودروهای خارجی با کیفیت به مراتب گرانتر هستند.

جبالبرزی گفت: به جای اینکه انحصار شکسته شود و واردات به نفع مصرف کننده و تولیدکنندگان داخلی انجام شود تا قیمت و کیفیت آنها بهبود یابد، برعکس شرایطی ایجاد شد که انحصار ایجاد شد و اکثر این شرکت ها زیان ده هستند. . امروز ایران خودرو و سایپا در حال زیان دهی هستند در حالی که هیچ شرکت خودروسازی در دنیا هم در شرایط انحصاری کامل ضرر نمی کند.

وی افزود: در همان زمان ایران خودرو 150 هزار میلیارد تومان و سایپا نیز 100 هزار میلیارد تومان از تسهیلات بانکی خود درخواست کردند تا بتوانند مشکلات مالی خود را برطرف کنند و سوال این است که چه نوع کمکی صورت می گیرد. به مردم و اقتصاد کشور داده می شود.

قیمت خودروهای برقی باید صفر باشد

شارژر ماشین برقی

جبالبرزی تاکید کرد: عوارض گمرکی خودروهای برقی باید صفر باشد در حالی که عوارض واردات خودروهای برقی بین 20 تا 30 هزار یورو 11 درصد است و خودروهای برقی بالای 30 هزار یورو با تعرفه 26 درصدی وارد ایران می شوند.

تولید شارژر خودروهای برقی باید از انحصار خارج شود

نایب رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران گفت: در مورد خودروهای برقی باید عوارض گمرکی صفر و واردات شارژر آنها مجاز باشد. علاوه بر این، بسیاری از تولیدکنندگان این فرصت را دارند که مجوز تولید شارژر برای خودروهای الکتریکی را دریافت کنند.

لزوم برنامه ریزی برای تولید خودروهای برقی در داخل با مشارکت شرکت های بزرگ دنیا

وی افزود: تولیدکنندگان داخلی می توانند برای تولید خودروهای برقی با سازندگان و بنگاه های بزرگ دنیا همکاری کنند و یا با توان بنگاه های دانش بنیان خودروهای برقی تولید و حتی صادر شود.

جبالبرزی تاکید کرد: این سوال پیش می آید که چرا باید حتی برای لوازم جانبی خودروهای برقی از جمله شارژر آنها انحصار ایجاد کرد؟ هزینه های گزاف قطعا از جیب مردم جبران می شود. بنابراین مجوز واردات نامحدود لوازم جانبی از جمله شارژر خودروهای برقی باید صادر شود.

نیاز به قیمت گذاری رقابتی لوازم جانبی خودروهای الکتریکی

وی تاکید کرد که تولیدکنندگان موظفند محصولات با کیفیت و با قیمت رقابتی در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند و در مورد خودروهای برقی نیز باید شرایطی فراهم شود تا خودروهای برقی و لوازم جانبی آن به صورت رقابتی در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

درباره محمد اقتصادی

پیشنهاد ما به شما

Organizing Your Home: Tips for Creating Sancity

Voluptatem accusantium tempore voluptatem illo. Ea suscipit asperiores et velit voluptatibus. Molestias natus est non cum nulla aut. Et eum temporibus provident et id. Eos porro quis consequuntur ut nisi doloremque.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *