شنبه , ۳ خرداد ۱۴۰۴

قطعه اول راه آهن رشت – خزر تا پایان سال آماده بهره برداری می شود

پیش از این، شهریار افندی زاده – معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی – پروژه راه آهن رشت – آستارا را مهمترین پروژه ریلی کشور دانست و گفت: علیرغم مذاکره با روسیه و آذربایجان برای مشارکت در تکمیل پروژه این خط ریلی، این پروژه چه با حضور روسیه و چه بدون حضور این کشور، آن را تکمیل می کنیم تا بتوان از آن برای افزایش ترانزیت کشور استفاده کرد.

هزینه تکمیل راه آهن رشت – آستارا 800 میلیون یورو برآورد شده است و با توجه به تمایل روسیه برای مشارکت در تکمیل این پروژه ریلی به عنوان حلقه مفقوده شمال – جنوب، جلسات مشترک مسئولان وزارت راه برگزار می شود. و شهرسازی برای حضور و سرمایه گذاری مسکو در این پروژه نیاز به تامین اعتبار و تسریع در پیشرفت این پروژه بزرگ و مهم بود.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی به منظور تسریع در اجرای راه آهن راهبردی رشت – خزر به زودی مبلغ 500 میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص می یابد و تا پایان سال جاری مجری عملیات بین ایستگاه های رشت و پیربازار در اولویت تکمیل و آماده بهره برداری خواهد بود.

به گزارش ای بی اس نیوز، راه آهن رشت – آستارا یکی از پروژه های اولویت دار ریلی کشور است که برای آن سه روش تامین منابع از طریق روسیه، فاینانس داخلی و ترخیص نفت در نظر گرفته شده است. این پروژه آخرین بخش از کریدور ریلی – دریای شمال – جنوب کشور است که تحقق آن به توسعه ترانزیت کالا بین کشورهای قفقاز، فدراسیون روسیه و شمال اروپا با مرز کشورهای جنوبی منجر می شود. خلیج فارس، جنوب و شرق آسیا.

قطعه اول راه آهن رشت-بندر خزر تا پایان سال آماده بهره برداری می شود

بر اساس گزارش شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور، وی افزود: در صورت تامین منابع مالی لازم در بهار 1402 اولویت دوم تکمیل و آماده بهره برداری از پیربازار تا کاسپین.

انتهای پیام

در همین راستا خیراله خادمی – معاون وزیر راه و شهرسازی – چندی پیش در بازدید از راه آهن رشت – خزر، اختصاص 500 میلیارد تومان ماده 56 به این پروژه را برجسته کرد و گفت: این راه آهن ادامه راه آهن قزوین – رشت است. به طول 35 کیلومتر در حال ساخت است و تا پایان امسال طبق برنامه زمان بندی عملیات اجرایی حدفاصل ایستگاه رشت تا پیربازار با اولویت تکمیل و آماده بهره برداری می شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه پیشرفت فیزیکی راه آهن رشت – خزر را 75 درصد دانست و گفت: 83 درصد در بخش زیربنایی و 31 درصد در روسازی های بخش پیشرفت فیزیکی داشته و 14 کیلومتر مسیر نیز انجام شده است. گذاشته

درباره محمد اقتصادی

پیشنهاد ما به شما

Organizing Your Home: Tips for Creating Sancity

Voluptatem accusantium tempore voluptatem illo. Ea suscipit asperiores et velit voluptatibus. Molestias natus est non cum nulla aut. Et eum temporibus provident et id. Eos porro quis consequuntur ut nisi doloremque.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *