شنبه , ۳ خرداد ۱۴۰۴

فرمول 60 برای مردان شماره یک سرعت(عکس)

سومین دوره مسابقات سرعت در پیست آزادی با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.


* «شماره یک» سابق.
با این توصیف حضور تعدادی از خلبانان پیشکسوت و خلبانان سابق در قسمت مهمان ویژه رنگ و بوی خاصی به مسابقات و به ویژه مراسم سکو می بخشید. نام های قدیمی اتومبیلرانی مانند حسین خداپرست، کریم ناظری، خسرو مخنی، ایرج جهانبانی، ناصر وهاب زاده، محمدحسین و اسدالله حاجیان، حمید کوشانفر، شهرام هراتی، ابراهیم عباسپور، سپهار خدایار، دارا کیهان اباحان، حوضعنجاد، دره مسعود کامجاد. صدرائی با حضور در جایگاه ویژه و تماشای مسابقات، قطعاً روزهای پرهیجانی را که در مسابقه حضور داشتند به یاد آوردند. جالب اینجاست که آلن پطروسیان، فرزند ادیک پطروسیان، اولین برنده مسابقات اتومبیل رانی ایران در اوایل دهه 40، نیز با ارائه قاب عکسی از لحظه عبور پدرش از خط پایان همان مسابقه در مازیار نظمی، لحظات احساسی فوق العاده ای را خلق کرد. رئیس فدراسیون و ارزش این تاریخ را امروز به جوانان نشان داد. و ماجرا را به یاد آورد. همچنین تمامی میهمانان از دست مازیار ناظمی سرپرست فدراسیون لوح ویژه دریافت کردند.
همچنین در جریان این مسابقات اعلام شد که ایده جالب دیگری نیز به مرحله اجرا درآمده است و کمیته مسابقه دو پیچ مهم پیست را به نام قهرمانان فقید و با اخلاق این رشته سعید عربیان و امید شرکتی نامگذاری کرد تا به احترام آنها احترام بگذارد. جامعه مسابقات اتومبیلرانی و موتورسیکلت ایرانی را به این دو قهرمان محبوب عرضه کنید. ضمناً تعدادی مدال ویژه با نشان یادبود 60 سالگی نیز از سوی کمیته مسابقه برای این مسابقات تدارک دیده شد که نشان از خوش ذوقی و ایده پردازی شرکت کنندگان داشت و لبخند رضایت را بر لبان برندگان نشان می داد. و جانبازان این مسابقه نیز با حضور اسپانسر مرتبط با موتوراسپرت برگزار شد تا نشان دهد شرکت ها نیز با این ورزش آشتی می کنند.

* تحقق یک رویای قدیمی
این اتفاق جذاب چاشنی رقابتی سخت و دیدنی شد به طوری که با تلاش تیمی منظم و مسئولیت پذیر رقابتی پرنشاط در اولین روز پاییز شکل گرفت. سومین دوره مسابقات سرعت قهرمانی کشور با تیم مدیریت منسجم شامل علی غفوری آشتیانی (رئیس کمیته مسابقات و مدیر مسابقه)، حسین نبوی، افشین کلانتری، شروین پوشین و شهرام قانعی (گروه کنترل مسابقه) و تعدادی مارشال و عوامل رسمی از ابتدا و انتهای یک فرمان نادر. برای اولین بار از تعدادی دوربین در مسیر مسابقه استفاده شد تا با نظارت بر فیلم و در صورت بروز حادثه در مسابقه، رهبر مسابقه کنترل دقیق تری بر رویداد داشته باشد.
همچنین حضور برخی از شخصیت های محبوب در این مسابقه در کنار تماشاگران وفادار و محرمانه بودن سکوی برندگان و اجرای مراسم سکو در پایان هر کلاس، آن را به روزی خاطره انگیز برای مسابقات اتومبیل رانی تبدیل کرد. طرفداران اگرچه کمیته مسابقه سعی کرد خودروهای مسابقه ای معروف و با عنوانی را که در دهه های گذشته طرفداران زیادی داشت به این رویداد بیاورد اما این ایده جذاب محقق نشد زیرا آماده سازی برخی از این خودروهای قهرمان برای یک حرکت ساده نیز مستلزم صرف هزینه و زمان است. صاحبان آنها کارهای زیادی برای انجام دادن داشتند.

کلاس اورال
1- محمد باقرزاده
۲- غلامرضا جنیدی
3- محمدرضا طالب نیا


دو دور مقدماتی این دور چهارشنبه گذشته با حضور قریب به 30 خلبان برگزار شد، اما از ساعات اولیه بامداد جمعه که حدود 70 خلبان به همراه تیم فنی خود در پیست آزادی و پارکینگ خدماتی وی حاضر شدند. تماشا کرد. با نگاه های پرشور و جوش و خروش روزگار، جوانی خود را در مبارزه می جویند. در اولین مرحله از مراسم بزرگداشت شصتمین سالگرد مسابقات اتومبیل رانی ایران، تعدادی از رانندگان نسل اول این مسابقات که از سال 1341 با خودروهای تندرو خود در پیست فرودگاه قالمرگی راندند و غوغا به پا کردند، مجدداً برای شرکت دعوت شدند. بعد از این همه سال به مدار بیایید و نسل های جدید رانندگان را مشاهده کنید.

به گزارش ” ای بی اس نیوز ورزشی”، سومین مرحله مسابقات سرعت قهرمانی کشور علاوه بر رقابت حدود 100 راننده در 11 کلاس، گردهمایی ویژه ای با حضور چند مهمان ارجمند و ساعاتی خاطره انگیز برای هواداران بود. این میدان که به دنبال آزادی آمدند، مشخص شدند.
60 سال از آغاز آن در ایران می گذرد و چندین نسل تلاش کرده اند تا آن را زنده و سرزنده نگه دارند. در همین راستا، در اولین جمعه مهرماه، سومین دوره مسابقات اتومبیلرانی (سرعت) قهرمانی سال در فضایی متفاوت و به منظور گرامیداشت شصتمین سالگرد این رشته ورزشی در ایران و نمایندگان فدراسیون برگزار شد. کمیته مسابقه می خواست در برنامه های اضافی جالبی که تدارک دیده بودند، به این رکورد تاریخی که در منطقه بی نظیر است ادای احترام ویژه ای داشته باشد.

کلاس 2000-JT
1- مهدی پورحسن
2-اکبر محمدی
3- سهند قنادان

کلاس 6 سیلندر توربو
1- نادر جعفری
2- محمد جواد نتاج
3- پژمان پاکزاد

کلاس GT 1600
1- شروین یگانه
2- پرهام زربافی
3- آرش خامنه

کلاس BPJT
1- سعیدین
2- مجید کیخایی
3- لینک پویا


کد خبر: 1845660
07 مهر 1401 ساعت 00:21 |
1.1 هزار بازدید |

0نقطه نظر

در روز به یاد ماندنی مسیر آزادی چه گذشت؟

دوره مقدماتی پراید
1- خدای ابراهیمی
2- محمدرضا کریمی
3-علی اصغر عبدی

کلاس 405
1- مهرداد صفری
۲-مهرداد کاظمی
3- حسین معینی


و اما کلاس ORAL که همزمان با گروه BP GT با حضور غلام جنیدی و محمد باقرزاده دو رقیب و دوستان سابق و مدافع عنوان قهرمانی برگزار شد با شور و هیجان زیادی شروع شد و وقتی چیزی اتفاق افتاد و فورد جنیدی چرخید، محمد باقرزاده با BMW خود مقام اول را کسب کرد.
رده بندی کلی دور سوم به شرح زیر است:

کلاس اختصاصی 206
1- شروین یگانه
2- ارجمند
3- سهند قنادان

کلاس انحصاری پراید
1- سپهر آجودانی
2- احسان شهسواری
3- محمد مهدی مرتضوی

کلاس مقدماتی 206
1- میلاد فتاحی
2- عبدالعزیز رشیدی
3- امین شیرعلی پور

کلاس BP
1-علی شیرزاد
2- سعید صادقی
3- بابک پهلوانی


* و در مورد مسابقه …
سومین دوره مسابقات سرعت قهرمانی کشور با حضور تعداد زیادی از مدعیان و نام های محبوب برگزار شد و خلبانانی از استان های مختلف در این مسابقات حضور داشتند. حدود 70 راننده در 9 کلاس با هم رقابت کردند، در حالی که شروین یگانه با رقابت در 3 کلاس سعی در کسب سه جام داشت، محسن افتخاری به دلیل تصادف در گرمای کلاس 405 ناگهان پیست را ترک کرد.رضا محمودزاده با بی ام و 800 اسب بخاری خود در توربو. کلاس شش سیلندر در همان زمان شروع را به نادر جعفری باخت و بازگشت محمد باقرزاده (ممد 27 معروف) به کلاس اورال نیز تا اینجای کار با اتفاقات جالبی همراه بود، مسابقات نباید روز خسته کننده ای باشد.
با مدیریت دقیق گروه کنترل و اجرای پاک برگزارکنندگان، 9 کلاس مسابقه با کمترین فاصله زمانی و طبق برنامه اعلام شده برگزار شد و کمترین اعتراض ثبت شد ضمن اینکه پیشکسوتان نسل اول و همچنین خانواده مرحوم ایرج قدیدی و ادیک پطروسیان نیز به نوبت حضور داشتند. آنها نقش اصلی را در مراسم ویژه جوایز و مدال های شصتمین سالگرد داشتند.
در رده پراید سپهر آجودانی رقابت بسیار خوبی با احسان شهسواری داشت و تا پایان مسابقه در صدر قرار گرفت. شروین یگانه کلاس 206 را از رده آخر شروع کرد و پیروز از میدان خارج شد. کلاس 1600 GT با رقابت شروین یگانه، پرهام زربافی و ادامه پیگیری آنها توسط آرش خامنه داغ بود. کلاس BP نیز با سر و صدا و تعداد زیادی شرکت کننده بسیار نزدیک بود. کلاس 405 در نهایت با پیشنهاد رضا پازند دبیر فدراسیون و تایید علی غفوری آشتیانی رئیس کمیته مسابقات برگزار شد و از قضا با یک اتفاق بسیار نزدیک و تنها اتفاق روز ادامه یافت. انحراف محسن افتخاری بود که در نهایت مسابقه را متوقف کرد و خودروی ایمنی را در مسیر قرار داد و در نهایت بازی در راند نهم به پایان رسید.
کلاس GT 2000 با شکست شروین یگانه آغاز شد و در نهایت با قهرمانی مهدی پورحسن به پایان رسید. کلاس شش سیلندر توربو با رقابت غول ها و غرش هزاران اسب روی آسفالت آغاز شد و نادر جعفری از مقام دوم و در زمان شروع توانست رضا محمودزاده را که ظاهرا مشکل فنی داشت پشت سر بگذارد. ، و با تمام وجود تا آخر پیش ماند. کلاس معتبر BP GT توسط سعید آیدین قهرمان شد و مجید کیخایی راننده و مکانیک کهنه کار دوم شد.

درباره رضا ورزشکار

پیشنهاد ما به شما

کار خیر تراکتوری‌ها پس از قهرمانی: آزادی ۲۰۰ زندانی

کد خبر : 2128458 | 02 خرداد 1404 ساعت 05:44 | 255 بازدید | 2 …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *