absnews
وزیر صامت به سفر خود به کشورهای دیگر و شرکت در نمایشگاه های مختلف اشاره کرد و گفت: در این سفرها لوازم خانگی ایرانی را دیدم که کاملا رقابتی است و می تواند در بازار این کشور حضور فعال داشته باشد.
وی بیان کرد: تلاش ما بر این است که به تامین هر چه بیشتر هزینه های ارزی صنعت برای واردات قطعات و قطعات کمک کنیم تا تاثیر آن از نوسانات ارزی به حداقل برسد.
بر اساس این گزارش، ثبت نام نهایی 516 بنگاه در این نمایشگاه انجام شده است که از این تعداد 456 بنگاه داخلی هستند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه خاطرنشان کرد: طی چند ماه گذشته شاهد ثبات قیمت در بازار لوازم خانگی بودیم و خبری از افزایش عجیب قیمت ها در گذشته نیست.
در این دوره از نمایشگاه هشت برند خارجی به مساحت 263 متر مربع و چینی ها با برپایی غرفه چینی متشکل از هفت شرکت به مساحت 118 متر مربع حضور دارند.
بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت لوازم خانگی (HAMex 2022) از امروز (سه شنبه 8 آذر) تا جمعه (2 دی) در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.
absnews
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، سیدرضا فاطمی امین امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت لوازم خانگی در جمع خبرنگاران افزود: صنعت لوازم خانگی کشورمان از جمله صنایعی است که وارد دوران بلوغ شده است. مرحله یعنی مسائل و مشکلات اولیه از نظر کیفیت و قیمت عقب افتاده و وارد رقابت شده است.
**ثبات در قیمت لوازم خانگی
فاطمی امین تاکید کرد: به نظر می رسد با افزایش بهره وری در این صنعت هنوز جا برای کاهش قیمت وجود دارد اما شرایط فعلی قیمت های آن که ثابت است رضایت بخش است.
فاطمی امین عمده ترین بازارهای صادراتی محصولات این صنعت را کشورهای منطقه و همسایه و روسیه، عمان و برخی کشورهای اروپایی برشمرد و ادامه داد: صنعت لوازم خانگی باید از بازار داخلی حذف شود و تاکید داریم باید حرکت کنیم. به سرعت به سمت توسعه صادرات (محصولات کامل یا سرمایه گذاری مشترک در سایر کشورها).
کل مساحت اختصاص یافته برای این نمایشگاه 39 هزار و 689 متر مربع است که شامل 20 سالن سرپوشیده و همچنین فضای باز می باشد.
وی با اشاره به فعالیت بیش از 600 شرکت در این صنعت در کشور، خاطرنشان کرد: حداقل 20 شرکت از شرکت های فوق، شرکت های قدرتمند و بزرگی هستند که توانایی صادرات را دارند.
وزیر صمت اعلام کرد؛
سیدرضا فاطمی امین از رشد 26 درصدی صادرات لوازم خانگی از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه خبر داد و گفت: در برخی اقلام مانند یخچال فریزر رشد صادرات در این مدت 100 درصد بوده است.
وی گفت: کاهش قیمت ها و هزینه ها نیز با افزایش تولید مرتبط است. طی چند ماه گذشته شاهد افزایش فروش برخی واحدها با کاهش قیمت و کسب سود کامل بوده ایم.