راه آهن همدان – سنندج به 85 درصد پیشرفت رسید
خط ریلی همدان – سنندج پس از افتتاح راه آهن تهران – همدان افتتاح شد و هم اکنون به پیشرفت 85 درصدی رسیده است و در صورت تخصیص اعتبار لازم 1200 میلیارد تومانی فاز اول این پروژه در تهران افتتاح می شود. پاییز امسال
به گزارش ای بی اس نیوز، خط ریلی همدان – سنندج پس از بهره برداری و افتتاح راه آهن تهران – همدان افتتاح شد و در سال 1397 قول داده شد در صورت تامین اعتبار لازم و با ملی پوشان تا قبل از آغاز سال 1400 تکمیل شود. راه آهن. اما این وعده عملی نشد.
خیراله خادمی – معاون وزیر راه و شهرسازی – شهریور ماه سال گذشته خط ریلی همدان – سنندج را یکی از پروژه های اولویت دار خواند که حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تکمیل آن استان کردستان به خط آهن همدان – سنندج متصل می شود. شبکه راه آهن
پیشرفت 85 درصدی راه آهن همدان – سنندج
مهدی سیدگر – مدیر کل روسازی راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل – در آخرین اظهارنظر خود درباره این پروژه از پیشرفت 85 درصدی راه آهن همدان – سنندج خبر داد و گفت: این پروژه در حوزه زیرساختی 96 درصد پیشرفت دارد. و پیشرفت 80 درصدی در بخش روسازی. . بخش ارتباطات و ساخت ایستگاه ها به ترتیب با پیشرفت 64 و 63 درصدی همراه بوده است.
وی درباره اعتبار هزینه شده برای راه آهن همدان – سنندج گفت: تاکنون 24 هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه هزینه شده است و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل کار باید حدود 12 هزار میلیارد ریال باشد. این محور به صورت تک مسیر با روسازی بالاست و بار محوری 25 تن طراحی و ساخته شده است. حداکثر سرعت طراحی مسیر برای قطار مسافری 160 کیلومتر در ساعت و قطار باری 120 کیلومتر در ساعت است و پیش بینی می شود سرعت عملیات قطار مسافری در ابتدای بهره برداری به 120 کیلومتر در ساعت برسد.
افتتاح فاز اول پروژه راه آهن همدان – سنندج در پاییز امسال
مدیر کل ساخت روسازی راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در خصوص زمان تکمیل و بهره برداری از این پروژه گفت: طبق برنامه و با توجه به سرعت فعلی پیشرفت در بخش های مختلف پروژه انجام شد، در صورتی که اعتبار لازم برای پیشرفت مستمر کار، تکمیل فاز اول تخصیص داده شده است، امکان بهره برداری از این پروژه در پاییز امسال وجود دارد.
سعیدگر خاطرنشان کرد: بر اساس نتایج مطالعات انجام شده توسط مشاور طراحی در دهه 80، تردد مورد انتظار برای مسافران 600 هزار نفر و برای بار یک میلیون تن در سال بوده است که با توجه به توسعه صنایع منطقه و افزایش جمعیت، این میزان تردد در سال 1380 به طول انجامید. در صورت بروز رسانی مطالعات، این ارقام به ویژه در بخش حمل و نقل افزایش خواهد یافت.
افزایش فرصت های شغلی با بهره برداری از راه آهن همدان-سنندج
وی درباره مزایای راه آهن همدان – سنندج بیان کرد: با تکمیل این پروژه، شهر سنندج به عنوان بیستمین مرکز استان به شبکه ریلی کشور متصل می شود و انتظار می رود با توجه به ایمنی، این ریل مسیر قادر به رقابت با حمل و نقل از نظر زمان سفر و داشتن حمل و نقل جاده ای خواهد بود. با توجه به ویژگی های خاص صنعت ریلی، بهره برداری از این پروژه ضمن ایجاد اشتغال مستقیم برای اپراتورها، تسهیل در جابجایی مسافر و کالا از غرب به مرکز کشور، کاهش هزینه حمل و نقل کالا، ارتقاء خواهد یافت. گردشگری و در نتیجه افزایش فرصت های شغلی در استان.
مدیرکل راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل خاطرنشان کرد: در حال حاضر ارتباط این جاده با پایانه های مرزی استان اجرایی نشده است و در صورتی که طرح اتصال از سنندج به مرز باشماق – مریوان انجام شود. اجرا شود، می توانند از مزیت های ترانزیتی این محور بهره مند شوند.
به گزارش ای بی اس نیوز، راه آهن همدان – سنندج از ایستگاه راه آهن همدان آغاز و پس از عبور از شهرهای بهار، لالجین، صالح آباد و قروه در گردنه سالوات آباد به ایستگاه راه آهن سنندج می رسد. طول راه آهن همدان – سنندج حدود 151 کیلومتر (با احتساب 177 کیلومتر خطوط ایستگاهی) و دارای هفت ایستگاه شامل 3 ایستگاه سبقت-مسافری، 3 ایستگاه میانی (مسافری- باری) و یک ایستگاه سازمانی است. با اتمام نصب خطوط ایستگاهی ظرفیت این خط به 8 تا 9 میلیون تن در سال خواهد رسید.
انتهای پیام