دستکاری اصلی ترین شبکه های اجتماعی جهانی به نفع صهیونیست ها
به گفته رئیس مرکز ملی فضای مجازی، پس از اولین آتشبس در غزه، متوجه شدیم که فضای شبکههای اجتماعی تغییر کرده و مطالب به شکلی عجیب در راستای اهداف صهیونیستها توزیع میشود و پس از بررسی، متوجه شدیم که در دوران آتش بس، هماهنگی بین صهیونیست ها و رهبران پلتفرم های معتبر جهانی برای جلوگیری از انتشار محتوای ضد صهیونیستی انجام شد.
به گزارش ای بی اس نیوز، سید محمد امین آقامیری – دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی – طی سخنانی در اولین جشنواره بین المللی رسانه و فضای مجازی سلمان ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان حادثه تروریستی در کرمان با اشاره به اقدامات رسانه ای دشمن در فضای مجازی. مجاجی از روزی که این حمله تروریستی انجام شد گفت: از روز چهارشنبه عملیات های مختلفی از سوی دشمن برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی و تخریب اذهان نسبت به این حمله تروریستی آغاز شده است. که برخی از آنها از فضای مجازی تهیه شده است.
وی افزود: دشمن با شناخت خوبی که مردم از دشمن داشتند و همچنین با حضور به موقع فعالان فضای مجازی در صحنه تلاش کرد نظام را مقصر حمله تروریستی کرمان بداند و نظام را متهم به استفاده از فضای مجازی کند. و توضیح صحیح ابعاد.» این جنایت، این عملیات رسانه ای خنثی شد.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی، شکل و محتوا را برای ادامه و اثربخشی فعالیت شبکه های اجتماعی و پیام رسان بسیار مهم دانست و تصریح کرد: شکل و محتوا، در زمانی که فضای مجازی چندان قدرتمند نبود، فعالیت رسانه ای حول محور آن می چرخید. چاپ مجله تفسیر. این امر میسر می شد و دست رسانه ها را در طراحی یا اصلاح فرم و محتوا باز می گذاشت، اما در شرایط فعلی که شبکه های اجتماعی آنلاین هستند و عملا ثانیه ها در برقراری ارتباط و انتقال پیام تعیین کننده هستند، فرم و محتوا بسیار است. مهم و تعیین کننده
آقامیری با بیان اینکه طراحی بستر تولید محتوا چالشی مهم در فعالیت های تاثیرگذاری اجتماعی است، گفت: نوع تولید محتوا باید از نظر فعالان فضای مجازی دسته بندی شود، زیرا اساس و سلیقه فعالیت تولیدکنندگان و کاربران محتوا متفاوت است و این امر دسته بندی می تواند باشد ما در تولید بهتر کمک می کنیم.
وی ادامه داد: قطعا یکی از مهم ترین عواملی که می تواند بر ثروت تولید محتوا بیافزاید، توجه به مقوله اقتصادی محتوا است. این یکی از جدی ترین مشکلات کشور ما است و بدون توجه به صرفه جویی در محتوا نمی توان به افزایش ثروت محتوا امیدوار بود.
دبیر شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: شرکتی مانند نتفلیکس که در حوزه فیلم و سریال فعالیت می کند، درآمدش با درآمد نفتی برخی کشورها قابل مقایسه است. ما نسبت به محتوای تولید شده توسط این شرکت یا محتوای تولید شده با حمایت این شرکت انتقاد داریم، اما این میزان درآمد به این معنی است که می توان محتوای درآمدزایی بالایی برای کشور تولید کرد.
آقامیری در خصوص میزان ترافیک تخصیص یافته به پلتفرم های ملی گفت: در حال حاضر درصد قابل قبولی از ترافیک شبکه کشور به پلتفرم های ملی اختصاص دارد در حالی که پیش از این سهم قابل توجهی از ترافیک شبکه کشور به پلتفرم های خارجی اختصاص می یافت. به عنوان مثال به طور متوسط حدود 27 میلیون نفر وارد پلتفرم روبیکا شده و از آن استفاده می کنند یا حدود 18 میلیون نفر وارد پلتفرم ایتا شده و از آن استفاده می کنند.
بر اساس اعلام مرکز ملی فضای مجازی، وی افزود: اهمیت توجه به فضای مجازی به حدی است که بدون فضای مجازی شاید همان جنایات صهیونیست ها در غزه به گوش مردم نمی رسید. جهان و امروز داستان دیگری از جنگ به گوش مردم جهان و حتی جهان اسلام رسیده است و اگر صدا به گوش جهانیان رسیده بخش قابل توجهی از آن حاصل استفاده از فضای مجازی است. فضا.
انتهای پیام