اخبار اقتصادی روز

در تولید محصولات دانش بنیان باید قوانین اقتصادی در نظر گرفته شود

آشنایی با مفاهیم اقتصاد دانش بنیان (24)

در تولید محصولات دانش بنیان باید قوانین اقتصادی در نظر گرفته شود

نایب رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران گفت: در تولید دانش یا محصولات شرکت های دانش بنیان و در تولید محصولات یا خدمات باید قواعد اقتصادی لحاظ شود و طبیعی است که بانک ها رعایت نکنند. تسهیلات اعطا کند. به تولیداتی که ریسک بالایی در نظر می گیرند.

عباس جبالبرزی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: شرکت های دانش بنیان باید محصول، ایده یا خدمتی را ایجاد کنند که نیاز و تقاضا برای آن وجود دارد. اگر صاحبان صنایع، تولید دانش بنیان را برای خود لازم بدانند، قطعا آن را خریداری خواهند کرد.

نیاز به تمایز بین پایگاه های دانش واقعی و غیر واقعی

وی افزود: در کشور ما دانش‌بنیان دو دسته هستند، کسانی که برای رفع نیازی محصول یا خدماتی تولید می‌کنند که باید به آنها کمک و حمایت شود و گروهی که فقط از نام دانش‌بنیان استفاده کرده‌اند. آنها مدرک گرفتند و در نهایت نتیجه ای نداشتند. آنها فقط از مزایای دانش محور بودن برخوردار بوده و هستند و باید بین آنها تمایز قائل شد.

جبالبرزی خاطرنشان کرد: برخی از شرایط برای اعلام کسب و کار دانش بنیان سخت است، بنابراین کسانی که ارتباطات دارند و می توانند این شرایط یا مدارک را تهیه کنند دانش بنیان می گویند و کسانی که نمی توانند اما استعداد و توانایی ایجاد دانش را دارند. کسب و کار مبتنی بر ایده یا محصول، بخشی از مزیت ها هستند، هیچ علاقه ای ندارند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران گفت: صاحبان صنایع خود ممکن است بخواهند متخصصان دانش بنیان را جذب کنند، این بستگی به نیاز آنها دارد.

پایگاه داده

وی در خصوص ارتباط دانش بنیان ها با بازار و بخش تقاضا نیز گفت: دانش بنیان ها باید خود را به عنوان یک بخش فعال معرفی کنند و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فرصت برقراری ارتباط بین دانش بنیان و نیروی کار را ندارد. صاحبان بازار یا صنعتی

شرکت های بازاریابی حرفه ای باید توسط شرکت های دانش بنیان ایجاد شوند

جبالبرزی گفت: شرکت های بازاریابی حرفه ای باید توسط شرکت های دانش بنیان ایجاد شود تا محصولات خود را ارائه کنند و محصولات خود را در داخل و خارج از کشور تبلیغ کنند.

وی همچنین درباره تیراژ انبوه محصولات دانش بنیان بیان کرد: زمانی که قرار است محصول دانش بنیان تولید شود باید بازار آن محصول را رصد کرد و معمولاً حتی سرمایه گذار را برای تولید آن پیش بینی کرد تا تولید انبوه انجام شود. انجام شود.

جبالبرزی تاکید کرد: اگر بازار هدف دانش بنیان ها در داخل کشور باشد، محصول باید به اندازه تولید بازار داشته باشد در غیر این صورت اتلاف وقت و سرمایه گذاری است.

وی افزود: اگر تولید محصولی توجیه اقتصادی داشته باشد، ابتدا باید نمونه سازی شود و سپس به تولید انبوه برسد.

شرکت های دانش بنیان باید در تولید محصولات دانش بنیان نگاهی جزئی به بازارهای صادراتی داشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون صنعتی اتاق بازرگانی ایران گفت: اکنون شرکت بوئینگ برای کل دنیا تولید می کند و بازار هدف آن تنها محدود به اروپا نیست و دانش بنیان ها باید چشمی به بازار صادراتی نیز داشته باشند. برای تامین بازار داخلی

در تولید دانش یا محصولات کسب و کار دانش بنیان باید قوانین اقتصادی در نظر گرفته شود.

پایگاه داده

وی افزود: در تولید دانش یا محصولات توسط شرکت های دانش بنیان و در تولید محصولات یا خدمات باید ضوابط اقتصادی لحاظ شود و طبیعی است که بانک ها به تولیداتی که ریسک بالایی می دانند، تسهیلات اعطا نکنند. .

جبالبرزی تصریح کرد: در اروپا یا آمریکا وقتی ایده ای ارائه می شود، سرمایه گذار روی آن سرمایه گذاری می کند اما این سیستم هنوز در کشور ما رواج پیدا نکرده است.

وی افزود: اکنون سرمایه گذاران در کشور دیگر به سمت تولید پرمخاطره گرایش ندارند و بخش زیادی از نقدینگی صرف دلالی و واسطه گری می شود.

جبالبرزی آمار پایین کسب و کارهای دانش بنیان در کشور را برشمرد و افزود: اقتصاد زمانی مقاوم و تولید محور است که ارزش آفرینی در تولید بیش از هر فعالیت اقتصادی دیگری باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *