چهارشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴

در اقتصاد تولیدکنندگان محتوا چه می گذرد؟

تیک توک، یوتیوب یا توییچ، هیچ یک از این پلتفرم‌ها بدون میلیون‌ها خالق که محتوای مورد علاقه ما را ایجاد می‌کنند، در جایگاه امروزی قرار نمی‌گیرند.

به گزارش ای بی اس نیوز، این میلیون ها تولیدکننده محتوا و تأثیرگذار، همگی بخشی از اقتصاد عظیم تولیدکننده محتوا هستند.

سازندگان محتوا، طرفداران آنها و برندهایی که از آنها حمایت می کنند، همگی به یک صنعت میلیارد دلاری کمک می کنند. شاید هیجان انگیزترین چیز در مورد اقتصاد تولید کننده محتوا این باشد که هر کسی می تواند مشارکت داشته باشد و هیچ مدرک یا تجربه ای لازم نیست.

آمار اقتصادی تولیدکنندگان اصلی محتوا

آمار ارائه شده در این گزارش به بررسی اقتصاد تولیدکنندگان محتوا از چند جهت می پردازد که شش زوایای اصلی آن عبارتند از:

  • امروزه بیش از 200 میلیون تولید کننده محتوا در سراسر جهان وجود دارد.
  • به طور متوسط ​​شش ماه و نیم طول می کشد تا سازندگان محتوا اولین دلار خود را به دست آورند.
  • تنها 10 درصد از اینفلوئنسرها 100000 دلار یا بیشتر در سال درآمد دارند.
  • تا سال 2023، ارزش بازار جهانی اینفلوئنسرها 21.1 میلیارد دلار خواهد بود.
  • برندهای اروپایی تنها در سال 2020 1.3 میلیارد یورو برای بازاریابی محتوا هزینه کردند.
  • 85 درصد از تولیدکنندگان محتوای تمام وقت می گویند که از کار خود لذت می برند.

اقتصاد تولید محتوا مبتنی بر آمار

اقتصاد تولید محتوا بزرگ است، اما چقدر بزرگ است؟ آیا تا به حال فکر کرده اید که تعداد تولیدکنندگان محتوا چقدر است و در واقع چقدر درآمد دارند؟ با توجه به داده های Linktree، 207 میلیون نفر به معنای حرفه ای کلمه «تولیدکننده محتوا» در نظر گرفته می شوند.

در بین این 207 میلیون تولید کننده محتوا:

  • 23 میلیون نفر کمتر از 1000 فالوور دارند.
  • 139 میلیون نفر بین 1000 تا 10000 مشترک دارند.
  • 41 میلیون نفر بین 10 تا 100000 مشترک دارند.
  • 2 میلیون نفر بین 100000 تا یک میلیون دنبال کننده دارند.
  • 2 میلیون نفر بیش از یک میلیون دنبال کننده دارند.

46.7 درصد از تولیدکنندگان محتوا تمام وقت هستند

یک نظرسنجی ConvertKit از بیش از 2700 سازنده محتوا نشان داد که تقریباً نیمی از آنها در دسته تولیدکنندگان تمام وقت قرار می گیرند. 42 درصد به صورت پاره وقت کار می کنند، در حالی که تنها 10.6 درصد خود را آماتور می دانند، یعنی این کار را برای سرگرمی انجام می دهند.

به طور متوسط ​​شش ماه و نیم طول می کشد تا سازندگان محتوا اولین دلار خود را به دست آورند.

جدول زمانی تولیدکننده محتوا چیست؟ بر اساس نظرسنجی تیلت، بیشتر آنها پس از شش ماه و نیم شروع به کسب درآمد می کنند. پس از 17 ماه، آنها شروع به درآمد کافی برای تامین هزینه های خود می کنند و پس از 25 ماه، بسیاری از آنها می توانند اولین کارمند یا فریلنسر خود را استخدام کنند.

طبق نظرسنجی اینفلوئنسرهای Marketing Hub، از هر ده اینفلوئنسر، یک نفر بیش از 100000 دلار در سال درآمد دارد.

چند درصد از اینفلوئنسرها واقعاً از طریق تولید محتوا زندگی مناسبی دارند؟

تجزیه و تحلیل اینفلوئنسر هاب بازاریابی نشان می دهد:

  • 26٪ 1000 دلار یا کمتر درآمد دارند.
  • 26٪ بین 1000 تا 10000 دلار درآمد دارند.
  • 27 درصد بین 10 تا 50 هزار دلار درآمد دارند.
  • 11 درصد بین 50 تا 100 هزار دلار درآمد دارند.
  • 7. بین 100 تا 500 هزار دلار درآمد دارند.
  • 3٪ 500000 دلار یا بیشتر درآمد دارند.

طبق نظرسنجی تیلت، 51 درصد از تولیدکنندگان محتوای تمام وقت به اندازه ای درآمد دارند که حداقل از یک نفر پشتیبانی کنند. 32 درصد از تولیدکنندگان محتوای تمام وقت مجرد هستند و درآمد کافی برای حمایت از خود دارند. 19 درصد کارآفرینانی هستند که درآمد کافی برای حمایت از چند نفر دارند. از طرفی 36 درصد درآمد دارند اما برای تامین هزینه هایشان کافی نیست. ۱۱ درصد از تولیدکنندگان محتوای تمام وقت هیچ درآمدی ندارند.

52 درصد از تولیدکنندگان محتوا که بین 50000 تا 100000 دلار درآمد دارند، 10 ساعت یا کمتر در هفته را صرف تولید محتوا می کنند.

زمان صرف شده برای ایجاد محتوای جدید همیشه با درآمد در اقتصاد سازنده محتوا مرتبط نیست. طبق گفته Linktree، 53 درصد از تولیدکنندگان محتوا که درآمدشان کمتر از 100 دلار در سال است، 10 ساعت یا کمتر در هفته را صرف تولید محتوا می کنند. از سوی دیگر، 48 درصد از تولیدکنندگان محتوا که بین 100000 تا 500000 دلار درآمد دارند، 10 ساعت یا بیشتر در هفته را صرف محتوا می کنند.

درآمد تولیدکنندگان محتوای مرد به طور متوسط ​​1.88 برابر بیشتر از تولیدکنندگان محتوای زن است.

در یک نظرسنجی از بیش از 2000 سازنده، Influencer Marketing Hub دریافت که تولیدکنندگان محتوای مرد به طور متوسط ​​69922 دلار درآمد داشتند که تقریباً دو برابر میانگین 37.65 دلار برای زنان است.

تولیدکنندگان محتوای تمام وقت چهار برابر بیشتر از کسانی که به صورت پاره وقت کار می کنند، 50000 دلار یا بیشتر در سال درآمد دارند.

طبق گفته Linktree، 12 درصد از تولیدکنندگان محتوای تمام وقت، 50000 دلار یا بیشتر در سال درآمد دارند، در حالی که تنها 3 درصد از تولیدکنندگان محتوای پاره وقت، درآمد دارند. 46 درصد از کارگران تمام وقت و 68 درصد از کارگران پاره وقت، 1000 دلار یا کمتر در سال درآمد دارند.

از هر 5 سازنده محتوای مبتدی، 3 نفر هنوز موفق به کسب درآمد نشده اند.

دستیابی به موفقیت یک شبه در اقتصاد محتوا دشوار است. تنها 6 درصد از تولیدکنندگان محتوای تازه کار (سازندگان محتوا با یک سال تجربه یا کمتر) بیش از 10000 دلار در سال درآمد دارند. حدود 35 درصد از تازه‌کارها مقداری پول درآوردند، اما به اندازه‌ای نبود که کار روزانه خود را ترک کنند.

44 درصد از تولیدکنندگان محتوا می گویند کسب و کار خلاقانه آنها منبع اصلی درآمد خانواده آنهاست.

بر اساس نظرسنجی تیلت، اکثر تولیدکنندگان محتوا ثروتمند نمی شوند، اما آنقدر درآمد دارند که به انجام کاری که دوست دارند ادامه دهند. متوسط ​​درآمد سالانه تولیدکنندگان محتوای تمام وقت از ۱۰۰۰۰۰ دلار فراتر می رود. میانگین درآمد 50 هزار دلار است.

آمار صنعت برای تولیدکنندگان محتوا و تأثیرگذاران

سازندگان محتوا تنها یک جنبه از اقتصاد محتوا را نشان می دهند. برندها، آژانس‌های بازاریابی و شرکت‌های نرم‌افزاری همه بخش‌های ضروری اکوسیستم تولید محتوا هستند.

ارزش بازار جهانی اینفلوئنسرها 21.1 میلیارد دلار است

بر اساس نظرسنجی اینفلوئنسرهای Marketing Hub، اینفلوئنسر مارکتینگ با سرعتی سریع در حال رشد است. ارزش 21.1 میلیارد دلار در سال 2023 نشان دهنده افزایش 53 درصدی نسبت به ارزش 13.8 میلیارد دلاری در سال 2021 است. ارزش این صنعت از سال 2016 تاکنون بیش از 11 برابر افزایش یافته است، در حالی که تنها 1.7 میلیارد دلار بوده است. جستجوهای گوگل برای «اینفلوئنسر مارکتینگ» در پنج سال گذشته 1650 درصد افزایش یافته است.

پلتفرم‌های نرم‌افزار بازاریابی اینفلوئنسر بیش از 800 میلیون دلار بودجه در سال 2021 جذب می‌کنند. پلت‌فرم‌هایی مانند LTK به سازندگان محتوا کمک می‌کنند تا تجارت خود را با ارائه ارتباطات برند، ابزار انتشار چند کانالی، و معیارها و تحلیل‌های کلیدی اداره کنند.

برندهای اروپایی تنها در سال 2020 حدود 1.3 میلیارد یورو برای بازاریابی محتوا هزینه کردند

طبق گزارش Adobe، در سال 2016، برندهای اروپایی 326 میلیون یورو برای بازاریابی محتوا هزینه کردند. در سال 2020، این رقم بیش از چهار برابر شد. از سال 2016 تا 2020، هزینه های بازاریابی محتوا در اروپا به طور متوسط ​​32 درصد در سال افزایش یافته است.

تعامل و کلیک ها مهم ترین معیارها برای برندها و بازاریاب هایی هستند که به دنبال کار با اینفلوئنسرها هستند.

بر اساس نظرسنجی اینفلوئنسر هاب بازاریابی، زمانی که از برندها و بازاریابان پرسیده شد که کدام معیارها در هنگام کار با اینفلوئنسرها بیشترین اهمیت را دارند، 39 درصد از بازاریابان گفتند تعامل و معیارهای کلیک. علاوه بر این، 23 درصد نوع محتوا و دسته بندی را نشان می دهند، در حالی که 21 درصد نظرات، دسترسی و تأثیر را نشان می دهند.

از هر 10 متخصص بازاریابی، 9 نفر می گویند بازاریابی تأثیرگذار موثر است.

اینفلوئنسرها بازیگران کلیدی اقتصاد محتوا هستند و بازاریابان کاملاً از بازگشت سرمایه بازاریابی تأثیرگذار اطمینان دارند. 75 درصد از متخصصان بازاریابی می گویند که بودجه ای اختصاص داده شده به اینفلوئنسر مارکتینگ دارند یا قصد دارند.

آمار تولید کننده محتوا

سازندگان محتوا چه کسانی هستند و زمان خود را چگونه می گذرانند، چه جنبه هایی از تولید محتوا را در اولویت قرار می دهند و بزرگترین چالش هایی که با آن روبرو هستند چیست؟

از هر 3 تولیدکننده محتوا 2 نفر زن هستند. زنان تقریباً دو سوم تولیدکنندگان محتوا را تشکیل می دهند و تقریباً دو برابر مردان هستند. 35 درصد از تولیدکنندگان محتوا مرد هستند.

تنها 13 درصد از تولیدکنندگان محتوا می گویند کسب درآمد اولویت اصلی آنهاست. نظرسنجی اینفلوئنسر مارکتینگ هاب از بیش از 2000 سازنده محتوا، بینش های مهمی را در مورد نحوه برخورد آنها با کسب و کارشان نشان داد. یک سوال نظرسنجی این بود: به عنوان یک تولید کننده محتوا از چه چیزی بیشتر لذت می برید؟ پاسخ آنها به شرح زیر بود:

  • 34.9 درصد گفتند که با مردم در ارتباط هستند.
  • 35.3 آنها گفتند که بهترین محتوا را ایجاد می کنند.
  • 16.6 درصد گفتند که تعداد فالوورهای خود را افزایش داده اند.
  • 13.1 درصد گزارش کرده اند که درآمد داشته اند.
  • 69 درصد از تولیدکنندگان محتوا می گویند که قرارداد با برندها سودآورترین منبع درآمد آنهاست.

معاملات برند که شامل پست های حمایت شده است، منبع اصلی درآمد اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا است، اما تنها منبع درآمد نیست. دومین منبع درآمدی، سهمی از درآمد تبلیغاتی است که تنها ۷ درصد از تولیدکنندگان محتوا می‌گویند سودآورترین منبع درآمدشان است.

از هر 10 سازنده، 7 نفر 10 ساعت یا کمتر در هفته را صرف تولید محتوا می کنند

سازندگان چقدر زمان صرف تولید محتوای جدید می کنند؟ طبق نتایج یک نظرسنجی اخیر Linktree:

  • 5 درصد بیش از 40 ساعت در هفته را در آنجا می گذرانند.
  • 9 درصد بین 20 تا 40 ساعت در هفته را در آنجا می گذرانند.
  • 16 درصد بین 10 تا 20 ساعت در هفته را در آنجا می گذرانند.
  • 27 درصد بین 5 تا 10 ساعت در هفته را در آنجا می گذرانند.
  • 36 درصد بین یک تا پنج ساعت در هفته را صرف آن می کنند.
  • 7 درصد یک ساعت یا کمتر در هفته را صرف آن می کنند.

85 درصد از تولیدکنندگان محتوای تمام وقت می گویند که از کار خود لذت می برند

وقتی در مورد مزایای راه اندازی یک کسب و کار تولید محتوا سوال شد، 85 درصد از تولیدکنندگان محتوا به لذت کار اشاره کردند. 82 درصد استقلال شرکت خود را ذکر کردند و 80 درصد ساعات کاری انعطاف پذیر را نکته اصلی ذکر کردند.

یافتن محتوا چالش اصلی تولیدکنندگان محتوا است

در نظرسنجی تیلت، وقتی از 54 درصد از تولیدکنندگان محتوای تمام وقت و 60 درصد از تولیدکنندگان محتوای پاره وقت در مورد چالش های اصلی آنها به عنوان تولیدکنندگان محتوا سؤال شد، پاسخ دادند: اطمینان از یافتن محتوای من.

به گفته وب سایت Exploding Topics، چالش های رایج دیگر کسب درآمد، بازاریابی و پایبندی به برنامه منظم انتشار است.

انتهای پیام

درباره محمد اقتصادی

پیشنهاد ما به شما

Organizing Your Home: Tips for Creating Sancity

Voluptatem accusantium tempore voluptatem illo. Ea suscipit asperiores et velit voluptatibus. Molestias natus est non cum nulla aut. Et eum temporibus provident et id. Eos porro quis consequuntur ut nisi doloremque.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *