دوشنبه , ۵ خرداد ۱۴۰۴

جزئیات پروژه بزرگراه تهران – شمال / مسیری امن به مازندران


به گفته مسئولان، عملیات ساخت و اجرای منطقه 2 بزرگراه تهران – شمال رکوردهای جدیدی را در صنعت راهسازی کشور به ثبت رسانده و نقطه عطفی در پیشرفت دانش، تخصص و نوآوری در تاریخ کشور محسوب می شود. بخش راه سازی

به گزارش ای بی اس نیوز، محدوده 22 کیلومتری بزرگراه تهران – شمال بیشترین حجم تونل و پل را در یک پروژه به خود اختصاص داده است، به طوری که 80 درصد مسیر را پل و تونل تشکیل می دهد و به گفته متولیان این پروژه و به گفته مسئولان این پروژه شرکت ساختمانی این موضوع نشان دهنده حجم بالای عملیات اجرایی و همچنین پیچیدگی های فنی در احداث بزرگراه است.

استفاده از توان و تخصص مهندسان ایرانی و مکان یابی تجهیزات لازم برای این ابر پروژه از ویژگی های اصلی این قطعه از بزرگراه تهران – شمال است. احداث پل های عریض و طویل جاده با استفاده از قالب های شریو توسط پیمانکاران ایرانی و ساخته شده در داخل کشور از افتخارات این پروژه است و احداث پل به طول 320 متر و ارتفاع 40 متر یکی از افتخارات این پروژه است. از نمونه های این اقدام

همچنین به گفته محمود ملازینل، مدیر کل امور اجرایی راه‌های سریع‌السیر، بیشترین تعداد امکانات مورد استفاده در پروژه‌های بزرگراه تهران – شمال و بیشترین تعداد کابل‌کشی، نظارت تصویری و سیستم‌های فیبر نوری، تهویه و تهویه است. سیستم در تونل برای اولین بار در این پروژه بزرگراه. ثبت شده است. همچنین رکورد بیشترین حجم حفاری تونل در پروژه اختصاصی دو بزرگراه تهران – شمال است. همچنین بیش از 4.3 میلیون مترمکعب تونل در این منطقه حفر شده که 1.3 میلیون مترمکعب آن در نوار غربی ساخته شده است.

در عین حال سیستم مدیریت هوشمند تونل این پروژه نشان می دهد که برای اولین بار در کشور کلیه سیستم های مورد نیاز برای سنجش آلاینده ها، دود، باد و …. همچنین تونل های بلند مدت سیستم اطفای حریق هوشمند این پروژه با توان و تخصص مهندسین ایرانی و تجهیزات داخلی تجهیز شده است.

سفر ایمن تر و کوتاه تر از پایتخت تا مازندران

محمود محسن زاده – ناظر اجرایی بزرگراه تهران – شمال – نیز این پروژه را یکی از پیچیده ترین پروژه های بزرگراه های کشور با حجم عملیات بالا می داند و می گوید: منطقه 2 بزرگراه تهران – شمال پروژه ای است که 86 درصد ساختمان های فنی و ساخت 20 دستگاه است. پل بزرگ به طول حدود 3 کیلومتر، 32 پل به طول 383 متر، 84 گالری به طول 3000 و 887 متر و 28 دیوار به طول 2000 و 714 متر در سراسر منطقه است. این پروژه یک نمونه نمونه در سراسر کشور است.

محسن زاده حجم تونل سازی در منطقه 2 بزرگراه تهران – شمال را 4.3 میلیون مترمکعب برشمرد و گفت: این اقدام یکی از وظایف سنگین این پروژه محسوب می شود که در 43 تونل به طول بیش از 39 اجرا شد. کیلومتر در کل منطقه 2. و 1.3 میلیون متر مکعب حفاری در 16 تونل به طول بیش از 12 کیلومتر در مسیر اجرا شد.

ناظر راهداری تهران – شمال به تشریح فنی ساخت و ساز اجرا شده در مسیر منطقه 2 پرداخت و گفت: احداث 16 تونل به طول 12 هزار و 300 متر، 9 دستگاه پل بزرگ به طول 987 متر، 15 دستگاه پل به طول 187 متر. ، 43 گالری به طول 2279 متر و 11 دیوار به طول 888 متر ارقامی است که نشان از تلاش مهندسان ایرانی در ساخت این پروژه دارد.

به گزارش ای بی اس نیوز، مسیر دوطرفه بزرگراه تهران – شمال به عنوان بخشی از کریدور بزرگراهی شمال به جنوب کشور با هدف کاهش زمان سفر، تسهیل و روان سازی ترافیک در منطقه و افزایش امنیت سفر طراحی و اجرا شد. . شنبه 26 تیرماه زیر بار ترافیک عمومی خواهد رفت.

انتهای پیام

درباره محمد اقتصادی

پیشنهاد ما به شما

Organizing Your Home: Tips for Creating Sancity

Voluptatem accusantium tempore voluptatem illo. Ea suscipit asperiores et velit voluptatibus. Molestias natus est non cum nulla aut. Et eum temporibus provident et id. Eos porro quis consequuntur ut nisi doloremque.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *