وی افزود: تحویل گاز به نیروگاه ها بین 100 تا 220 میلیون مترمکعب در روز متغیر بوده است. این در حالی است که نسبت به سال گذشته سوخت گاز و مایع بیشتری به نیروگاه ها تحویل داده شده است.
سالاری اکتان بنزین معمولی را 87 و بنزین یورو را 92 اعلام کرد و گفت: با اتمام تعمیرات اساسی پالایشگاه شازند در هفته گذشته، تولید سوپر بنزین آغاز و توزیع آن از هفته جاری آغاز شد.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی افزود: در حوزه بنزین، بنزین معمولی و بنزین یورو تقریباً تمام استانداردهای زیست محیطی را رعایت می کنند و تنها یک اکتان اختلاف بین بنزین معمولی و بنزین یورو وجود دارد که باعث می شود. نیز اصلاح شود.
وی تاکید کرد: کیفیت بنزین به هیچ وجه برای تامین نیاز کشور کاهش نیافته است.
وی ادامه داد: بنزین عامل آلودگی هوا نیست زیرا محموله های بنزین کیفیت خوبی دارد و بنزین معمولی و بنزین یورو استانداردهای سازمان محیط زیست و سازمان ملی استاندارد را دارد.
سالاری با تاکید بر اینکه پتروشیمی ها بنزین تولید نمی کنند، گفت: کیفیت ریفرمیت تولید شده در پتروشیمی ها مانند پالایشگاه ها است.
به گفته مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، بنزینی با اکتان کمتر از 87 در کشور توزیع نمی شود. وی ادامه داد: عدم تعادل گاز داریم و باید مراقب مدیریت مصرف باشیم.
وی افزود: در حال حاضر در حوزه بنزین مشکلی نداریم، اما مصرف بی رویه بنزین باید مدیریت شود. در حالی که خودروها در دنیا به طور متوسط در هر صد کیلومتر 4 لیتر بنزین می سوزانند، خودروهای ما 10 لیتر بنزین مصرف می کنند. بنزین به طور متوسط و این عمل باید اصلاح شود.
absnews
معاون وزیر نفت گفت: گاز تقریباً مشابه پارسال بوده و گاهی بین 0.5 تا 1 درصد افزایش داشته است، در بخش سوخت های مایع تقریباً 18 تا 20 درصد افزایش در صنعت داشتیم، وضعیت به این صورت بود. یکسان.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی خاطرنشان کرد: آلودگی هوا به دلیل حجم زیاد گاز و تراکم کلانشهرها، مصرف بالای گاز و بنزین است.
به گزارش خبرنگار بازرگانی خبرگزاری ای بی اس نیوز ، جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر روزانه حدود 100 تا 104 میلیون لیتر بنزین تولید می کنیم و به همین میزان بنزین مصرف می کنیم. یعنی تولید و مصرف
معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه قاچاق نفت و گاز حدود 7 میلیون لیتر و بنزین حدود 5 میلیون لیتر در روز برآورد می شود، گفت: بخشی از آن به دلیل مهاجرت کارت های سوخت است که نظارت بیشتری را می طلبد.
سالاری در پاسخ به اینکه میزان کیفیت بنزین و اینکه آیا می توان آن را عامل آلودگی دانست، گفت: خیر، کیفیت تمام محموله هایی که وجود دارد از نظر استاندارد و سایر مجموعه ها خوب است.
معاون وزیر نفت در خصوص میزان تخصیص گاز و سوخت مایع به نیروگاه ها و صنایع اذعان داشت: در صورت تغییر میزان مصرف بسته به شرایط دمایی کشور، میزان کمک هزینه متفاوت خواهد بود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا LPG به سبد سوخت حمل و نقل کشور اضافه می شود، خاطرنشان کرد: LPG هنوز در مقررات ملی سوخت لحاظ نشده است.