شنبه , ۳ خرداد ۱۴۰۴

توضیح علت تاخیر پروژه مترو قم

ای بی اس نیوز/قم مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به اجرای خط دوم مترو قم به طول 28 کیلومتر و دارای 21 ایستگاه، علت تاخیر در فاز اول این پروژه را تشریح کرد.

به نقل از شهرداری قم، محمدرضا انگوس باف گفت: با اجرای طرح نهضت ملی مسکن، ساخت و توسعه خط دوم مترو قم در 560 هکتار از شهرداری پردیسان نیز به این پروژه اضافه شده است. .

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: در طرح امکان سنجی خط دوم مترو قم به پردیسان، طول مسیر از 15 کیلومتر به 28 کیلومتر و تعداد ایستگاه ها از 12 به 21 ایستگاه افزایش یافت.

وی گفت: با تغییراتی که در برخی از المان های فاز دوم خط یک مترو قم انجام شده، پیش بینی می شود کل هزینه پروژه نسبت به برآورد اولیه 25 درصد کاهش یابد.

انگ باف با بیان اینکه امکان بهره برداری از فاز دوم خط 1 مترو قم در بازه زمانی 36 ماهه وجود دارد، خاطرنشان کرد: ریل، تجهیزات سیگنالینگ، جاده و سایر زیرساخت های احداث فاز دوم خط 1 قم وجود دارد. مترو خریداری شد

عوامل سرعت پایین پیشرفت فیزیکی مترو قم

وی عدم امکان هزینه کرد پروژه به دلیل عدم اجرای عملیات پیمانکار در سال 1395 به دلیل مسائل قراردادی را از مشکلات مهم پروژه متروی قم در اواخر دهه 90 برشمرد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: سودآور نبودن خرید واگن از روسیه در سال 1395 و رعایت نکردن خط اعتباری ایران و این کشور نیز در پایین بودن سرعت فیزیکی این پروژه تاثیر داشت.

آنگو باف عدم پرداخت اعتبارات دولتی را به دلیل اولویت مونوریل در ابتدای پروژه، افزایش چند برابری نرخ ارز و مواد و تجهیزات و صلب بودن قرارداد با مفاد روز تا … در سال 2018. به عنوان عوامل مهم در کندی سرعت پیشرفت فیزیکی پروژه قطار شهری قم.

خرید قطار از یک شرکت چینی را تکمیل کنید

آنگو باف یادآور شد: پس از شکست روند خرید واگن از یک شرکت روسی در سال 1395 به دلیل قیمت بالای آن، استفاده از خط اعتباری فایناس بین ایران و یک شرکت چینی برای خرید 55 قطار در دستور کار قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه شرکت چینی پس از پرداخت شش میلیون یورو قسط اول، پس از چهار ماه آماده تحویل اولین قطار خواهد بود، خاطرنشان کرد: کل هزینه 66 میلیون یورویی برای خرید واگن های قطار شهری قم خواهد بود. تحت پوشش وزیر کشور .

مدیرعامل سازمان راه آهن شهر قم خرید 80 واگن را نیازمند اعتباری بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان دانست و گفت: در سال 1395 امکان تغییر وضعیت خرید واگن برای شهرداری قم وجود نداشت.

به گزارش ای بی اس نیوز، خط متروی قم به طول 14.8 کیلومتر و شامل 14 ایستگاه در حال ساخت است. فاز اول خط اول مترو قم در قالب شش ایستگاه حد فاصل قلعه کامکار تا میدان مطهری قرار دارد. همچنین دو خط مترو از زمین 560 هکتاری طرح نهضت ملی مسکن به طول 28 کیلومتر از شهرک پردیسان شروع و به محدوده میدان 72 تن و بلوار شهید خداکرم ختم می شود.

انتهای پیام

درباره محمد اقتصادی

پیشنهاد ما به شما

Organizing Your Home: Tips for Creating Sancity

Voluptatem accusantium tempore voluptatem illo. Ea suscipit asperiores et velit voluptatibus. Molestias natus est non cum nulla aut. Et eum temporibus provident et id. Eos porro quis consequuntur ut nisi doloremque.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *