به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ششمین جلسه شورای عالی فنی، حرفه ای و حرفه ای و آموزش مهارتی تربیت اجتماعی با حضور مجید انصاری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، غلامحسین حسینی نیا. معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و دیگر اعضای حقوقی و حقیقی این شورا احیای نظام معلم آموزی با تاکید بر حرفه آموزی دانش آموزان را مورد تاکید قرار دادند.
وی با ابراز خرسندی از اجرای طرح کارشناسی ارشد در محیط کار واقعی توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای در کشور، افزود: دیدگاه ما در وزارتخانه دیدگاه جامعه است و برنامه های ذکر شده عبارتند از. کمک بزرگی به اشتغال جوانان
در این جلسه مجید انصاری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بر رفع خلأ حرفه آموزی جوانان تاکید کرد و گفت: حرفه آموزی باعث ایجاد اشتغال برای جوانان و کاهش آسیب های اجتماعی می شود.
این مسئول توسعه نهضت مهارت آموزی را برای حل معضل بیکاری متصور بود.
غلامحسین حسینی نیا دبیر شورای عالی آموزش فنی، حرفه ای و واجد شرایط و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد دبیرخانه این شورا در دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی ارائه کرد. با تاکید بر ایجاد سازوکار لازم برای تقویت ارتباط بین سیستم اطلاعات بازار، نظام اطلاعات آموزش و پرورش و آموزش فنی، حرفه ای و مهارتی، نظام طبقه بندی مشاغل و صلاحیت های حرفه ای، بازنگری در آیین نامه نحوه تعیین انجمن های علمی و تخصصی، اتحادیه ها و رتبه ها و مشاغل حرفه ای برای عضویت در سامانه، طرح آموزشی واجد شرایط در محیط کار واقعی و دستاوردهای تیم های ملی مهارت کشورمان در او چارچوب مسابقات جهانی مهارت 2022 ارائه شد.
وی با تاکید بر نقش مهم تشکل های صنفی در آموزش مستقیم به محیط واقعی کار، گفت: مرکز دائمی دولتی و آموزشکده آزاد فنی و حرفه ای بخشی از ظرفیت های آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است که باعث ایجاد فضای عالی خواهد شد. انقلابی در عرصه حرفه آموزی با همکاری یک میلیون و 400 هزار اتحادیه صنفی.
در این جلسه اعضای حقیقی و حقوقی شورای عالی آموزش فنی، حرفه ای و واجد شرایط در خصوص تصویب و اصلاح دستورات جلسه بحث و تبادل نظر کردند.
absnews
absnews
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد؛
سید صولت مرتضوی در ششمین جلسه شورای عالی آموزش فنی، حرفه ای و مهارتی بر توسعه نهضت مهارت آموزی در مرحله دوم انقلاب اسلامی تاکید کرد.