برگزاری ششمین جلسه شورای اطلاع رسانی وزارت اقتصاد به همت بانک صادرات

منصور شیخ الاسلامی، مدیر مدیریت و ارتباطات بانک صادرات ایران نیز در این جلسه با بیان اینکه هم افزایی و انگیزه جدی برای تحقق اهداف و دغدغه های وزارت امور اقتصادی و دارایی وجود دارد، گفت: لازم است روابط عمومی نهادهای زیرمجموعه این وزارتخانه در جهت تحلیل مشکلات و تحلیل مردم به صورت هماهنگ عمل کرده و در جهت هدف و مأموریتی اقدام نمایند.
وی با اشاره به نقش روابط عمومی در تبیین برنامه های اقتصادی دولت افزود: مسئولیت روابط عمومی در شرایطی که جامعه نیازمند اطلاع رسانی و آگاهی در حوزه اقتصادی است بسیار مهم است. اطلاع رسانی و آگاهی اقتصادی به دلیل برنامه ریزی برای افزایش درآمد و توسعه اقتصادی و اجتماعی برای مردم ضروری است.
شیخ الاسلامی گفت: بزرگ ترین و مهم ترین حوزه ای که دشمن روی آن برنامه ریزی کرده حوزه پولی و مالی است. امروزه تحریم بیشتر برنامه ریزی های پولی و مالی را تحت الشعاع خود قرار داده است و همچنین به دلیل اینکه همه عرصه های زندگی و زندگی اجتماعی مردم به مسائل اقتصادی وابسته است، بنابراین وظیفه روابط عمومی ها بسیار سنگین تر از سایر ادارات در سازمان ها است.
وی افزود: روابط عمومی زیرمجموعه وزارت اقتصاد باید به آگاهی بخشی، تبیین و منطقی سازی مسائل کمک کند.
مدیر امور مدیریت و ارتباطات بانک صادرات ایران افزود: تعامل با رسانه ها یکی از مهم ترین موارد است و باید در حوزه پولی و مالی هم افزایی بیشتری صورت گیرد. تولید محتوا و انتشار به موقع آن به طور موثر به پایداری و انعطاف پذیری سیستم ها و ترتیبات پولی و مالی کمک می کند.
در شرایط کنونی وزارت اقتصاد و دارایی هدف نوک پیکان دشمن است و باید با برنامه ریزی منسجم اهدافی را که برای حمایت از طرح های کلان برای رونق اقتصادی پیش بینی شده است دنبال کنیم.
به گزارش ای بی اس نیوز، به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، مهدی محمدی مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت اقتصاد و دارایی ضمن قدردانی از استقبال بانک صادرات ایران، حضور روابط عمومی زیرمجموعه های وزارت اقتصاد را مورد توجه قرار داد. اقتصاد به عنوان هم افزایی و افزایش دامنه ارتباطات به بررسی مسائل و نظرات کارشناسی پرداخت و گفت: پیشبرد اهداف و برنامه های آتی و همچنین پوشش امور جاری و انعکاس عملکرد و خدمات دولت مردم با استفاده از ظرفیت ها و ابزارهای موجود باید باشد. به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.
وی با قدردانی از رهبری و مجموعه بانک صادرات ایران برای میزبانی این نشست، افزود: نگاه مترقی، خلاقانه و توسعه محور بانک صادرات ایران باید به مجموعه های استانی و منطقه ای و گروه مویرگی این بانک در تمامی نقاط تعمیم یابد. کشورها.
اطلاعات موثر اعتماد مردم را جلب می کند
نائب رئیس هیئت مدیره بانک صادرات ایران نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: بخشهای وزارتخانههای اقتصاد و دارایی به دلیل گستردگی سازمانهای زیرمجموعه و جایگاه ویژه در سیاستگذاری و برنامهریزی خرد و کلان اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار هستند. خدمات این وزارتخانه به تنهایی به اندازه یک دولت ارزش دارد و اخبار این خدمات باید به اطلاع افراد دارای اطلاعات هنری برسد.
محمدرضا حسین زاده با بیان این مطلب افزود: حجم خدمات وزارت اقتصاد به مردم بسیار زیاد است. فعالیت و همکاری تنگاتنگ بانک ها، گمرکات، مناطق آزاد و سایر زیرمجموعه ها مجموعه وسیعی را برای خدمت رسانی به مردم تشکیل داده است. لذا ارائه اطلاعات مناسب جهت انعکاس این خدمات ضروری است.
وی تاکید کرد: ارتباط موثر این خدمات تلفیقی از علم و هنر است و انجام موفقیت آمیز آن ظرافت خاص خود را دارد. مهمترین چیز جلب اعتماد مردم است. به عبارت دیگر می توان خدمات خوبی به مردم ارائه کرد اما اگر اطلاع رسانی منجر به رضایت مردم نشود عواقبی در پی خواهد داشت.
حسین زاده افزود: در این صورت همت دستگاه ها دیده نمی شود و اعتماد مورد انتظار محقق نمی شود; بنابراین ظرافت و تخصص روابط عمومی برای همکاری بهینه سازمان های زیرمجموعه وزارت اقتصاد و دارایی برای جلب اعتماد مردم نقش حیاتی دارد.
وی نقش شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های زیرمجموعه وزارت اقتصاد را در انعکاس اثربخشی اقدامات و دستاوردها ارزیابی کرد و افزود: هماهنگی و هم افزایی در اطلاع رسانی موجب افزایش اثربخشی اطلاع رسانی و افزایش رضایتمندی از خدمات این معاونت می شود. .
نقش روابط عمومی در تبیین برنامه های اقتصادی دولت
ششمین جلسه شورای اطلاع رسانی دستگاه های زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی به میزبانی بانک صادرات ایران و با حضور رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی، قائم مقام رئیس جمهور هیئت مدیره بانک صادرات ایران و روسای روابط عمومی دستگاه های زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر هم افزایی، تحلیل مشکلات و تحلیل حضار در مشهد مقدس به صورت مطلوب برگزار شد. بازتاب اقدامات و دستاوردها
پایان گزارش تبلیغاتی