معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه 360 کیلومتر راه آهن احداث کرده ایم و در برنامه ششم توسعه با وجود همه سختی ها و مشکلات، احداث کرده ایم. 1600 کیلومتر راه آهن در حالی که وضعیت ما در برنامه ششم نسبتاً است. نسبت به برنامه پنجم پیشرفتی حاصل نشد و این به دلیل توان و توان مهندسین کشور بود.
به گزارش ای بی اس نیوز، عباس خطیبی در نشست تخصصی چالش های توسعه حمل و نقل ریلی و نقش آن در رشد متوازن اقتصاد ملی، چالش های کشور در حوزه ریلی را متعدد دانست و گفت: چالش های زیادی داریم. و کشور در زمینه حمل و نقل با مشکلات زیادی مواجه است، اما دستاوردهای زیادی هم داشته ایم.
وی ادامه داد: چه شبکه ریلی فعلی از بندر امام خمینی (ره) شمال برای کشور مفید باشد یا نه، طبق برنامه پنجم توسعه 360 کیلومتر ریل ریلی زیر مجموعه شرکت ساخت داشتیم. در برنامه ششم توسعه با وجود همه سختی ها و مشکلات 1600 کیلومتر راه آهن ساختیم. در حالی که وضعیت ما در برنامه ششم نسبت به برنامه پنجم بهتر نشده است و این به دلیل توان و توان مهندسین کشور است.
معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور با بیان اینکه انتقاداتی مبنی بر مفید نبودن خطوط احداث شده توسط شرکت عمران مطرح شده است، گفت: ما به میدان نرفتیم. ساخت راه آهن از سوی دیگر، قدرت فنی کشور به حدی توسعه یافته است که مهندسان روسی را مقصر آن می دانند.
خطیبی با بیان اینکه بومی سازی در کشور دستاورد بزرگی است، گفت: از سال 1384 حدود 37 پروژه ریلی اضافه کرده ایم و این موضوع چندان پیش پا افتاده نیست. این باید فرصتی برای نمایش این دستاوردها باشد. در عین حال راه حل هایی برای حل مشکلات ارائه می دهیم.
انتهای پیام