اجتماعی

بازسازی موفق سازه کلاریفایر دایرکت احیای شماره 1 فولاد مبارکه • رکنا


بازسازی موفق سازه کلاری فایر مرمت مستقیم شماره یک فولاد مبارکه

حسین عابد رئیس واحد مرکزی بهینه سازی تعمیرات درد در گفتگو با خبرنگار فولاد گفت: با توجه به حادثه تجهیزات سازه کلاریفایر جی و برگزاری فوریت، پس از بررسی شرایط، پروژه در دو فاز برنامه ریزی شد. ساخت و تعمیر سازه آسیب دیده. مرحله ساخت پس از دریافت نقشه های تجهیزات بررسی و برآورد مصالح برای ساخت سازه اعلام شد. در مرحله دوم اصلاح و مقاوم سازی سازه بر اساس بازدیدهای میدانی مورد بررسی قرار گرفت. پس از بازدید از سازه و با در نظر گرفتن حساسیت تولید دو مدول A و B و ارتباط مستقیم با کوره های آهن و فولاد و همچنین بررسی و تحلیل نقشه های موجود، سه روش کار برای اجرای ساعت موقت سازه آسیب دیده در جلسات تخصصی با حضور کارشناسان مدیریت و بهینه سازی واحد، معاینه فنی، تعمیرات و دفتر فنی و تولید واحد احیای مستقیم تهیه شد.

محمد مرادی ناظر اجرای طرح بهینه سازی نیز گفت: سازه کلاریفایر به دلیل افزایش وزن سازه و بارهای دینامیکی دچار خستگی و کمانش پیچشی جانبی شد. در عین حال برخی از قطعات آن در محل تلاقی برآمدگی های خرپا با عناصر اصلی سازه دچار کمانش جزئی شده بود که بیشتر این مشکلات مربوط به محل بحرانی سازه یعنی آن بود. بخش میانی.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت سازه به گونه ای بود که قسمت میانی سازه شکسته و از کار افتاده بود. با توجه به حساسیت عملکرد کلاریفایر و زمان مورد نیاز برای طراحی مجدد و بازسازی، پیشنهاد شد که سازه آسیب دیده اصلاح و تقویت شود. به این منظور اعضای خرپای بالایی تقویت و تعویض شدند و برای جلوگیری از کمانش مجدد سازه، فاصله آزاد اعضا کوتاه شد و سازه با اعضای خرپایی مورب بازسازی شد.

به گفته مرادی، مرحله اصلاح روش اول با توجه به شرایط تولید به چهار قسمت تقسیم و روش انجام فعالیت تدوین شد. مقدار بار سازه ای و همچنین بارهای انجام شده در چهار نقطه A، B، C و D شناسایی شد. در نقطه A توسط بالابرهای زنجیره ای 2×5 تنی، در نقطه B توسط جرثقیل 160 تنی، در نقطه C مهار شد. توسط جرثقیل 360 تنی و در نقطه D توسط دو بالابر زنجیری 5 تنی به طور همزمان از چهار نقطه ذکر شده با در نظر گرفتن صعود مثبت به تراز و استقرار اولیه قرار گرفت. سپس طبق محاسبات انجام شده برای 24 متر، سازه را ثابت کرده و محکم کنید. پس از آن، جوشکاری قطعات تقویت شده به پایان رسید، سپس جرثقیل ها در نقاط مربوطه رها شدند و سازه با بارگیری آب از کانال باز، بیش از ظرفیت تولید دو مدول مورد آزمایش قرار گرفت و مورد آزمایش قرار گرفت. با موفقیت عمل کرد.

حسین عابد در خاتمه از حمایت مدیر بخش فلزکاری و تعمیرات مرکزی و همکاری واحدهای تولیدی و تعمیرات کترینگ مستقیم، حمل و نقل، کنترل فنی، حراست و آتش نشانی و نیروهای اجرایی تشکر کرد. از بهسازان و امید طالخونچه که در این فعالیت حساس و راهبردی آنها را همراهی کردند، تقدیر و تشکر کرد.


خبر از رکنا



اخبار خبرگزاری رکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *