اخبار اقتصادی روز

بازار میوه عید چطور بود؟


این مقام وزارت جهاد تصریح کرد؛

معاون فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از عرضه و توزیع حدود 16 هزار و 500 تن میوه در شب عید (به استثنای تهران) خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مرتضی معتمد معاون فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از عرضه و توزیع ‘حدود 16500 تن میوه در … در آستانه عید (به استثنای شهر تهران) گفت: ظرف یکسال امور مربوط به طرح تنظیم بازار میوه استان به کمیته راهبری استان مرکب از نمایندگان نهادهای متولی و مرتبط با تنظیم بازار ذیل تفویض شد. ریاست رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تا کمیته مذکور با هماهنگی ستاد تنظیم بازار استان و استاندار میزان میوه مورد نیاز را تعیین کند. تنظیم بازار شب عید این استان و همچنین انتخاب مدیر اجرایی پروژه بخش خصوصی، از این رو هر استان با توجه به تجربه 15 ساله خود در اجرای این طرح، اقدام به تعیین میزان میوه مورد نیاز برای تنظیم عید کرد. بازار میوه

وی ادامه داد: در استان تهران بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار و با توجه به اهمیت و گستردگی آن، توزیع میوه شب عید به سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران محول شده است. استفاده از حدود 300 میدان، بازار و بازار محله با حدود 2500 غرفه پیش بینی می شود عرضه و توزیع نامحدود میوه های درشت با حدود 25 تا 30 درصد قیمت کمتر با قیمت روز میوه های مشابه در بازار آغاز شود.

به گفته این مسئول، عرضه میوه شب عید در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران به خوبی انجام شده است، حتی سازمان مذکور با حذف تعطیلات رسمی و افزایش ساعات کاری تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی به مردم انجام داده است.

معتمد افزود: سازمان تعاون روستایی استان تهران وظیفه تامین و توزیع میوه سایر شهرستان های استان تهران را نیز بر عهده دارد و با راه اندازی غرفه عرضه مستقیم، میزان 775 تن میوه به کره عرضه می شود.

معاون فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: میدان مرکزی میوه و تره بار تهران به‌عنوان مهم‌ترین مرکز عرضه و توزیع میوه در کشور با جدیت بیشتری نسبت به گذشته کمک کرد. سال ها و هماهنگ با پرورش دهندگان. ، سردخانه داران و تجار. وی بیشترین میزان میوه را در روزهای مذکور تهیه و با قیمت های رقابتی در اختیار مردم قرار داد تا اطعام میادین میوه و تره بار شهرداری و کارخانجات سطح شهر و حتی سایر استان ها را تامین کند.

وی در خصوص توزیع میوه در شب عید تصریح کرد: این همکاری بین بخش خصوصی و دولتی بر اساس بند 6 مصوبه 9 آذر ستاد تنظیم بازار کشور انجام شد که طرح تنظیم را تعیین کرد. بازار میوه شب عید به بخش خصوصی زیر نظر استانداران نتیجه این واگذاری تامین و توزیع میوه های مرغوب و با قیمت مناسب برای مردم در روزهای پایانی سال و نوروز 1402 و جلوگیری از دولت تلفات.

تعیین قیمت مصوب ملی برای میوه شب عید غیرحرفه ای است

معتمد با تاکید بر عدم وجود قیمت مصوب ملی برای میوه شب عید، آن را غیرحرفه ای خواند و افزود: قیمت میوه ها بسته به کیفیت و فاصله یا نزدیکی قطب های تولید متفاوت است و طبیعتا قیمت میوه از استان های مصرف کننده بسیار ارزان تر است. عرضه میوه آن شامل حمل و نقل میوه در فواصل طولانی و نگهداری مجدد آن در سردخانه است، بنابراین تعیین قیمت برای عرضه میوه تنظیم کننده بازار باید بر اساس قیمت روز میوه مشابه در استان محل است. عرضه می شود به گونه ای که اگر قیمت پیشنهادی خیلی بالا باشد اگر قیمت همان میوه کمتر از قیمت فعلی در بازار باشد، مراکز عرضه با هجوم مردم و در صورت افزایش قیمت با بی احتیاطی مواجه خواهند شد. مردم، میوه باقی می ماند و زیان و ضایعات زیاد خواهد بود و این گونه تصمیمات با تنظیم بازار در تضاد است.

وی گفت: پیش بینی می شد مهمانداران میوه را تنها 10 درصد ارزانتر از قیمت روز همان میوه به فروش برسانند اما با اقدامات کمیته راهبری استان و مشارکت حداکثری بخش خصوصی این رقم به افزایش می یابد. به طور متوسط ​​حدود 20-25٪.

absnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *