افزایش تعداد اماکن عرضه میوه و تره بار در تهران

پرحرفی: یکی از مشکلاتی که اخیرا داشتیم افزایش نرخ ارز بود و برخی از این پیمانکاران که تقریباً همه کارها را شروع کرده بودند و بخشی از کار را امروز شروع کرده بودند، گاهی به دلیل این مشکلات و به قول خودشان منطقی است، انصراف دادند. در حوزه های مختلف انشاءالله قطعاً می توانیم به این وعده عمل کنیم، به فضل خدا در همه مناطق است، یعنی عمدتاً در 4 یا 5 منطقه که بعضاً به صورت ارتباطی است و بعد انشاءالله با مقداری اعتبار. به صورت ساختاری انجام می شود، مثلاً در منطقه 8 نمونه داریم، امروز صبح بازدید کردیم، پیشرفت خوبی داشته است، انشالله در دهه فجر افتتاح می شود. بیشتر آنها در 6 منطقه تهران هستند.
فصاحت: انتقادی که در تعدادی از بازارها و مکان ها داشته اید را کاملاً می پذیرم، اما این که ما یک برنامه مکتوب تهیه کردیم و در چهار مرحله آن را ضبط کردیم، مطمئن شدیم که تجربیات سازماندهی مکان ها برای آنها در دسترس است. همکاران مطمئناً در یکی دو جا این کار را انجام دادند که ما درخواست کردیم باید همان کاری را که شما گفتید انجام دهیم زیرا ما لیست قیمت داریم بنابراین کیفیت باید در همه زمینه های ما یکسان باشد مانند میدان جلال ما مانند میدان صادقیه که در اطراف ما آورده ایم. ۶-۷ رشته جدید با همین استاندارد با کمک همکاران عزیز و به جایی رسیدیم که مدیریت خوب مدیر حوزه ما در آنجا و چارچوبی که داریم می تواند در کیفیت بسیار موثر باشد.
ما همچنین با اپراتورهای خود مشکلاتی داشتیم، امسال تقریباً 70 بازار و غرفه خود را که عمدتاً غرفه های تریل بودند و به تعدادی از غرفه های سطح شهر مرتبط بودند حذف کردیم و آنها را مستقل کردیم و این در زمینه بسیار مؤثر بود. افزایش کیفیت آنچه شما گفتید یکی از دغدغه های اصلی ماست و روزی نیست که به آن فکر نکنیم. ما نیز پیشرفت زیادی داشته ایم. این به ما بستگی دارد که ببینیم این دامنه مال ما چه رتبه ای است. بر اساس نظرات مردم است و بر اساس تشخیص خود، حوزه ها را نیز رتبه بندی می کنیم و پیگیری روزانه را در دستور کار خود داریم تا انشاالله در یک بازه زمانی به این کیفیت برسیم. چند ماهه و در عین حال مطلبی را هم می گویم که بسیاری از دلالان و دلالان به آن اعتراض کرده اند که انشاالله این زنجیره تامین کالاهای خود را در سازمان میادین راه اندازی می کنیم. کار بسیار سختی است یک نوع خرید مستقیم از کشاورزان و تولیدکنندگان عزیز که دو مرکز راه اندازی کرده ایم و انشالله آن را نیز به پایان می رسانیم و در این صورت ورود کالاهای ما به تمام زمینه ها از یک نقطه خواهد بود. و این موردی که شما گفتید کامل است.
سوال: یک نکته را میخواهم بگویم، هرچند میدانم پاسخ شما چیست، اما به هر حال میگویم نگرانی من و برخی شنوندگان قابل طرح است. احساس می کنم میادین میوه و تره بار تهران با میوه فروشی ها از نظر کیفیت تفاوت چشمگیری دارند. من در مورد شاید کم توجهی به آن صحبت می کنم، من از تفاوت طبقاتی در شهر تهران صحبت می کنم، کسانی که از میادین میوه و تره بار خرید می کنند، زیرا میوه کمتر گران می شوند، البته باید قیمت کمتری داشته باشند. کیفیت بله این افزایش کیفیت در عین توجه به اقشار کم درآمد واقعا نمی تواند الگویی در میدان های میوه و تره بار ما باشد؟
سوال: و قرار است چقدر به آن اضافه شود؟
فصاحت: اکنون حدود 270 مرکز عرضه در تهران داریم
فصاحت: برنامه شلوغی است، انشالله در نظر داریم تا دو یا سه سال آینده 200 مجموعه دیگر به این مجموعه اضافه کنیم، بین 150 تا 200 بسته به مکان که ممکن است طبق نظر کارشناسان دستخوش تغییراتی شود. اما مطمئناً 150 مورد می تواند به 200 برسد و قصد داریم تا پایان سال به 100 عدد برسیم که 40 عدد ساخته شده و انشالله بین آنها d انتخاب شده و کارها شروع شده است. در آمار ما دلیل آن این است که ما تخمین زدیم که کارها شروع می شود و مطمئن باشید برخی از اتفاقاتی که می دانید معمولاً در شهر تهران رخ می دهد با فرض اینکه به دلیل آلودگی هوا با کمبود کار مواجه باشیم. تصمیم ما این است که اگر پروژه خاصی به مرحله اجرا رسید آن را در آمار خود لحاظ کنیم تا شاهد این مشکلات نباشیم. مثلاً به مدت دو هفته در تهران ممنوع الخروج و شروع به کار کردیم و اخیراً چندین مورد از این دست داشتیم که گاه بابت قول هایی که به مردم عزیزمان می دادیم ما را آزار می داد.
سوال: این 200 مکان جدید در کدام محله های تهران قرار دارد؟