اجاره ابر نفتکش ها 75 درصد کاهش یافته است
به دنبال تصمیم غیرمنتظره اوپک پلاس برای کاهش بیشتر تولید و کاهش حجم انتقال نفت به سراسر اقیانوسهای جهان، معیار نفتکشها سه چهارم کاهش یافت.
به گزارش ای بی اس نیوز، بر اساس آمار بازار بورس بالتیک، کشتی های حامل دو میلیون بشکه نفت از خاورمیانه به چین در روز جمعه کمتر از 24 هزار دلار در روز درآمد داشتند که نسبت به بیش از 97 هزار دلار در روز جمعه 20 مارس کاهش قابل توجهی داشت. نشان می دهد. این امر منجر به کاهش ارزش سهام صاحبان این کشتی ها از جمله فرانت لاین و هلدینگ دی اچ تی شده است.
این سقوط چشمگیر نشان می دهد که اقبال این بازار چقدر تغییر کرده است. نزدیک به یک سال است که قیمت نفتکشها با افزایش مسافت بار توسط خریدارانی که به دنبال منابع جایگزین نفت روسیه هستند و با آزادسازی نفت از ذخایر استراتژیک نفت ایالات متحده افزایش یافته است و برای اولین بار از سال 2020، قیمت آنها از 100000 دلار فراتر رفته است. او در طول روز آمده بود.
اما در هفتههای اخیر، اوپک پلاس با اعلام مجموعهای از کاهش عرضه که تعداد تحویل نفت را کاهش میدهد، بازار را شوکه کرده است. فضا در بازار نفت نیز تحت تأثیر نگرانیها در مورد رشد اقتصاد جهانی قرار گرفته است و تعداد کشتیهایی که به خاورمیانه بازگشتهاند پس از افزایش واردات چین افزایش یافته است و تعداد کشتیهای در دسترس را افزایش داده است.
آنوپ سینگ، مدیر جهانی تحقیقات دریایی در شرکت کارگزاری نفت، گفت: کاهش تولید اوپک پلاس تعداد محموله های نفت را محدود می کند، اما غرب نیز به همان اندازه ضعیف است. با این حال، تقاضای چین کلیدی است و با خرید نفت چین، حتی اگر تولید اوپک پلاس کاهش یابد، چین به واردات از منابع دیگر نگاه خواهد کرد که از بازارها حمایت می کند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، این کاهش باید تا حدی تسکین بازار نفت را که شاهد افزایش نرخ حمل و نقل کالا بوده است، کاهش دهد. هزینه های حمل و نقل کمتر معمولا حمل و نقل محموله ها را در سراسر جهان آسان تر می کند.
انتهای پیام