رئیس کمیته ساخت و ساز شورای شهر تهران اعلام کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در تلاش هستیم تا پایان سال جاری پروژه های نیمه تمام پایتخت را تکمیل و تمامی پروژه ها را افتتاح کنیم.
حجت السلام و المسلمین محمد اخمیری در گفت وگو با ای بی اس نیوز. وی در خصوص پروژه های عمرانی اولویت دار شهرداری تهران در بودجه سال 1402 مصوب شورای شهرداری تهران، گفت: شورای شهر در سال گذشته رویکرد جدیدی مبنی بر تکمیل پروژه های ناتمام و پروژه های نیمه تمام مانده سال های قبل را دنبال کرد. بیش از 100 پروژه عمرانی تکمیل و افتتاح شده است و امسال نیز در تلاش هستیم تا پروژه های نیمه تمام باقی مانده را تکمیل کنیم.
به گفته این عضو شورای شهر تهران، این پروژه ها نیمی از سرمایه شهر را در بر می گیرد و گاه رها شده و سال ها بلاتکلیف مانده و حتی متاسفانه برخی از این پروژه ها فرسوده شده و خسارت و زیان بیت المال را به همراه داشته است. .
وی با بیان اینکه امسال رویکرد و هدف اصلی مدیریت شهری در حوزه ساخت و ساز تکمیل پروژه های نیمه تمام است، مگر اینکه پروژه های جدیدی در حوزه ایمن سازی شهر مانند ایمن سازی پل ها وجود داشته باشد. : بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال جاری پروژه های نیمه تمام تکمیل و کلیه پروژه ها به جز دو بزرگراه شهید شوشتری و شهید بروجردی که به صورت فازبندی افتتاح می شود، افتتاح می شود تا فاز اول افتتاح بزرگراه شهید بروجردی با حذف حریفان باقی مانده تکمیل می شود. اوایل تابستان امسال افتتاح می شود و یا فاز اول بزرگراه شوشتری نیز تابستان امسال به بهره برداری می رسد.
رئیس کمیته ساخت و ساز شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تکمیل و اجرای پروژه های محله محور در کنار اجرای سایر پروژه ها در دستور کار قرار دارد، گفت: چرا که این گونه پروژه ها زندگی روزمره مردم را تحت الشعاع قرار داده و جلوی چشمان ما هستند. هر روز. و مردم را آزار می دهند، گاه به دلیل طولانی شدن اجرای پروژه ها، نه تنها گرهی در زندگی روزمره باز نکردند و خیری نصیب اهالی نشد، بلکه مایه دردسر مردم شدند که باید هر چه زودتر تمام شوند. .
ترمینال شرق فقط منتظر 500 میلیارد تومان است!
حفر تونل خط 10 مترو امسال آغاز شد
وی با بیان اینکه برخی پروژه های عمرانی مولد هستند، گفت: به عنوان مثال پروژه پایانه شرق که هم پروژه بزرگ فرامنطقه ای است و هم تاثیر مثبتی بر محله دارد، بسیاری از مشکلات شرق تهران از جمله ترافیک را حل می کند؛ به طوری که این پروژه در حال توسعه است. متاسفانه این پروژه از سال 1394 تعطیل شده است و در بودجه جاری شهرداری تهران و در یکی از تبصره های آن در مجموع 500 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شده است که پیش بینی می شود تا سال 1394 به اتمام برسد. پایان این سال
به گفته وی، پروژه پایانه شرق مثمر ثمر است زیرا اگر امسال 500 میلیارد تومان برای تکمیل آن هزینه کنیم، سال آینده بیش از 500 میلیارد تومان برای شهرداری تهران درآمد دارد و این درآمد پایداری است که می توان به مترو متصل شد. شبکه و ایجاد فضاهای گردشگری، تفریحی و… را توسعه داده است.
آقامیری گفت: اختلافات حقوقی با پیمانکار پروژه پایانه شرق برطرف شده و از این رو تکمیل این پروژه در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است. وی در خصوص برنامه های حمل و نقل امسال گفت: 5 ایستگاه مترو در پایان سال گذشته افتتاح شد و برای امسال نیز در نظر داریم 13 ایستگاه در خطوط 4، 6 و 7 افتتاح شود. امید است عملیات اجرایی خط 10 مترو آغاز شود. که با خاتم الحصره منعقد شد و امسال شاهد آغاز حفر تونل خط 10 خواهیم بود. .
وی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل در نظر داریم 2000 اتوبوس با ظرفیت شرکت های ملی به ناوگان اضافه کنیم، گفت: باید بتوانیم با واردات قطعات لازم و عقد قرارداد با 3000 اتوبوس قدیمی احیا کنیم. یک پیمانکار داخلی.» برای افزایش ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی و اگر بتوانیم این 5000 اتوبوس تعمیر اساسی و جدید را با 2600 اتوبوس فعال در خطوط به ناوگان اضافه کنیم، می توانیم ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی را دو برابر کنیم.
آقامیری با تاکید بر اینکه طبق استانداردها شهری مانند تهران باید حداقل 10 هزار اتوبوس فعال داشته باشد، گفت: یک هزار و 880 اتوبوس فعال از مدیریت شهری قبلی دریافت کردیم و با برنامه ریزی های انجام شده قصد داریم این تعداد اتوبوس را افزایش دهیم. 8-9 هزار اتوبوس برای رسیدن به حداقل استاندارد.
تکمیل مجوز تولید اتوبوس برای تولیدکنندگان داخلی تا مهرماه
اگر نمی توانند؛ ما در حال مذاکره با شرکت های خارجی هستیم
وی درباره ظرفیت شرکتهای اتوبوسسازی گفت: با همه اتوبوسسازان صحبت کردهایم که هر چقدر اتوبوس تولید کنید، شهرداری تهران خریدار است، اما اگر نتوانند تعداد اتوبوسهای مورد نیاز را بدهند، به سمت اتوبوسرانی میرویم. مدیریت شهری تا سپتامبر یا اکتبر.” ما میتوانیم با شرکتهای خارجی برای تامین اتوبوسهای مورد نیاز در تهران مذاکره کنیم و این تایید را با اتوبوسسازان داشتهایم تا بعداً اگر نتوانند و شهرداری مذاکره با سازندگان خارجی را آغاز کند، صدای انتقادی بلند نشود.
رئیس کمیته ساخت و ساز شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تفاهم نامه ای با دو شرکت اتوبوس سازی برای تولید 2000 دستگاه اتوبوس منعقد شده است، ادامه داد: اتوبوس های خارجی استفاده نمی شود و اگر شهرداری تهران می رود. برای خرید اتوبوس خارجی باید نو باشد. اما شرکت های حمل و نقل می توانند اتوبوس های استاندارد فرسوده وارد کنند، ما با آنها قرارداد مطالعاتی منعقد می کنیم و واردات این اتوبوس ها ربطی به مدیریت شهر ندارد.
انتهای پیام