مسیر فاز دوم تهران شمال به عید می رسد؟
انتهای پیام
پیروز فتاح – رئیس بنیاد مصطفان – اخیرا اعلام کرده است که در حال حاضر عملیات عمرانی در منطقه 2 آزادراه 100 درصد انجام شده و تنها خرید و نصب تجهیزات الکترومکانیکی باقی مانده است که برای این قسمت که اجرای آن نیاز به تامین منابع مالی دارد. که بر اساس نحوه انجام وزارت مالیه است
با اتمام عملیات عمرانی منطقه ۲ آزادراه شمال تهران، برنامه ریزی لازم برای خرید و نصب تجهیزات الکترومکانیکی این جاده در اسرع وقت انجام شده است که برای بهره برداری از جاده منطقه ۲ آزادراه ضروری است.
از فاز دوم این بزرگراه، تونل البرز به عنوان طولانی ترین تونل کشور به طول بیش از شش کیلومتر به بهره برداری رسیده است.
بذرپاش با اشاره به سیستم مانیتورینگ و کنترل بزرگراه تهران – شمال گفت: بزرگراه تهران – شمال مجهز به سیستم نظارت و پایش دقیق است و استفاده از این بزرگراه کمک شایانی به رفع نقاط حادثه خیز می کند. کشور که شامل گردنه های جاده چالوس می شود.
همچنین مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با اعلام بهره برداری از مسیر این منطقه در اسرع وقت از برنامه ریزی دولت برای جبران کمبود منابع این پروژه خبر داد و گفت: برنامه هایی در این زمینه داریم. دولت منابع مالی این پروژه را تامین کند تا هر چه زودتر کمبود منابع برطرف شود.» این پروژه باید جبران شود.
این در حالی است که باند غربی منطقه 2 بزرگراه تهران – شمال هم اکنون مراحل پایانی خود را طی می کند و اعلام شده است که با تامین به موقع منابع اعتباری تا پایان سال مالی 1401 آماده بهره برداری می شود. عملیات اجرایی باند شرق تا پایان سال مالی 1402 آماده بهره برداری خواهد بود.
به گزارش ای بی اس نیوز، پروژه بزرگراه تهران – شمال در سال 93 به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسید و عملیات اجرایی آن از سال 96 آغاز شد و تاکنون فاز اول و چهارم این محور بزرگراه افتتاح و در حال بهره برداری است. . .
در همین حال خیرالله خادمی – مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور – گفت: عملیات عملیاتی نوار شرقی (بازگشت) نیز تا پایان سال مالی 1402 آماده بهره برداری می شود. پس از اتمام فاز دوم فاز سوم بزرگراه تهران – شمال باقی مانده است که از پل زنگوله ابتدای استان مازندران شروع و به طول 47 کیلومتر ادامه دارد و در چهارراه دشت نظیر به فاز چهارم این بزرگراه متصل می شود.