حاشیه سود عملیاتی خودروساز BMW فراتر از انتظارات بود که با فروش خودروهای تمام برقی حتی با کاهش تقاضا در چین افزایش یافت.
به گزارش ای بی اس نیوز، این شرکت آلمانی اعلام کرد که این سازنده آلمانی حاشیه 9.8 درصدی را در سه ماهه سوم برای کسب و کار خودروهای لوکس خود ثبت کرده است. تحلیلگران بر اساس داده های جمع آوری شده توسط بلومبرگ، این رقم را تا 9.63 درصد تخمین می زنند.
نتایج بیامو یک نقطه روشن بالقوه برای صنعت خودروسازی آلمان ارائه میکند، که فشار ناشی از افزایش نرخهای بهره، تضعیف تقاضا و تورم مداوم را احساس میکند. گروه مرسدس بنز هفته گذشته از کاهش حاشیه سود خبر داد، در حالی که فولکس واگن اعلام کرد تلاش های خود را برای کاهش هزینه ها تسریع می کند.
در سه ماهه سوم نسبت به سال قبل، ب ام و فروش خودروهای پریمیوم خود را با 5.8 درصد افزایش به 621699 دستگاه رساند. این شرکت اعلام کرد که فروش خودروهای تمام الکتریکی به 15.1 درصد افزایش یافته است.
تقاضا در چین، مهمترین بازار سازنده خودروهای لوکس آلمانی، در حال کاهش است و تولیدکنندگان داخلی به طور فزاینده ای بر فروش خودروهای الکتریکی تسلط دارند. بی ام و در حال تسریع سرمایه گذاری های خود برای سرعت بخشیدن به استقرار خودروهای الکتریکی خود است. با توجه به اینکه تمام خودروهای الکتریکی خود از قبل سودآور هستند، BMW انتظار دارد با معرفی اخیر سری 7 و 5 تمام الکتریکی، حاشیه های خودروهای برقی افزایش یابد.
انتهای پیام