طول این پروژه تقریباً 92 کیلومتر است و شامل تامین مالی، طراحی، انجام مطالعات، خدمات مهندسی، تملک زمین، کنترل کیفی، خدمات نظارتی، کسورات قانونی، مالیات بر ارزش افزوده، بیمه کامل خطرات فنی، تعدیل دوره ساخت، ساخت، نگهداری، بهره برداری و واگذاری در قالب بند (الف) ماده (2) آیین نامه اجرایی قانون احداث پروژه های راه و شهرسازی از طریق مشارکت بانک ها و سایر منابع مالی و پولی کشور.
به گزارش خبرگزاری ای بی اس نیوز ، در راستای توسعه شبکه بزرگراهی کشور، افزایش ایمنی، سرعت حمل و نقل کالا و مسافر، صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش زمان سفر و آلودگی محیط زیست، افزایش ظرفیت تردد، تکمیل مفقودین. پیوند در کریدورهای مصوب وزارت راه و شهرسازی و برای اتصال نقاط جمعیتی، گردشگری، کشاورزی و صنعتی کشور، وزارت متبوع با متقاضی سرمایه گذاری برای مشارکت در ساخت بزرگراه چالوس – رامسر مذاکره کرد.
ضمناً شرکت پیمانکار موظف است قیمت اجرای پروژه را به همراه تحلیل قیمت مربوطه بر اساس مطالعات مصوب شرکت عمران و توسعه زیربنایی کشور و آخرین لیست قیمت های اعلامی سازمان برنامه و بودجه کشور و ضرایب آن تا اعمال ضرایب به روز رسانی مبنای تعدیل فهرست بها و پیش بینی تعدیل دوره ساخت، مالیات بر ارزش افزوده، حق بیمه سهم کارفرما و سایر هزینه های جانبی مربوط به اجرای طرح جهت بررسی و تایید نهایی به شرکت. پس از تایید شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور و تایید وزارت راه و شهرسازی، هزینه های ذکر شده در هزینه های قابل قبول سرمایه گذاری پروژه برای اهداف و بر روی مبنای محاسبه
این پیشنهاد در حال حاضر توسط کمیته زیرساخت، صنعت و محیط زیست در حال بررسی کارشناسی است.
absnews
شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور نیز متعهد شده است 10 درصد از منابع مالی لازم را که از ردیف مندرج در قانون مالی سالانه با عنوان «ساخت بزرگراه چالوس – رامسر» یا سایر منابع مصوب مرتبط تأمین میشود، تأمین کند.
بر اساس متن پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی، تامین 90 درصد منابع مالی مورد نیاز پروژه، تجهیزات جانبی ویژه آن تا مرحله بهره برداری و پرداخت کامل هزینه ها به صورت جداگانه بر عهده شرکت پیمانکار خواهد بود. برای سهامداران
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز