شنبه , ۳ خرداد ۱۴۰۴

امکان تعویض کارت بانکی با کارت سوخت در مرحله مطالعه/ جمع آوری کارت سوخت اضطراری وجود ندارد


مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه امکان جمع‌آوری کارت سوخت اضطراری وجود ندارد، گفت: اجرای طرح جایگزینی کارت‌های بانکی با سوخت در مرحله مطالعه و توسعه است و اتفاق خاصی در هیچ‌یک از این موارد رخ نداده است. از مکان ها هنوز

به گزارش ای بی اس نیوز، علی اکبر نژادعلی با اشاره به اجرای طرح جایگزینی کارت سوخت با کارت بانکی، اظهار کرد: نیاز به توسعه و گسترش در زمینه های نرم افزاری و استفاده از فناوری و بر این اساس نرم افزار است. گروه های توسعه و گروه توسعه دهندگان فرآیند باید راه حل های ویژه و مناسب را به عنوان راه حل های توسعه ببینند تا بتوانند روند کاری خود را گسترش دهند. در پرونده طرح جایگزینی کارت بانکی با کارت سوخت نیز به این سوال پرداخته شده است.

به گفته وی، از آنجایی که تراشه‌های کارت سوخت وارداتی است و کشور دارای صرافی است، به دنبال روش‌های جایگزینی هستیم که تعویض نداشته باشد و برای کشور هزینه‌بر نباشد و راه‌حل خاصی در این زمینه وجود ندارد. اجرای این طرح در مرحله مطالعاتی است و در مرحله توسعه هنوز اتفاق خاصی در هیچ یک از سمت ها رخ نداده است.

مدیر کل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان اینکه بر اساس تبصره 14 قانون بودجه سال 1402 به منظور ارتقای سیستم توزیع بنزین و گاز نفتی، قانون وزارت نفت استفاده شخصی را در نظر گرفته است، گفت: کارت خودرو برای خودروهای بنزینی تا پایان شهریور اجباری است. سوز تا 90 درصد و برای خودروهای نفتی و گازسوز تا 95 درصد اجرا می شود، ادامه داد: از ابتدای امسال بر اساس ابلاغ این بند قانونی پس از ابلاغیه های مقتضی که در شهرهای مختلف انجام شده است. تمامی کارت های سوختی که مردم برای آن درخواست داده اند اجرا می شود. کارت ها را چه به صورت المثنی و چه با ماشین های جدید شماره گذاری شده و پلاک جدید تهیه کردیم و اداره پست در اختیار مردم قرار داد.

نژادعلی افزود: سهمیه نرخ اول 1500 تومان و سهمیه اعتباری 3000 تومان در کارت های هوشمند سوخت شخصی لحاظ شده است، اعداد سهمیه تغییر نکرده و همان سهمیه هایی که مردم قبلا می توانستند استفاده کنند در کارت سوخت موجود است.

به گفته وی، این بهبود در سیستم توزیع بنزین به این دلیل است که وقتی شخصی کارت شخصی خود را پر می کند، عملا بر اساس فرآیندهای داده، می توانیم بدانیم در کدام گروه از خودروها، چه اقداماتی باید انجام شود، استفاده کارت مکان که فقط در مواقع اضطراری استفاده می شود داخل ایستگاه ها قرار دارد، مشخص نمی کند که کدام ماشین پر شده است، بنابراین سوال نقشه های سازمانی داخل ایستگاه مطرح شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفت‌وگوی رادیویی گفت: نمی‌توان کارت‌ها را جمع‌آوری کرد و جایی برای کارت اضطراری یا برند نداشت.

نژادعلی با بیان اینکه از زمان ایجاد سامانه هوشمند سوخت در سال 1385، کارت سوخت تنها برای مواقع ضروری استفاده می شد، تصریح کرد: شفافیت این بند قانونی یعنی تبصره 14 قانون دارایی امسال همان مشکلی است که 90 درصد مردم برای آن ارزش قائل هستند. کارت سوخت شخصی خود را تا ورودی جایگاه همراهی می کنند، گفت: اما با توجه به حجم توزیع در هر جایگاه، کارت اضطراری در داخل جایگاه قرار داده شده است و این هماهنگی به تدریج در حال انجام است.

انتهای پیام

درباره محمد اقتصادی

پیشنهاد ما به شما

Organizing Your Home: Tips for Creating Sancity

Voluptatem accusantium tempore voluptatem illo. Ea suscipit asperiores et velit voluptatibus. Molestias natus est non cum nulla aut. Et eum temporibus provident et id. Eos porro quis consequuntur ut nisi doloremque.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *