به گفته مدیرعامل شرکت عمران، راه آهن رشت – انزلی حدود 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با اعتبار حدود 500 میلیارد تومان امسال آماده بهره برداری می شود.
به گزارش ای بی اس نیوز، خط ریلی قزوین – رشت پس از افتتاح در سال های اخیر قرار بود تا بندر کاسپین و سپس انزلی ادامه یابد تا دریای خزر را به خلیج فارس از طریق ریل متصل کند. اما مشکلات زیادی در ریل گذاری در این مسیر وجود داشت که یکی از آنها تاخیر در دریافت مجوز زیست محیطی راه آهن رشت – انزلی بود.
با وجود این، در شهریور 1398 ریل گذاری در این مسیر آغاز شد و مقرر شد تا پایان سال جاری خط ریلی تکمیل شود که این امر محقق نشد.
استاندار گیلان در ادامه یک سال گذشته به تکمیل پروژه های مهم این استان از جمله راه آهن رشت در انزلی به عنوان یک موضوع کلیدی اشاره کرده است که باید در اسرع وقت و استاندارد به اتمام برسد.
بیشتر بدانید
البته این پروژه اخیرا از سر گرفته شده و تاییدیه زیست محیطی گرفته شده است. خیراله خادمی در این خصوص این راه آهن را یکی از چهار پروژه اولویت دار ریلی کشور خواند و گفت: راه آهن رشت – انزلی به عنوان بخشی مهم از کریدور شمال – جنوب با پیشرفت فیزیکی حدود 85 درصد با کیفیت و سرعت مناسب فعالیت می کند.
وی پیشرفت فیزیکی زیربنای پروژه را 91 درصد اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر زیرسازی این محور مهم ریلی 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 21 کیلومتر با استفاده از مسیر آهن ملی و تخصص مهندسان ایرانی ریل گذاری شده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از زمانبندی اجرا و تامین مالی این پروژه خبر داد و گفت: برای تکمیل قطعات باقیمانده این خط آهن تقریباً 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا این پروژه در سال جاری آماده بهره برداری شود. علیرغم مشکلات تامین مواد پرکننده در استان، بیش از 2.5 میلیون متر مکعب پرکن و 210 پل بزرگ و کوچک تکمیل شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: حدود 25 کیلومتر از راه آهن رشت – انزلی با راه آهن رشت – کاسپین مشترک است و مطالعات و طراحی بقیه قطعات با هماهنگی سازمان محیط زیست کشور انجام می شود. و اجرای آن پس از اتمام فاز به اتمام می رسد و ابتدا در قالب فاز دوم اجرا می شود.
انتهای پیام