شنبه , ۳ خرداد ۱۴۰۴

راه‌آهن رشت – آستارا با تامین مالی ساخته شده است


دستیار رئیس جمهور روسیه با تاکید بر اینکه حجم مبادلات کالایی روسیه و ایران در مسیر کریدور شمال – جنوب توسعه می یابد، گفت: راه آهن رشت – آستارا با تامین مالی تکمیل می شود.

به گزارش ای بی اس نیوز، نشست سه جانبه ایران، هند و روسیه امروز با هدف تسهیل ترانزیت در مسیر کریدور شمال – جنوب با حضور مهرداد بذرپاش – وزیر راه و شهرسازی کشورمان و مسئولانی از تهران برگزار شد. کشورهای دیگر.

ایگور لویتین دستیار رئیس جمهور روسیه در حاشیه نشست سه جانبه ایران، هند و روسیه درباره تسهیل ترانزیت در کریدور شمال – جنوب در گفت و گو با خبرنگاران درباره نشست و برنامه های این کشور در این زمینه گفت: برای روسیه. حمل و نقل و ترانزیت از طریق ایران بسیار مهم است.

دستیار رئیس جمهور روسیه با تاکید بر اینکه موضوع توسعه راه آهن ایران و روسیه مهمترین بخش روابط است، افزود: دولت روسیه تصمیم گرفته است راه آهن رشت – آستارا را تامین مالی و احداث کند.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا حجم کالا را به 30 میلیون تن برسانیم. روسیه برای ساخت یک کشتی در دریای خزر بودجه اختصاص داده است.

این مقام روسی گفت: انتظار داریم همکاری ترانزیتی از طریق هند و ایران برای توسعه کریدور شمال – جنوب انجام شود.

وی در خصوص توسعه ناوگان دریایی تصریح کرد: امکان ساخت کشتی در روسیه وجود دارد و بودجه ای نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

دستیار رئیس جمهور روسیه گفت: امسال تلاش می کنیم عمق عبور کشتی ها در روسیه را به چهار و نیم متر برسانیم.

لزوم یکسان سازی سیاست ها در کریدور شمال-جنوب

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، دستیار رئیس جمهور روسیه همچنین بر یکسان سازی سیاست ها در کریدور شمال – جنوب و توسعه ترانزیت بین کشورهایی که در این مسیر نقش آفرینی می کنند، تاکید کرد.

ایگور لویتین گفت: متأسفانه توافقات دوجانبه بین بازیگران این کریدور امضا می شود، اما از آنجایی که مکانیسم واحدی برای این امر وجود ندارد، اجرای آن با مشکل مواجه می شود.

لویتین افزود: فدراسیون روسیه بدون کشورهای عضو این کریدور، ظرفیت تجارت 15 میلیون تنی را از طریق این کریدور دارد و امسال نیز مقدار زیادی کود و مواد غذایی صادر کردیم و همچنین عضو این کریدور هستیم. توافق دانه

وی ادامه داد: کریدور شمال – جنوب می تواند کریدور بشردوستانه برای کشورهای فقیر باشد، بنابراین به این کشورها پیشنهاد داده ایم که کود رایگان در اختیار آنها قرار دهند و اکنون به دلیل تحریم ها ظرفیت بسیار بالایی برای این کریدور در نظر گرفته ایم. “

دستیار رئیس جمهور روسیه مهم ترین شرط توسعه تجارت در این کریدور را تعریف سیاست واحد تجاری دانست و گفت: به نظر من موضوع اصلی مطرح شده در جلسه امروز باید تعریف چارچوب مشترک و رسیدن به آن باشد. یک درک مشترک برای همه اپراتورهای تجاری در این راهرو.

وی تصریح کرد: کریدور شمال-جنوب پیچیدگی های خاص خود را دارد زیرا کشورهای ترانزیتی زیادی دارد و سیاست های گمرکی زیادی برای آن در نظر گرفته شده است که در این راستا باید این سیاست ها یکسان شود و اظهارنامه های گمرکی با مهر الکترونیکی برای این کریدور طراحی شود. با اظهارنامه الکترونیکی گمرک می توانیم بدون بازرسی های متعدد بار خود را جابه جا کنیم و باید صندوق مشخصی برای سرمایه گذاری در این کریدور وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر بحث گردشگری در این کریدور است که جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه علاقه زیادی به گردشگری در این کریدور دارند و باید روادید لغو شود تا شهروندان ما به راحتی توانایی های این کریدور را بررسی کنند. این راهرو.و فرهنگ یکدیگر را تجربه کنید.علاوه بر این، در حمل و نقل ریلی موانع کمتری وجود دارد، در حمل و نقل جاده ای، رانندگان برای مدت طولانی رانندگی می کنند و در جاده ها توقف می کنند، در حالی که حمل و نقل ریلی این مانع را ندارد، بنابراین از همه می خواهم کشورهای منطقه برای رسیدن به هدف عالی این کریدور به کریدور ایران بپیوندند.

به گفته لویتین، زمان حمل و نقل کالا از طریق ریل نسبت به سایر مسیرها بسیار کوتاهتر است و موضوع محیط زیست نیز باید در این زمینه و همچنین حمل حجم بار در نظر گرفته شده برای کریدور ریلی مورد توجه قرار گیرد. جاده بسیار آلوده تر است.

انتهای پیام

درباره محمد اقتصادی

پیشنهاد ما به شما

Organizing Your Home: Tips for Creating Sancity

Voluptatem accusantium tempore voluptatem illo. Ea suscipit asperiores et velit voluptatibus. Molestias natus est non cum nulla aut. Et eum temporibus provident et id. Eos porro quis consequuntur ut nisi doloremque.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *