چهارشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴

استرالیا به جنگ اخبار جعلی رفته است


بر اساس یک لایحه، غول‌های رسانه‌های اجتماعی در صورتی که مکرراً اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده را از پلتفرم‌های خود حذف نکنند، ممکن است میلیون‌ها دلار در استرالیا جریمه شوند.

به گزارش ای بی اس نیوز، میشل رولند، وزیر ارتباطات استرالیا روز یکشنبه لایحه‌ای را منتشر خواهد کرد که به اداره ارتباطات و رسانه استرالیا (ACMA) این اختیار را می‌دهد تا پلتفرم‌های دیجیتال را مسئول انتشار اخبار جعلی مضر بداند. رولند گفت: اطلاعات نادرست و نادرست باعث ایجاد تفرقه در جامعه، تضعیف اعتماد شده و می تواند سلامت و ایمنی عمومی را تهدید کند.

دولت استرالیا متعهد است که مردم را به صورت آنلاین ایمن نگه دارد، و این شامل حصول اطمینان از اینکه رگولاتور این کشور از قدرت پاسخگویی پلتفرم های دیجیتال برای انتشار اطلاعات نادرست و گمراه کننده در مورد خدمات آنها برخوردار است، می شود.

طبق قوانین پیشنهادی، آژانس می‌تواند دستورالعمل‌های جدیدی را بر شرکت‌های خاصی که مکرراً در مقابله با اطلاعات نادرست یا ایجاد استانداردی کلی برای وادار کردن پلتفرم‌های دیجیتال به حذف محتوای اعتراض‌آمیز شکست می‌خورند، اعمال کند.

حداکثر جریمه برای نقض مکرر این دستورالعمل 2.75 میلیون دلار یا 2٪ از درآمد جهانی خواهد بود. حداکثر جریمه برای نقض استاندارد صنعت 6.88 میلیون دلار یا 5 درصد از درآمد جهانی یک شرکت است. به عنوان مثال، در مورد متا، مالک فیس بوک، حداکثر جریمه می تواند بیش از هشت میلیارد دلار باشد.

دستورالعمل‌ها یا استانداردها می‌تواند شامل الزام پلتفرم‌ها به ابزارهای بهتر برای شناسایی و گزارش اطلاعات نادرست، فرآیندهای رسیدگی به شکایات قوی‌تر و استفاده بیشتر از تأییدکننده‌ها باشد.

بر اساس قوانین پیشنهادی، رگولاتور استرالیا همچنین می‌تواند اطلاعات و اسنادی را از پلتفرم‌های دیجیتال در مورد اطلاعات نادرست یا گمراه‌کننده در مورد خدمات آن‌ها به‌دست آورد. اما دولت می گوید که رگولاتور نقشی در تعیین درست یا غلط بودن ندارد.

اعتبار ارائه شده شامل محتوای شخصی، محتوای مجاز انتخاباتی، یا محتوای اخبار حرفه ای نمی شود. دولت های غربی به طور فزاینده ای در مورد تهدید اطلاعات نادرست نگران شده اند. سال گذشته، اتحادیه اروپا قوانین مشابهی را برای شرکت های رسانه های اجتماعی معرفی کرد که شامل جریمه هایی معادل 6 درصد از گردش مالی آنها در سراسر جهان بود. غول‌های فناوری سال‌ها منتظر بودند تا استرالیا یک کد رفتار داوطلبانه معرفی کند.

به گفته Sydney Morning Herald، گوگل بیش از 300000 ویدیو حاوی اطلاعات گمراه کننده درباره Covid-19 را از YouTube حذف کرده است، از جمله 3000 ویدیوی آپلود شده از استرالیا. متا علیه بیش از 91000 محتوا در فیس بوک و اینستاگرام به دلیل نقض سیاست اطلاعات نادرست خود اقدام کرده است.

انتهای پیام

درباره محمد اقتصادی

پیشنهاد ما به شما

Organizing Your Home: Tips for Creating Sancity

Voluptatem accusantium tempore voluptatem illo. Ea suscipit asperiores et velit voluptatibus. Molestias natus est non cum nulla aut. Et eum temporibus provident et id. Eos porro quis consequuntur ut nisi doloremque.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *