در راستای چابک سازی حرفه آموزی در کشور، لایحه اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به تصویب کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی رسید.
به گزارش ای بی اس نیوز، غلامحسین حسینی نیا – معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، خواستار تغییر ساختار برای تبدیل حرفه آموزی در کشور به یکی از اهداف مهم تدوین اساسنامه سازمان شد. آموزش فنی و حرفه ای.
وی افزود: اصلاح ساختار از دفتر مرکزی به شهرستان ها، طبقه بندی و طراحی مسیرهای شغلی مربیان، ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه ای هیات مدیره در کنار مراکز دولتی ثابت و مدارس آزاد، تامین تخصیص مجدد 2 درصد از درآمد حاصل از اجرای قانون کارآموزی، اصلاح ساعت کار مربیان و ایجاد شوراهای مهارت در تمامی استان ها رسما از جمله مفاد این اساسنامه است.
معاون وزیر کار با اشاره به تصویب قانون تشکیل سازمان آموزش فنی و حرفه ای در سال 1359 گفت: در این دهه ها سازمان آموزش فنی و حرفه ای بدون تغییر در ساختار و قوانین خود فعالیت می کرد. از این رو طی این سال ها نیازهایی در این حوزه ایجاد شده که نیازمند تحول در این سازمان با توجه به نیازهای روز است.
وی افزود: پیش از این سازمان آموزش فنی و حرفه ای با توجه به پیگیری های مکرر و مسائل معیشتی و رفاهی کارکنان ساعی و خدوم، چالش های قانونی و مسائل درآمدی، منابع مالی و ساختاری با نمایندگان سازمان شورای اسلامی و پس از تعیین در مدت معین. از سوی نمایندگان ناظر مجلس شورای عالی آموزش، فنی و حرفه ای و مهارتی پس از جلسات مکرر با اعضای شورای آموزش و پژوهش. کمیسیون مجلس و با عنایت به نظرات، طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تدوین شد.
حسینی نیا با اشاره به بررسی مفاد و جزئیات وضعیت در کمیته آموزش فنی و حرفه ای و مهارتی با حضور نمایندگان مرکز پژوهش های شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه کشور، تصریح کرد: بیش از 640 نفر آموزش فنی و حرفه ای هستند. مراکز دولتی و حدود 14000 آموزشکده فنی و حرفه ای در آزاد یکی از ظرفیت های حرفه آموزی این سازمان است که با هدف تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر و ارتقای سطح کیفی آموزش حرفه ای غیررسمی در 6500 استاندارد آموزشی ارائه می کند. مهارتهای نیروی کار فعال، ایجاد و توسعه کارآفرینی و افزایش خوداشتغالی ایجاد مهارتهای پیش از استخدام برای کاهش زمان جستجوی شغل و افزایش یافتن شغل.
انتهای پیام