اجتماعی

باید در طول سال از فرصت نمایشگاه کتاب استفاده کنیم


باید در طول سال از فرصت نمایشگاه کتاب استفاده کنیم

به گزارش رکنا به نقل از ایلنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، در آستانه سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب، جلسه اعضای شورای معاونین سیما با حضور وحید جلیلی، مسئول نماینده مجلس برگزار شد. معاون فرهنگی و دبیر ستاد ملی تحول رسانه در محل این نمایشگاه که در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار شد.

وحید جلیلی معاون فرهنگی نماینده رسانه ملی در این دیدار گفت: بحمدالله فرصتی دیگر برای حضور در این همایش عظیم، باشکوه و غرورآفرین فرهنگی جمهوری اسلامی فراهم شد.

دبیر تیم توسعه رسانه ملی افزود: تعریف مدیر فرهنگی در بسیاری از سطوح و سطوح کشور این است که باید از تهدیدها، آسیب ها، بحران ها و نابسامانی ها شناخت خوبی داشته باشد و با حساسیت زیاد تهدیدات را رصد و اصلاح کند. . بدون اینکه بخواهیم این جنبه از مدیریت فرهنگی را انکار کنیم، تعریف صحیح تر از مدیر فرهنگی، شناسایی و بهره برداری صحیح از فرصت ها و استفاده حداکثری از آنهاست.

جلیلی تاکید کرد: در جمهوری اسلامی به برکت انقلاب اسلامی و آرمان های بزرگ آن در دهه های گذشته فرصت های بزرگی ارائه شده است. در صورت استفاده درست، امکان جهش تمدنی برای ملت ما فراهم خواهد شد.

معاون فرهنگی سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: حیف است که گاهی مردم از این فرصت های غنی و گاه بی نظیر در کشور استفاده می کنند اما در مقابل آرمان های انقلاب استفاده می کنند. مثل فرصتی که جمهوری اسلامی در عرصه سینما برای سینما و سینمادوستان ایجاد کرده است.

دبیر تیم تحول رسانه ملی ادامه داد: از اول انقلاب محدودیت های جدی برای اکران فیلم های خارجی و خارجی در سینماها ایجاد شد و فضایی را فراهم کرد که فیلمسازان داخلی بتوانند بدون رقابت با هندی ها، آمریکایی ها، اروپایی ها به اجرای نمایش بپردازند. ، و غیره. .films.برای دسترسی به مخاطبان خود که این فرصت در هیچ کشوری ارائه نشده است. نتیجه این سیاست رشد سینمای ایران از نظر فنی و فنی و رسیدن به جایگاه 10 تا 15 کشور برتر جهان است.

جلیلی تصریح کرد: عده ای از این فرصت بزرگ و بی نظیری که نظام ایجاد کرد استفاده کردند و علیه نظام جمهوری اسلامی استفاده کردند. شکی نیست که وقتی برخی مخالفان از این فرصت ها استفاده می کنند، مدیران فرهنگی جمهوری اسلامی این فرصت ها، پتانسیل ها و ظرفیت های بزرگ را نادیده می گیرند.

معاون فرهنگی سازمان صدا و سیما ادامه داد: نمایشگاه کتاب به عنوان بزرگترین همایش فرهنگی کشور به دلیل حضور بیش از هزار ناشر و ارتباط آنها با ده ها و صدها ناشر از هر نظر فرصتی برای اصحاب رسانه است. نخبگان فرهنگی، فرهیختگان و تولیدکنندگان در طول سال با فعالان فرهنگی فعال، خلاق و سازنده ارتباط برقرار کنند.

وی خاطرنشان کرد: ده ها هزار نویسنده، نویسنده و مترجم در نمایشگاه بین المللی کتاب حضور دارند و ما به عنوان مدیران فرهنگی وظیفه داریم از این فرصت خلاقانه استفاده کنیم. علاوه بر این افراد، چندین میلیون نفر از اقشار مختلف از نمایشگاه بازدید می کنند و چنین جمعیت تحصیل کرده و کتاب دوستی کمتر در جایی دیده می شود.

جلیلی خاطرنشان کرد: در حالی که در اوج تحریم‌ها، جنگ‌های اقتصادی، روانی و تبلیغاتی، آمریکا و غرب با برگزاری جشن مردمی فرهنگی و نخبگانی بسیار بزرگ، زیبا و شلوغ در ام القرایی القا می‌کنند که ایران مستاصل و غیرفعال است. ما با جهان اسلام روبرو هستیم که باید آن را به تمام دنیا نشان دهیم.

وی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری همواره توصیه به «عمل به موقع و در حد» فرموده اند، ما اصحاب رسانه نیز باید متناسب با اهمیت و وسعت از ظرفیت های این نمایشگاه حداکثر استفاده را ببریم.

جلیلی با اشاره به وجود بیش از 50 گروه برنامه سازی در شبکه های سیما خاطرنشان کرد: وقتی انسان عمر خود را صرف نوشتن کتاب می کند چرا نباید به اندازه یک ورزشکار یا هنرمند از وقت پخش خود برخوردار باشد؟ این وظیفه رسانه ملی است که به او و سایر نویسندگان و نخبگان فرصت دسترسی به فضای رسانه ملی را بدهد. در میان فرهنگیان و نخبگان کشور غوغایی به پا می کند و پودر شدن دشمنان نظام را خنثی می کند.

قائم مقام رسانه ملی ادامه داد: نظام ما نظام ولایت قانونی است و ولایت قانونی یعنی ولایت تفاهم، ولایت فرهنگ و ولایت علم. وقتی معجزه پیامبر اکرم (ص) و کتاب آسمانی ما قرآن کریم است، یعنی همه به خواندن آن دعوت می شوند و شیوه زندگی ما با قرآن و کتاب آسمانی آمیخته می شود.

جلیلی ابراز امیدواری کرد که این نگرانی به همه سطوح سرایت کند و همه اصحاب رسانه از رهبر گروه، تهیه کننده، مدیر برنامه، کارشناس تا مجری، درک و ابتکار داشته باشند تا این تاریخ بی نظیر فرهنگی و تمدنی را بیان و به تصویر بکشند. کنفرانس و جشن

معاون سیما نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب و حضور بیش از 3 میلیون بازدیدکننده، شبکه های سیما را ماموریت بازنمایی خلاقانه و هنری ابعاد مختلف این فرهنگی دانستند. رویداد. ، و برخی برنامه ها به صورت زنده از سایت نمایشگاه پخش می شود.

برمانی گفت: انعکاس خبری نمایشگاه به صورت روزانه و لحظه ای باعث آگاهی مردم از اخبار مربوط به بزرگترین گردهمایی دوستداران کتاب می شود.

در این دیدار مجید صحاف مدیر کمیته روابط عمومی و تبلیغات سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گزارشی از اقدامات این رویداد فرهنگی ارائه کرد.

همچنین در ادامه این نشست برخی از مدیران شبکه های سیما و اعضای شورای مدیران این معاونت پیشنهادات رسانه ای خود را ارائه کردند.

لازم به ذکر است سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب از 30 اردیبهشت ماه در مصلی تهران برگزار می شود. همچنین شبکه های تلویزیونی سال گذشته حدود 59 ساعت اخبار سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب را پوشش دادند.


خبر از رکنا



اخبار خبرگزاری رکنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا