کاهش فروش خودروهای پلاگین در چین

دنیای اقتصاد:
ژانویه 2023 ماه بسیار سختی برای فروش خودرو در چین بود و تعداد کل ثبت نام ها با کاهش بیش از 30 درصدی به حدود 1.3 میلیون دستگاه رسید.

تخمین زده می شود که 343691 وسیله نقلیه برقی سواری جدید در ماه ژانویه در چین به ثبت رسیده است که نسبت به سال گذشته 8 درصد کاهش داشته است. با این حال، پلاگین ها سهم بازار خود را به 26 درصد افزایش دادند. با توجه به اینکه یارانه خودروهای برقی به پایان رسیده است، این نتیجه بدی نیست. فقط زمان نشان خواهد داد که آیا بازار پلاگین چینی به کاهش خود ادامه خواهد داد یا کاهش قیمت که توسط بسیاری از تولیدکنندگان اعمال می شود مشتریان بیشتری را جذب خواهد کرد. تسلا مدل Y و تسلا مدل 3 به ترتیب در رتبه های 5 و 6 قرار گرفتند.این دو تسلا تنها مدل های غیر چینی در بین 20 مدل برتر بودند، زیرا حتی فولکس واگن ID.4 نمی توانست با سونامی خودروهای برقی محلی رقابت کند. مزیت BDY نسبت به سایر برندها و تولید کنندگان در چین خیره کننده است. این شرکت از 40 درصد سهم بازار فراتر رفت. تسلا با سهم 7.8 درصدی در بین بقیه بهترین است.