برنامه های ایران برای توسعه بازار محصولات دانش بنیان در بین کشورهای اسلامی
شبکه تبادل فناوری ایران با همکاری کارگزاران فناوری در تلاش است تا با معرفی طرح های فناوری شرکت ها ضمن جذب سرمایه گذاری خارجی برای این محصولات، بازارهای این محصولات را گسترش دهد.
وی ادامه داد: بر این اساس برنامه ای که یک سال است با همکاری دلالان و دلالان تجارت فناوری آغاز شده است، این است که صاحبان محصولات صادراتی که فرصت صادرات به 7 کشور اسلامی دیگر را داشتند، بتوانند از بازار ملی ایران استفاده کنند. تجارت فناوری شبکه طرفداران و کارگزاران محصولات خود را به کارگزاران معرفی کرد و ما آنها را به نمایندگان 7 کشور دیگر معرفی کردیم.
کانون ایران در شبکه تبادل فناوری هشت کشور اسلامی گفت: این برنامه ها از سال گذشته در ترکیه اجرا شده است و برای مالزی نیز در سفر ماه گذشته خود قراردادهایی را منعقد کرده ایم تا برنامه مذکور را در این کشور نیز اجرا کنیم.
خالقی گفت: در تلاش هستیم تا در ۷ کشور دیگر (اندونزی، مالزی، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، مصر و نیجریه) دفاتر انتقال فناوری جمهوری اسلامی ایجاد کنیم. این پایگاه ها پلی برای ارتباط بیشتر اکوسیستم نوآوری ایران با 7 کشور دیگر است و امیدواریم بتوانیم ارتباط کارگزاران فناوری بین این کشورها را تقویت کنیم. زیرا ما معتقدیم کارگزاران تجارت فناوری مختصر تجارت فناوری هستند.
به گزارش ای بی اس نیوز، محمدصالح خالقی، کانون ایران در شبکه تبادل فناوری هشت کشور اسلامی در حاشیه رویداد Tim2023 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه ما به عنوان نماینده ایران در هشت کشور اسلامی این است که فرصت سرمایه گذاری برای 7 کشور و همچنین فرصت های صادراتی را فراهم کنیم.
خالقی توسعه بازار شرکت های نوظهور و نوپا را از دیگر برنامه های این مجموعه برشمرد و توضیح داد: در این راستا تلاش شده فرصت های سرمایه گذاری برای این شرکت ها فراهم شود به گونه ای که در صورت استارت آپی ، یک اختراع یا یک طرح صنعتی می تواند سرمایه گذاری خارجی را جذب کند، ما جلسات مجازی فرصت های صادراتی و سرمایه گذاری بین این هشت کشور را برگزار خواهیم کرد.
کانون ایران در شبکه تبادل فناوری هشت کشور اسلامی، تورهای فناوری را از دیگر برنامههای بازاریابی پروژه با قابلیت جذب سرمایهگذاری خارجی عنوان کرد و گفت: در این برنامه که از سال گذشته آغاز شده، تورهای فناوری را برای کارگزاران فناوری برگزار کردیم. .
انتهای پیام
وی ادامه داد: اخیراً تور فناوری 10 تا 15 نفره به ترکیه و مالزی اعزام کردیم که طی آن فرصت سرمایه گذاری و صادرات برای 100 تا 150 محصول به این دو کشور ایجاد شد. از طرفی به جای 150 نفر به ترکیه یا مالزی 15 نفر اعزام کردیم که هر کدام 10 محصول برای معرفی فرصت های صادراتی و سرمایه گذاری تهیه کردند.
به گفته وی، در این برنامه هر کارگزار تجارت فناوری موظف است 10 تا 15 محصول صادراتی و پنج فرصت سرمایه گذاری را شناسایی کند.