نقض مقررات حقوق مسافر توسط ATA؟
پرواز نجف-تهران شرکت هواپیمایی آتا بیش از 16 ساعت تاخیر داشت و طبق مقررات حقوق مسافر باید دو برابر بهای بلیط به عنوان غرامت به مسافر پرداخت شود. اما حالا آتا اعلام کرده که قصد دارد تنها 30 درصد قیمت بلیت را بپردازد.
انتهای پیام
محمد محمدی بخش – رئیس سازمان هواپیمایی کشوری – نیز در خصوص این مشکل به ای بی اس نیوز گفت: درخواست خود را به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کنند تا مطابق مقررات حقوق مسافر رسیدگی، رضایت و پرداخت شود.
بر اساس این برنامه پرواز نجف-تهران نیز باید این جریمه را پرداخت کند و این جریمه برابر با قیمت بلیت است؛ با وجود این، یکی از مسافران آتا به ای بی اس نیوز گفت که این شرکت قصد دارد تنها 30 درصد بهای بلیت را به عنوان غرامت پرداخت کند.
در عین حال، اگرچه این پرواز در نهایت انجام شد، اما آخرین نسخه آیین نامه حقوق مسافر حاکی از آن است که برای پروازهای تاخیری، علاوه بر اینکه شرکت هواپیمایی موظف به جابجایی مسافران با پرواز جایگزین خواهد بود. برای پرداخت جریمه
در همین راستا، جلال افصحی – رئیس روابط عمومی شرکت هواپیمایی آتا – در گفت و گو با ای بی اس نیوز، با اشاره به پیگیری موضوع، گفت: موضوع در حال پیگیری است. با وجود این هنوز خبری مبنی بر پرداخت غرامت بر اساس مقررات حقوق مسافر در دست نیست.
مربوط به مقررات حقوق مسافر در صورت تأخیر بیش از پنج ساعت، علاوه بر اینکه هزینه اقامت در هتل بر عهده شرکت هواپیمایی است، شرکت هواپیمایی باید علاوه بر اطلاع رسانی صحیح به مسافران و ارائه مشابه آن، غرامتی معادل بلیط پرداخت کند. بلیط در اولین فرصت
به گزارش ای بی اس نیوز، هفته گذشته و پس از آن چندین تاخیر هواپیمایی آتا که خواستار لغو کلیه پروازهای این شرکت در مسیر مشهد به عراق و بالعکس شد، در ادامه سلسله تاخیرها، یکی از پروازهای مبدأ نجف به مقصد تهران نزدیک به ساعت 16 با تاخیر انجام شد. در حالی که ساعت حرکت پرواز توسط آتا 19 اعلام شده بود، یک بار ساعت این پرواز به 21 موکول شد و در نهایت ساعت 11:45 صبح انجام شد تا بیش از نیم روز مسافران را سردرگم کند.