شفافیت در امور مالیاتی یکی از مواردی بود که فخاری با استفاده از سامانه مذکور بر آن تاکید کرد و گفت: کسانی که نهادهای انقلابی را متهم به عدم پرداخت مالیات کردند، امروز ببینند که سازمان کوثر اقتصادی به عنوان یک نهاد انقلابی اظهارنظر نمی کند. ، اما سیستم خود به سازمان امور مالیاتی امکان محاسبه مالیات و پرداخت آن را می دهد.
از سوی دیگر، محوریت برگزاری نمایشگاه، حضور استارت آپ ها و البته دستاوردهای سازمان کوثر اغلب با تامین نیازهای خانواده های شهدا و ایثارگران پیوند خورده بود؛ در حالی که در این راستا می توان گفت که در این راستا، این مهم در راستای تحقق بخشیدن به این مهم است. ناصر فخاری، مدیرعامل این سازمان در مراسم کوثر با محوریت مشکلات خدمات سامانه بامک، بازار مشترک کوثر که در روز اول رونمایی شد، گفت: تمامی محصولات سازمان اقتصادی کوثر در این سامانه ارائه می شوند. پایلوت طرح ما در حال حاضر جامعه ایثار در تهران حدود 100 هزار نفر است که این محصولات با قیمت درب کارخانه به آنها تحویل داده می شود. مرحله بعدی جامعه خود انکار سراسری است. همچنین برای سه دهک پایین جامعه ایثارگر هر سه ماه یک میلیون تومان از کارت کیف پول آنها برداشت می شود و می توانند به صورت رایگان خرید کنند. در فاز سوم هرکسی می تواند از این سامانه خرید کند و قیمت آن به میزان قابل توجهی کمتر از قیمت بازار است. در فاز چهارم سایر افرادی که محصولات دارند می توانند محصولات خود را در این سامانه آپلود و عرضه کنند.
امیرحسین قاضی زاده در روز افتتاحیه از آمادگی سازمان اقتصادی کوثر برای ورود به تمامی حوزه های تولیدی شناخته شده از سوی وزارتخانه های صلح و جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: سازمان های وابسته به بنیاد شهید در حال تغییر رویکرد هستند و اکنون در تلاش هستند راهبردی را اتخاذ کنند. عمل. اینها تولید کشور هستند، یعنی بخشی را که از یک طرف نیاز به اطمینان دولت دارد را بر عهده گرفته اند و از طرف دیگر تولید آن کار شخصی نیست.
طی چهار روز برگزاری این رویداد (از دوم تا پنجم اسفندماه) این نیازها توسط شرکت های تابعه سازمان کوثر در زمینه های ماشین آلات برقی، الکترونیک، انرژی، مالی، آموزشی و بیمه، ساختمان و معدن، طیور، کشاورزی صنعتی ارائه شد. و کشاورزی
در طول برگزاری نمایشگاه تصاویر آماری زنده و داشبورد مراکز و درآمدهای تابعه کوثر به طور مداوم پخش می شد. مدیرعامل این سازمان بر این باور بود که مبتنی بر سیستمی به نام سیستم مدیریت منابع هوشمند است که به گفته روح الله رحمانی (رئیس مرکز هوش مصنوعی دانشگاه تهران) دلیل وجود آن تعریف متفاوتی از اقتصاد، که تنها مکان هایی مانند سازمان کوثر می توانند در راس آن قرار گیرند.
و این در حالی است که پیش از این بیش از 292 شرکت دانش بنیان در رویداد کوثر ثبت نام کرده بودند و بیش از 250 نفر از آنها در رویداد نمایشگاه استارتاپ ویکند حضور داشتند و در نهایت این شرکت ها اعلام آمادگی کردند تا 90 مورد از آنها را ملاقات کنند. 124 نیاز. .
البته، برندگان این رویداد متمرکز بر مشکل فقط تیمهای استارتآپ جوان نبودند. در آخرین ایستگاه رویداد موضوع محور کوثر، از دو پروژه و چندین شرکت تابعه این سازمان نیز تجلیل شد و این نمایشگاه عصر روز جمعه (14 اسفند) در نمایشگاه بین المللی تهران به کار خود پایان داد، در حالی که به گفته دست اندرکاران، این راه تمام نشده و ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام
به گزارش ای بی اس نیوز، نمایشگاه موضوعی کوثر صبح سه شنبه (11 اسفند) با حضور امیرحسین قاضی زاده هاشمی، مدیرعامل بنیاد شهید و روح الله دهقانی فیروزآبادی، دستیار علمی و فناوری رئیس جمهور در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد. با دستاوردهای بنگاه های اقتصادی کوثر و بنیاد شهید. اما ماجرا چه بود؟
اما در نهایت چالش های مطرح شده در حوزه کشاورزی و صنعت از سوی سازمان کوثر در میان تیم هایی که سعی در ارائه استارتاپ های خود در این رویداد داشتند، پنج تیم را به پلتفرم برتر رساند. ایثاریار اول، بانوکس و سربازان مزرعه دوم شدند و وستاپ و هانرسارا سوم شدند.
برای اولین بار این شرکت های کشاورزی و صنعتی کشور بودند که از ایده های استارت آپی جوانان استقبال کردند. رویداد چهار روزه مشکل محور سازمان اقتصادی کوثر پای افراد دانش بنیان را به پاسخ به سوالی باز کرد که بسیاری هنوز پاسخی برای آن نداده اند. اقتصاد چیست؟
البته چالش سازمان کوثر فقط برای جوانان دانا نبود، مدیرعامل این سازمان در مراسم اختتامیه این نمایشگاه به تمامی نهادهای نظارتی گفت: اگر فردا اطلاعاتی را از ما بپرسند به آنها دسترسی می دهیم. تمام اطلاعاتی را که می خواهند دریافت کنند.”
طرحهای تیمهای دانشبنیان جوان نیز اغلب به نوعی با نیازهای خانواده شهدا و ایثارگران مرتبط بود. به عنوان مثال، یکی از آنها سیستمی برای جذب داوطلبان راه اندازی کرده بود و برخی دیگر تلاش کرده بودند تا با چالش های اجتماعی و اقتصادی خود به روش های دیگری مقابله کنند.
به گفته علیرضا یوزباشی، دبیر این رویداد و مدیرعامل موسسه توسعه کسب و کار رویش کوثر، پیش از این مشکلات 37 شرکت این سازمان شناسایی شده بود که شامل 286 نیاز و در واقع 124 نیاز فناورانه بود.
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز